Ahojte poraďáci. Máme povinnosť podať mimoriadne DPH za mimoriadne obdobie od 20.04.2016 do 31.05.2016. Preštudovala som si, ako to mám urobiť. Avšak potrebovala by som pomôcť konkrétne v mojej situácii. Klient, ktorému to mám urobiť prevádzkuje kaderníctvo a bistro. To znamená, že tržby z ERP od 20.apríla do 31. mája sčítam a na to vypočítam 20% DPH. To bude daň na výstupe. Zatiaľ to viem. Avšak je tu aj nárok za toto obdobie na odpočet dane z prijatých tovarov a služieb od platiteľa dane podľa § 55 ods. 3 zákona o DPH.
Vyberám zo stránky FS:
Zdaniteľná osoba za obdobie, v ktorom mala byť platiteľom dane, podá jedno tzv. mimoriadne daňové priznanie, v ktorom uvedie daň z dodaných tovarov v tuzemsku (aj z predaných zásob) za uvedené obdobie a zároveň si môže uplatniť odpočítanie dane z tovarov, ktoré nakúpila v tomto období ako aj zo zásob, ktoré nakúpila v postavení zdaniteľnej osoby ešte pred obdobím, ako mala byť platiteľom dane a predala počas obdobia, v ktorom mala byť platiteľom dane.
Prosím, ako zistím, čo klient predal v tom mimoriadnom období, ak na dokladoch z ERP nemá rozpísané položky predaného tovaru, len celkovú sumu? Ako to môžu pri daňovej kontrole skontrolovať, či si správne uplatnil v tomto prípade odpočet? Ďakujem veľmi pekne.
Ak máte s tým vlastnú skúsenosť, poraďte prosím. Nepotrebujem tu však postup zo stránky FS (to som si preštudovala), len ma zaujíma hlavne to zvýraznené. Ďakujem ešte raz.