Prosím o radu, dodávateľ nám neprávne vystavil faktúru ,faktúru naša spoločnosť najskôr uhradila, čiže vrátane DPH. Malo ist o prenos DP, čo sme reklamovali, svoju chybu najskôr priznali a vrátil na účet našej spoločnosti DPH, s tým, že vystavia opravne doklady...Následne opäť trvajú, že fakturácia je správne a máme im DPH vrátiť opäť späť a odmietajú vystaviť opravnú faktúru. Cela problematika bola opísaná na FS a potvrdená ze fa má byt s prenosom.(nejde o nič špeciálne, úplne jednoznačné zaradenie)
Zákon mi umožňuje vykonať samozdanenie - čiže hneď mi vzniká aj nárok na odpočítanie DPH, aj napriek tomu, že nedisponujem faktúrou (§51 ods . 2 písm. b ) len záznamová povinnosť podľa §70.
Problém mám len čo uviesť do KV k DPH. Faktúru s prenosom DP nemám a ani mať asi nebudem .
Dobrý deň.
Ak dodávateľ stavebných prác uvedie na faktúre za dodanie stavebných prác pre iného platiteľa dane daň, je povinný túto daň odviesť do štátneho rozpočtu podľa § 69 ods. 5 zákona o DPH. Uplatnenie dane na dodanie stavebných prác dodávateľom nezakladá odberateľovi právo na odpočítanie dane uvedenej na faktúre a nemá vplyv na povinnosť odberateľa priznať a odviesť daň z prijatých stavebných prác. FR SR nevstupuje do zmluvných vzťahov medzi odberateľom a dodávateľom. Za správne vyhotovenie faktúry zodpovedá dodávateľ a odberateľ zodpovedá za správne odvedenie dane v prípade prenosu daňovej povinnosti. Ak platiteľ nepostupuje v zmysle § 69 ods. 12 písm. j), koná v rozpore so zákonom.
S uvedeným Vám dávame do pozornosti metodický pokyn k prenosu daňovej povinnosti pri dodaní stavebných prác:
https://www.financnasprava.sk/_img/p...avebn_prac.pdf
Odberateľ pri samozdanení uvedie základ dane z prijatých stavebných prác na r. 09 a ním uplatnenú daň na r. 10 daňového priznania za zdaňovacie obdobie, v ktorom vznikla daňová povinnosť. Ak si zároveň v tomto zdaňovacom období uplatní aj právo na odpočítanie dane, uvedie výšku odpočítanej dane na r. 21 daňového priznania. Údaje z prijatej faktúry odberateľ uvedie v kontrolnom výkaze do časti B.1.
Uvedená odpoveď má informatívny charakter a bola vypracovaná na základe informácií poskytnutých daňovým subjektom v jeho žiadosti.
Ďakujem
v pouceni KV
7. Platiteľ pri "samozdanení" prijatých tovarov resp. služieb nemal faktúru od dodávateľa a preto vyplnil časť B.1 KV za mesiac apríl 2014 na základe iného dokladu (napr. v stĺpci 2 B.1 KV uviedol interné číslo záznamu), pričom v stĺpci 7 uviedol "0", lebo sa rozhodol odpočet dane z tohto plnenia uplatniť v neskoršom období napr. v októbri 2014. Pri podávaní KV za mesiac október 2014 má už aj faktúru od dodávateľa za predmetné plnenie. Ako má vyplniť stĺpec 2 časť B.1 KV za október; má uvádzať znova interné číslo záznamu alebo má už uviesť poradové číslo dodávateľskej faktúry?
V takýchto prípadoch, keď platiteľ dane v prípade uplatnenia samozdanenia faktúru nemá a uvedie údaje do KV z iného dokladu, a neskôr, pri uplatnení odpočítania dane už faktúru k dispozícii má, sa budú akceptovať obidve možnosti, aj uvedenie údajov z iného dokladu, resp. aj z faktúry.