Úprimne povedané - prekvapuje ma súhlas pána Mihála - ako odborník, ktorého uznávam, videl skôr ako my, aká skrivodlivosť sa na nás rúti. Prečo nepoužil svoj hlas na zastavenie tejto obludy, ale postavil sa na stranu jej tvorcov? Jediné vysvetlenie je, že nevedel, akú Pandorinu skrinku otvára !
Mám klientov, ktorí sú rozhodnutí, že za zamestnancov nebudú doplácať, ani keby to malo byť tých 100,- Sk. Prečo by mali platiť za to, čo robia ich zamestnanci vo svojom voľnom čase, alebo vtedy, keď ešte zamestnancami neboli? A to sa ešte budeme čudovať, čo nám poštár prinesie!
Kde je nejaké plánovanie mzdových nákladov, kde je cena práce??
Ja osobne vidím problém zdravotníctva úplne niekde inde. Zdravotné poisťovne vidím ako loďky, ktoré majú previezť peniaze z jedného behu rieky - od nás, pacientov - k druhému brehu rieky - k lekárom a nemocniciam. Nejako to nefunguje. K lekárom a nemocniciam sa nedostáva. Predstavme si, že loďky majú malú kapacitu. Mnoho spotrebujú na svoju plavbu. Efektivitu chceme zvýšiť tým, že na breh pacientov privedieme viac peňazí. Ale loďky aj tak viac neodvezú! Lekári viac nedostanú, všetci majú svoje limity, ktoré zväčša od 20-teho v mesiaci majú splnené. Tretinu robia zadarmo.
Kedysi sme sa učili, že akýkoľvek systém fungule len vtedy optimálne, ak v ňom existuje spätná väzba. Prečo my, pacienti, nevieme, koľko stálo naše vyšetrenie? Namiesto potvrdenky na dvadsať korún by sme mali dostať oznam, že za nás naša poisťovňa za toto jedno vyšetrenie zaplatí toľko a toľko. U zubárov to už tušíme. Prečo nemám ročný výpis, koľko zdravotnej starostlivosti som tento rok spotrebovala ja a koľko moje deti? Prečo sú tieto údaje takmer tajné? My vlasne vôbec nevieme, čo sa s našimi peniazmi deje. Dáme ich do poisťovne, pretože musíme, a potom iba čakáme, čo z toho prepláva v tej lodičke na druhý breh.
Ako analógiu použijem Sociálnu poisťovňu. Druhý pilier ju tak prevetral, jedna radosť! Koľko žien na MD zistilo, že nie sú zahlásené, koľko rodných čísiel sa opravilo, koľkým vydatým ženám sa konečne po rokoch opravilo priezvisko! Nič lepšie, ako kontrola občanov (spätná väzba) neexistuje! A kým to nebude aj v ZP, nepomôže žiadne zúčtovanie.
Som nahnevaná, pretože RZZP ma stálo mnoho peňazí, mnoho času, mnoho vysvetľovania aj mnoho nervov. Pretože väčšina klientov platí mesačný paušál, všetko som urobila ZADARMO. Za ten čas môj syn urobil úspešne príjmačky na tri vysoké školy, na všetky je prijatý, a ja neviem kedy ani ako, neviem čo robil ani čo jedol. Ako sirota Podhradských! Prišlo mi to strašne ľúto, keď som si uvedomila, že to tak vôbec nemuselo byť.
Pán Mihál by mal svoj um a sily venovať niečomu užitočnejšiemu!