Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Fyzická osoba začala prenajímať časť bytu ale len na príjem do 500 eur ročne /oslobodený od dane/.
Je aj v takom prípade povinnosť sa registrovať na DÚ z titulu začiatku prenajímania izby pre syna- sro (kancelária) ?
Ďakujem.
Naposledy upravil ivka70 : 30.01.17 at 09:56
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
janielya čo je teda legálne možné (bez tejto registrácie na DÚ), stačí že syn bude mať vyčlenenú miestnosť (bez nájomného) a do tejto miestnosti si zabezpečí vybavenie-stôl,stolička, PC a pod.? Takto by to šlo?
ivka70Pokial si nebude uplatnovat naklady v sro na tu miestnost, tak je to v podstate jedno.
Akonahle by si chcel cokolvek uplatnit, tak to treba riesit.
janiely"náklady na tú miestnosť" myslíš len energie+služby? Toto by si nedával do nákladov, ale ak by si dával do nákladov len stoličku, PC, stôl, komodu atď, tak to môže áno? Nie je nikde napísané, že vybavenie kancelárie môže ísť do nákladov len vtedy, ak má prenajatú miestnosť?
janielyJa by som len chcela vedieť, či si sro môže dať do nákladov vybavenie, zariadenie kancelárie keď nemá v nákladoch aj prenájom určitého priestoru, keď teda máme za to, že používa len 1 miestnosť v byte rodičov.
janielyešte som našla toto, čo by odpovedalo na môj doplňujúci dotaz:
"Podnikanie v dome alebo byte bez zriadenia prevádzky
Prvý spôsob, teda bez zmeny účelu využívania obytnej plochy a zriadenia riadnej prevádzky je vhodný najmä pri vykonávaní rôznych rôznych duševných činností, alebo poskytovaní služieb pri ktorých nie je potrebné aby zákazníci chodili za podnikateľom do týchto priestorov a on naopak nemusí mať žiadne skladové ani obchodné priestory. Jedná sa najmä o činnosti ako vedenie účtovníctva, programovanie, tvorba web stránok, tvorba odborných publikácií a článkov, sprostredkovanie poistenia, poradenské činnosti.
V takýchto prípadoch podnikateľ nemá zriadenú oficiálnu prevádzku, ku práci mu stačí počítač, telefón, jeden pracovný stôl a spotrebný materiál. Keďže nežiadal o zmenu obytných priestorov na nebytový priestor používaný na podnikanie nedáva si do nákladov ani výdavky spojené s platením nájmu a energií za tento priestor."
K termínu registrácie - že nie je to pred začiatkom prenajímania - ale treba sa registrovať do konca mesiaca, nasledujúceho po mesiaci, v ktorom začne prenajímať nehnuteľnosť.
vi´d § 49 a - zák o DzP