Zavrieť

Porady

Reklamovanie vady

Reklamoval som vadu v lehote 6 mesiacov od kúpy nehnuteľnosti, ale predávajúci mi reklamáciu neuznal. Je nejaký termín, dokedy sa môžem na súde domáhať zodpovednosti za vady?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    M3G je offline (nepripojený) M3G

    M3G
    Čo je napísané v kúpno-predajnej zmluve čo sa týka vád alebo prípadných reklamácií?

    lubo.f je offline (nepripojený) lubo.f

    lubo.f
    V kúpno-predajnej zmluve nie je ohľadom vád a reklamácii nič uvedené.

    Ešte by som sa chcel spýtať, či je nejaký predpis, ako reklamovať a čo všetko má reklamácia obsahovať. Ja som len predávajúcemu oznámil, že za dva vadné monolitické stĺpy si nárokujem zľavu 4.000,- Sk, čo považujem za oprávnené náklady na opravu.

    vapno13 je offline (nepripojený) vapno13

    vapno13
    Podľa ust. § 508 v spojení s § 101 Občianskeho zákonníka do 3 rokov odo dňa, kedy ste vady u predávajúceho vytkli.

    vapno13 je offline (nepripojený) vapno13

    vapno13
    Podľa mojich vedomosti neexistuje predpis, kde by ste nasli, co by presne mala reklamacia obsahovat. Urcite obsahove nalezitosti mozno vyvodit z Obcianskeho zákonníka. Podľa mňa by mala reklamácia obsahovať najmä: označenie predávajúceho, označenie vzťahu (druh zmluvy, predmet, dátum uzavretia) s predávajúcim, presný opis vady s uvedením, kedy ste ju zistili a prečo ju nebolo možné zistiť pri obhliadke (z uvedeného musí vyplynúť, že vadu reklamujete bezodkladne po tom, ako ste ju zistili) a čo požadujete (výmena, oprava, zľava).

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.