1. otázka: Odberateľ z EU príde osobne prevziať a prepraviť tovar (zo Slovenska) do svojej krajiny. Za tovar zaplatí v hotovosti. Vystavím mu faktúru bez DPH. Je správne, keď mu sumu (bez DPH) zaevidujem cez ERP (ako úhrada faktúry), tak ako pri tuzemskom obchode?
2. otázka: Ak mi príde podnikateľ z členského štátu a preukáže sa, že vo svojom štáte je platca DPH a bude žiadať tovar bez DPH môžem mu vystaviť iba bloček cez ERP so sumou s DPH (ako tuzemskému zákazníkovi)? Keďže on na 99% mi nijako nepreukáže, že tovar sám prepravil do svojho štátu, komunikácia sním je komplikovaná, overenie firmy obtiažne a čakať, že mi pošle prehlásenie o preprave tovaru by bolo zbytočné. Alebo takémuto odberateľovi radšej vystaviť faktúru s DPH?
Ďakujem.