veronica
Lokalita je Bratislava
Prosím ťa mohla by si mi povedať niečo ohľadom paušálu?Čo sa tam všetko započítava?
Mám z toho poriadny zmätok
Veronica, ak chceš uplatňovať paušál je najlepšie si vymedziť vzťahy presne zmluvou- paušál zahrňa komplet vedenie účtovníctva od evidencie, účtovania jednotlivých položiek, tvorbu vystavovanie všetkých výkazov, daňových priznaní, účtovnú závierku. Rozsah dokladov, ktoré uvádzaš nezaŕňa ešte napr. účtovanie bankových výpisov, t.j. o to ich bude viac. Najmä s prihliadnutím na to, že sa jedná o mesačného platcu DPH považujem sumu 4 000 SK za malú. Z tej si musíš ešte odpočítať svoje odvody a dane . Zvlášť treba dať pozor na daňové poradenstvo /to poskytujú daňoví poradcovia/ čiže v Tvoojom prípade by to malo byť napr. ekonomické poradenstvo, resp. to čo máš v ŽL ak tam nejaké pordenstvo máš. Táto položka ak nie je v zmluve jasne definovaná je veľmi často zo strany podnikateľov veľmi zneužívaná a pomaly budú od Teba chcieť "poradiť" čo majú večer uvariť a samozrejme všetko čo im zabezpečí čo najväčší zisk s min. daňami a minimálnou platbou účtovníkovi.
Ja považujem min. hranicu za akékoľvek PÚ /lebo aj keď má dve faktúry mesačne musíš firmu založiť, robiť výkazy, používať svoj soft, vedomosti ˇatď. atď. 6 000 SK. Väčšinou sa dohodnem na 3 mesačnej lehote, kedy s prihliadnutím na množstvo dokladov a ich zložitosť môže byť cenová otázka znovu otvorená. Po zlých skúsenostiach s tým, čo podnikatelia považujú za účtovnú položku požadujem nahliadnuť do hlavnej knihy za predchádzajúce obdobie, aby som si vedela utvoriť presný obraz. Často zo 100 položiek sa v realite ukáže 200 položiek.
Uvedomme si, že min. mzda je 6 500 SK!