Trošku pridám do tohoto súdka:
Mal som jedného klienta(našťastie už nemám), ktorý bol mesačný platiteľ DPH, JÚ. Keď som s ním bol prvýkrát, ukazoval mi: mal mesačne 1-2 vydané faktúry, 0 prijatých faktúr, výpis, na ktorom bola úhrada 1-2 faktúr, pokladňu nemal. Pýtal som od neho 500 SK/mesiac.
Hneď za prvý mesiac som robil dodatočné priznanie, lebo mi nedoniesol všetky faktúry.
Druhý a tretí mesiac mi nedoniesol účet.
Štvrtý mesiac mi nedoniesol nič.
Piaty mesiac mi doniesol všetko, tj. 3 vydané faktúry, účty za 2,3,4,5 mesiac a nejakú pokladňu. Zase dodatočné priznanie.
Zvýšil som mu na 1000 Sk/mesiac.
Šiesty mesiac už mal na účte asi 90 položiek, z toho 89 bola osobná spotreba, doniesol všetko.
Siedmy a ôsmy mesiac bol na dovolenke, dával som odhadom čisté priznania, aby nedostal pokutu.
Deviaty mesiac som mu zvýšil na 1500 Sk/mesiac, podal 3x dodatočné priznania za predchádzajúce mesiace.
Desiaty mesiac som ho 25 nasled. mesiaca dosť neskoro poobede hľadal, že mi zase nedoniesol doklady. Robil som ich na pošte na kolene a bez kalkulačky
![EEK!](https://www.porada.sk/images/smilies/eek.gif)
, prosiac, aby mi nezatvorili poslednú nádej na získanie -2000 Sk pre klienta.
Jedenásty mesiac reptal na cenu, lebo som uvažoval nad zvýšením ceny, z dôvodu, že začal mať tak zo 5 prijatých faktúr, 10 vydaných faktúr, na účte mal ako vždy nad 100 položiek, z toho 90 osobná spotreba. A každá jeho faktúra začínala byť dosť špecifická, t.j. napr. faktúra vystavená v SK, zle vypočítaná DPH a ešte k tomu zaplatená na EUR účet, ktorý nebol ani jeho....
Dvanásty mesiac sme sa rozišli.
Našťastie pre mňa, pre moje zdravie.