Zavrieť

Porady

Pošuškajte koľko pýtať

žena - čo viac povedať treba :) ...viac
Hľadala som pod honorármi, sadzbami, fakturáciou... nikde nič na takúto tému. Fakt by som potrebovala poradiť. Mám malú firmu ktorej robím mzdy - výpočet pre pracovníkov v HPP - tu mám aj dohodnutý honorár. Lenže - zamestnávajú aj dohodárov - cca 10-15 mesačne - týmto počítajú mzdu a daň sami. Šefstvo chce šetriť. Lenže ja potom musím počítať úrazové poistenie, dopĺňať ručne výkaz do SP, takisto kvartálny výkaz na DÚ, inak mi všetko robí program, takže je s tým len oštara. Dodnes som im za to nič nefakturovala, stále sľubujú že budú mať na to vlastný program (som veľmi zvedavá, ako to chcú urobiť), ale už by som si rada za to vyhodila nejakú faktúrku. Poradí mi niekto, koľko by za to pýtal?
Usporiadat
Téma je uzavretá.
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

alenad Pozri príspevok
Od 1.1.08 preberám účtovníctvo firmy, kde je 25 zamestnancov a do dnešného dňa je 14.500 zápisov. Na základe týchto informácií si dovolím opýtať sa: " Koľko pýtať? " Pôvodná účtovná firma si účtovala 15.000,- Sk/mesačne. Mne sa to zdá málo.
Natíska sa otázka: čo je 1 zápis ?
1 účt.doklad (FA, PD, ID, BV), alebo
1 riadok v účtovacom predpise MD/DAL, alebo
1 zápis len na 1 stranu (MD alebo DAL).
Ďalej, práca sa bude robiť u klienta? alebo mimo firmy? alebo ide o prac. pomer?
V každom prípade sa to aj mne vidí málo.
0 0
alenad alenad

alenad je offline (nepripojený) alenad

liba2 Pozri príspevok
Natíska sa otázka: čo je 1 zápis ?
1 účt.doklad (FA, PD, ID, BV), alebo
1 riadok v účtovacom predpise MD/DAL, alebo
1 zápis len na 1 stranu (MD alebo DAL).
Ďalej, práca sa bude robiť u klienta? alebo mimo firmy? alebo ide o prac. pomer?
V každom prípade sa to aj mne vidí málo.
1 zápis - riadok v účt.predpise ( 1 riadok v denníku - PÚ )
Práca sa bude robiť u klienta ( nakoľko doklady ostávajú tam ), na mojom notebooku aj softe.
0 0
Marianna01 Marianna01

Marianna01 je offline (nepripojený) Marianna01

smith Pozri príspevok
V tejto téme sa písalo aj to tom, ako si sami účtovníci kazíme "kšeft". Nevieme si oceniť svoju robotu, a potom to dopadne tak, že ak chceme vyžiť z vlastnej roboty, tak berieme nekonečne veľa klientov za babku. Nestíhame, do noci sedíme pri kompe, trpí rodina....... Preboha otvorme si konečne oči. Keď taký prednášateľ si vyžiada za hodinu prednášky aj 3 tisícky (iba príklad), o koľko je on lepší ako ty účtovník? O nič, každý je dobrý vo svojom fachu, a to veru treba vedieť ohodnotiť, a dať si zaplatiť.
nedávno sa otvorila nová téma presne o tom istom, ako je táto, ale mi nedalo a musela som tam prispieť - toť : http://www.porada.sk/579863-post23.html
0 0
Maruška54 Maruška54

Maruška54 je offline (nepripojený) Maruška54

Že by inšpirácia?
Naposledy upravil Maruška54 : 21.05.08 at 12:13
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

alenad Pozri príspevok
1 zápis - riadok v účt.predpise ( 1 riadok v denníku - PÚ )
Práca sa bude robiť u klienta ( nakoľko doklady ostávajú tam ), na mojom notebooku aj softe.
14.500 x 20Sk = 290.000 Sk : 11mes. = 26.363Sk + 5.000Sk mzdy = 31.000Sk...
Pri sume 15.000 Sk/mes. sú mzdy zdarma + položka za 11,38 Sk.
Záverečný úsudok si urobíš sama.
Naposledy upravil liba2 : 04.12.07 at 07:23
0 0
ormika ormika

ormika je offline (nepripojený) ormika

liba2 Pozri príspevok
Natíska sa otázka: čo je 1 zápis ?
1 účt.doklad (FA, PD, ID, BV), alebo
1 riadok v účtovacom predpise MD/DAL, alebo
1 zápis len na 1 stranu (MD alebo DAL).
Ďalej, práca sa bude robiť u klienta? alebo mimo firmy? alebo ide o prac. pomer?
V každom prípade sa to aj mne vidí málo.
A práve včera sme nad týmto uvažovali s troma kamoškami. Že klientom treba vysvetliť čo je to vlastne zápis, resp. položka. Z nás troch sme dve, ktoré máme rovnaký soft, jedna má iný. Ja si počítam na doklady, kamoška s rovnakým softom za 1 zápis v denníku a zápis tvorí zvlášť MD, D, čiže na jednom doklade sú aj 4 položky a za to si pýta napr. 25 Sk, čo je 100 Sk a to sa mi zdá veľmi veľa. Kamoška, čo má iný soft, si berie tiež za zápis v denníku, ale jej to robí 1 zápis spolu MD DAL a tiež si pýta 25 Sk. Takže je to naozaj veľmi veľký rozdiel. Potrebujem si do vianoc ujasniť ceny, lebo od januára budem upravovať cenník a zároveň aj zmluvy. A zamýšlali ste sa niekedy nad tým koľko si budeme pýtať EUR? Ale to bude asi otázka až budúci rok o takomto čase. Prajem všetkým pekný deň
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

k cene v EUR: vzhľadom na to, že "nesmie" dôjsť k zvyšovaniu cien , budeme pýtať toľko ako dnes, len prepočítané oficiálnym kurzom na euro.
Ale môj názor je, že za mimoriadnu prácu (ktorej rozsah ešte nepoznáme) pri samotnom prechode na euro, možno jednorazovo bude treba niečo faktúrovať.... to prinesie rok 2008
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
[quote=ormika;583142]... na jednom doklade sú aj 4 položky a za to si pýta napr. 25 Sk, čo je 100 Sk a to sa mi zdá veľmi veľa.../quote]

100 Sk a to sa mi zdá veľmi veľa.
Ako kedy. napr.

Dal 321
MD 5xx/daňový náklad
MD 5xx/nedaňový náklad
MD 381/časovo rozlíšiť

a keď k tomu musíš vypracovať podkladové prepočítacie tabuľky, tak si dovolím tvrdiť, že je to aj málo....
0 0
ormika ormika

ormika je offline (nepripojený) ormika

[quote=Stefan2005;583166]
ormika Pozri príspevok
... na jednom doklade sú aj 4 položky a za to si pýta napr. 25 Sk, čo je 100 Sk a to sa mi zdá veľmi veľa.../quote]

100 Sk a to sa mi zdá veľmi veľa.
Ako kedy. napr.

Dal 321
MD 5xx/daňový náklad
MD 5xx/nedaňový náklad
MD 381/časovo rozlíšiť

a keď k tomu musíš vypracovať podkladové prepočítacie tabuľky, tak si dovolím tvrdiť, že je to aj málo....
Hmmm.... ono je to s tými cenami tak... ak by som si teraz u jedného klienta pýtala "len" 25 Sk za zaúčtovaný zápis, tak by mi to mesačne vychádzalo 50000. A viete čo mi klient povedal? Že za 25 000 si môže zamestnať niekoho, kto mu bude robiť účtovníctvo, sklady a ešte aj zdvíhať telefóny a kopu iných vecí. Takže je to naozaj ťažko. A s kamoškami sme zistili, že je lepšie, ak sa podľa položiek alebo dokladov orientujeme len približne a klientovi treba povedať výslednú cenu v globále, že ho napr. výjde 15000 mesačne. S tým, že samozrejme ak práce pribudnú, tak sa k tomu cena úverne zvýši. Nie každý si vie predstaviť čo je 1 položka, alebo jeden zápis.
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
...tie ceny, čo tu uvádzate sú bez DPH ?....20,-/zápis...250,-/ zamestnanca ???


...potrebujem stanoviť cenu za externé účtovníctvo, ktoré budem robiť platiteľovi dph raz za mesiac (do 80km dochádzať), lizing, 3 zamestanci, 1 ERP, DF cca 100/rok, OF cca 20/rok...budem dodávať vlastný soft na mzdy aj na jednoduché účto, internet, všetky kancelárske potreby (papier, toner...) , poštovné si potom zinkasujem...


Koľko beriete za spracovanie D.priznania, ak ešte tento živnostník súkromne prenajíma dom ?

region : stredné Slovensko
Naposledy upravil jess : 04.12.07 at 09:00
0 0
ormika ormika

ormika je offline (nepripojený) ormika

[quote=jess;583235]...tie ceny, čo tu uvádzate sú bez DPH ?....20,-/zápis...250,-/ zamestnanca ???

Ja zatiaľ nie som platca DPH, ak by som bola, tak je určite cena bez DPH.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

smith Pozri príspevok
To je pravda, lenže zamysli sa, že koľko času tým stratíš, namiesto toho aby si prijala serióznejšiu prácu. Utopíš sa v povinnostiach, za menej peňazí, kým za ten istý čas môžeš tie isté peniaze zarobiť ľahšie. Radšej zobrať 2-3 menšie firmy, ktoré nemajú takú veľkú agendu, a tie peniaze, ktoré by som dostal za tú väčšiu a pracnejšiu robotu rozdelím medzi ne .Teda či od jednej firmy 6000, alebo od 3 po 2000, konečný efekt je rovnaký.
S týmto plne súhlasím, ale kde vziať tie nové firmy alebo akým spôsobom ich získať, keď dnes ponuka už pomaly prevyšuje dopyt po spracovaní účta. Aspoň u nás je ťažké zohnať nových klientov (BA). Ak samozrejme nechcem robiť pre rodinu a známych, čo sú už tradične najhorší klienti. Poučila som sa. A jasné, že sa snažím robiť zodpovedne, tak nebudem robiť veľa klientov na úkor kvality. (Nikoho sa nechcem dotknúť, ak robí riadne) Takže Poradenstvo majú tiež. Bohužiaľ tiež zastávam názor, že ceny nám tlačia dole tzv."rýchlonakvasení účtovníci" , ktorí vznikajú odkedy k živnosti stačí len maturitné vysvedčenie. (nechcem nikoho uraziť, lebo aj medzi nimi sa nájdu dobrí, a konieckoncov aj ja sa stále učím). Ja robím od roku 2000 a ceny som naposledy zdvíhala v 2004, keď bola dosť vysoká inflácia. Takže už 4.rok som na rovnakých cenách a mnohým sa to zdá veľa. Ale používam vlastný soft vrátane upgradov, kanc.materiál, technické zariadenie, svoj MT a aj ho financujem, internet, literatúru, platím si školenia, tlač. Robím všetko od prvotného vyrábania pokladničných dokladov (lebo klient dá len bločky z ERP), vystavujem faktúry, interné doklady, spracovávam mzdy so všetkým, čo k tomu patrí , kompletnú personalistiku, príkazy na úhrady. Robím všetky možné protokoly k majetku - zar, /vyr., stravné lístky - výpočty, niekedy aj listy ) vypracovávam pracovné zmluvy, dohody, všetky dodatky, cesťáky, samozrejme k tomu účto, závierku a daňové priznania. A podotýkam, všetko dostávam v jednej kope nevytriedené. Niektoré veci aj niekoľko týždňov až mesiacov pozadu. Takže nejde to tak, že klient donesie všetko prichystané a môžeš začať ihneď účtovať. Doklady treba vytriediť, zoradiť, označiť, predkontovať ... a to stojí čas. Nie je platca DPH, ale musím evidovať obrat kvôli registrácii. Došlé faktúry sú pomiešané z 2 firiem a v našom bankovom výpise sú platby faktúr aj za druhú firmu. Takže aj to musím účtovne riešiť. Občas sa neviem dopátrať niektorých dokladov - napr. dodatkov k zmluvám, dokladom o úhrade a pri inventarizácii kontaktujem dodávateľov ja a požadujem opisy dokladov, napriek tomu, že vždy všetko chýbajúce spíšem pre konateľa na papier a odovzdám mu to. Poradenstvo tiež robím a úrady často obehávam ja vlastným autom. Aspoň že valutovka nie je. A problémy riešim, až keď sa o nich dozviem, čiže až keď sú na svete, lebo dopredu sa málokedy konzultuje. Takže aj tie ceny sú pre neho drahšie a všetko si zarátam. Má leasing, aktiváciu vlastných nákladov pri obstarávaní techn.zhodnotenia nehnuteľnosti na prenajatom majetku-samozrejme evidenciu a prepočet všetkých drobných materiálových a iných položiek robím ja - no mravenčia robota a to som ešte nedostala nájomnú zmluvu. A jeho účto mi zaberie podstatne viac času a najmä energie ako tých "poriadnych klientov" ktorých je však čoraz menej. Tak si to nechávam zaplatiť. Ale dokedy ? Ak by odpadli všetky tie prípravné a administratívne práce, určite by to bolo lacnejšie. Takže nedá sa vychádzať len z ceny účtovnej položky, ktorá je mimochodom chápaná rôzne. U niekoho riadok v denníku, u iného každá strana MD / DAL, u niekoho účtovný doklad. Jednoducho je ťažké nájsť kombináciu "poriadny klient, čo má doklady v poriadku a čo vie aj zaplatiť". A platí, že "kto najviac narieka, ten určite má z čoho zaplatiť".
Naposledy upravil Betina2 : 15.12.07 at 19:07
0 0
bambino87 bambino87

bambino87 je offline (nepripojený) bambino87

prosim o radu, ako si mam uctovat cestaky? kolko by som mala za ne pytat? pocitam okolo 4-5 bločkov za mesiac. ako by ste to riesili vy, abo riesite? dakujem za pomoc
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

bambino87 Pozri príspevok
prosim o radu, ako si mam uctovat cestaky? kolko by som mala za ne pytat? pocitam okolo 4-5 bločkov za mesiac. ako by ste to riesili vy, abo riesite? dakujem za pomoc
odpoveď je tu
liba2 Pozri príspevok
Sama musíš zvážiť koľko času ti zaberie vyplnenie cesťáku,
alebo koľko ich urobíš za 1 hod. a ako si ceníš svoju hodinu práce,
alebo môžeš kopírovať cenu za položku v JÚ (napr. 10-20 Sk/kus),
alebo .... možností je viac, nikto z nás do toho nevidí tak dobre ako ty. Len si musíš veriť ...
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
jess Pozri príspevok
...tie ceny, čo tu uvádzate sú bez DPH ?....20,-/zápis...250,-/ zamestnanca ???


...potrebujem stanoviť cenu za externé účtovníctvo, ktoré budem robiť platiteľovi dph raz za mesiac (do 80km dochádzať), lizing, 3 zamestanci, 1 ERP, DF cca 100/rok, OF cca 20/rok...budem dodávať vlastný soft na mzdy aj na jednoduché účto, internet, všetky kancelárske potreby (papier, toner...) , poštovné si potom zinkasujem...


Koľko beriete za spracovanie D.priznania, ak ešte tento živnostník súkromne prenajíma dom ?

region : stredné Slovensko
Viete mi prosím poradiť koľko pýtať ?

A koľko beriete za vypracovanie výkazu DPH, spracovanie DP a za výkazy ohľadom miezd - preddavky štvrťročné a ročné ? Či tieto sú už v cene 250,- Sk / zamestnanec ?
0 0
Pru Pru

Pru je offline (nepripojený) Pru

Ahojte, vedeli by ste mi poradiť, koľko pýtať za PU, 4 BU, z toho dva valutové, niekoľkostranové, pokladňa asi 150 dokl. štvrťročne, prijaté fa do 100 za štvrťrok, vystavené asi 40 tiež štvrťročne, k tomu ešte ale 10 zahr. aj prij. aj vyst., zápočty zahr. a tuzemských faktúr, zamestnancov nemajú, ale už hodili na mňa aj úhrady faktúr z účtu, ešte som zabudla na sklad, tam je toho hodne. Je to dosť súrne, do zajtra by som im mala povedať sumu. ďakujem
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Pru Pozri príspevok
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť, koľko pýtať za PU, 4 BU, z toho dva valutové, niekoľkostranové, pokladňa asi 150 dokl. štvrťročne, prijaté fa do 100 za štvrťrok, vystavené asi 40 tiež štvrťročne, k tomu ešte ale 10 zahr. aj prij. aj vyst., zápočty zahr. a tuzemských faktúr, zamestnancov nemajú, ale už hodili na mňa aj úhrady faktúr z účtu, ešte som zabudla na sklad, tam je toho hodne. Je to dosť súrne, do zajtra by som im mala povedať sumu. ďakujem
Cca 35 tisíc za 1/4 rok.
0 0
Pru Pru

Pru je offline (nepripojený) Pru

Tak, dík skúsim zajtra navrhnúť a uvidím. A ešte by ma zaujímalo JU, platca dph štvrťročný, obchod-tržby, prijaté fa asi 30 štvrťročne, vystavené asi 10, pár prijatých z čiech, jeden zamestnanec, pokladňa asi 80 štvrťročne. díky moc
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Pru Pozri príspevok
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť, koľko pýtať za PU, 4 BU, z toho dva valutové, niekoľkostranové, pokladňa asi 150 dokl. štvrťročne, prijaté fa do 100 za štvrťrok, vystavené asi 40 tiež štvrťročne, k tomu ešte ale 10 zahr. aj prij. aj vyst., zápočty zahr. a tuzemských faktúr, zamestnancov nemajú, ale už hodili na mňa aj úhrady faktúr z účtu, ešte som zabudla na sklad, tam je toho hodne. Je to dosť súrne, do zajtra by som im mala povedať sumu. ďakujem
cca 12.000 Sk/mesiac - za predpokladu, že účto robíš ako SZČO a kompletne na svoje náklady.
0 0
Pru Pru

Pru je offline (nepripojený) Pru

robím ako SZČO a ako to myslíš, že všetko na svoje náklady? dík
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať