1.
- Je bežnou praxou zamestnávateľa, že požaduje súkromné číslo, mail a iné kontakty.
- Pokiaľ sa nič nezmenilo, tak aj v žiadosti o prijatie do zamestnania sa tieto údaje píšu...a pokiaľ viem, tak sa to vôbec nezmenilo a funguje od od čias socíku.
- ak niekto číslo nedá k dispo s dôvodom, že nemá telefón, tak mu to žiaden personalista proste neuverí. Ale číslo proste dať nemusí.
2.
- Právo má a či nemá...veď je to v podstate jedno
- Keď pracovník číslo neposkytne, nemusí sa dozvedieť určité informácie, ktoré sú len k jeho osohu.
3.
- Služobný mobil zamestnávateľ poskytuje len určitým zamestnancom.
- Tiež je otázkou, ako by sa ten služobný mobil vrátol na pôvodné miesto (trebárs majstrovi), kde by si ho ďalší pracovník v pohotovosti vyzdvihol
- Tiež je otázkou, kto by zodpovedal za prípadné poškodenie, poruchy...atď.
- Ďalšou otázkou je aj zneužívanie služovného mobilu na súkromné účely
- Takže v tomto prípade je jednoduchšie pre zamestnávateľa vyrozumieť zamestnanca na jeho súkromné číslo
4.
- Výhody a nevýhody už spomenuli iní, nebudem opakovať
P.S.:
Mal som služobný mobil, no šéfovia vedeli aj moje súkromné číslo.
Poskytol by som Ti kľudne aj iné (o tých výhodách) informácie, lenže tie nie sú veľmi pre net.