Aj ja si chcem niečo overiť, neviem, či uvažujem správne, čo sa týka paušálnych výdavkov a či sa mi to oplatí.
Momentálne účtujem v JU, príjem za r. 2007 je 500 000, zásoby neevidujem, lebo fakturujem len sprostredkovateľské provízie, pohľadávky mám všetky do konca roka uhradené, záväzky tiež, až na záväzky týkajúce sa odvodov do fondov. Výdavky mám na nájomné, PHM, mobil, fondy, čo nie je celkom málo, ale chcem si zjednodušiť vedenie účtovníctva a nie ho skomplikovať, tak hľadám aj cestu paušálnych výdavkov. A teraz k otázke, dobre som pochopila, že ak nemám zásoby ani neuhradené pohľadávky, nemusím podávať dodatočné DP a môžem prejsť rovno na paušálne výdavky?
Ako je to s tým spomínaným nájomným resp. časťou nájomného v tom paragrafe 17? Musím tam niečo upraviť?
(Platím nájomné za priestory trvalým príkazom, vždy mesiac vopred, teda za december v novembri...)
Musím pri prechode opäť na JU pri rovnakom príjme a ostatných podmienkach (žiadne zásoby ani neuhradené pohľadávky) napr. v nasledujúcom roku niečo opäť upravovať alebo môžem znova viesť preukázateľné výdavky?
Chcem sa vyhnúť zbytočným úpravám ale aj zjednodušiť vedenie účtov. Poradíte mi, čo sa viac oplatí?
Za rady Ďakujem
V.