Na margo platieb mesiac vopred: ja upravujem predpisy tak, aby som mal vopred zaplatené za ten mesiac, ktorého sa zvýšenie týka.
T.j. zvýšenie predpisov od januára 2007 odošlem vlastníkom už v novembri, so splatnosťou do 20. decembra, aby už v decembri 2006 uhradili zvýšený predpis na január 2007. V januári teda sú na účte peniaze, ktoré slúžia na úhradu januárových faktúr v novej (vyššej) cene.
Takže predpis zvýšim k 1.1.2007 (jeho platnosť je od 1.1.2007), ale vystavený a účinný je od 1.12.2006, splatný do 20.12.2006.
Myslím že je to takto v poriadku s ohľadom na Zákon, našu zmluvu, účtovníctvo aj cash-flow spoločenstva.
Čo sa týka prehľadu v predpisoch, skutočne prijatých preddavkoch a iných príjmoch, výdavkoch, záväzkoch, atď., stačí jeden klik a sw mi vyrobí zostavu buď podľa účtovného hľadiska (podľa dátumu zaúčtovania), alebo hľadiska SVB (podľa väzby k obdobiu). Jedinou podmienkou je mať každý mesiac poctivo nahodené všetky obraty v peňažnom denníku, ako aj záväzky a pohľadávky v príslušných knihách. V tomto mám veru ešte dosť veľké medzery, stále je niečo dôležitejšie, ako nahadzovať údaje do účtovníctva
Nedoplatky priebežne kontrolujem, a "pozabudnutých" najneskôr do 30. dní po termíne splatnosti vyzvem (najskôr telefonicky, potom - ak nereagujú - písomne) na úhradu nedoplatku.
Aha, zabudol som - úroky z omeškania ani nepočítam. Sú také malé, že je to škoda roboty, a väčšinou nemám neplatičov viac ako mesiac po lehote splatnosti...