Dobrý deň!
Dovolím si Vás požiadať o radu v komplikovanej situácií:
Vlastníme maloobchodnú prevádzku. Jeden zákazník od nás opakovane odoberal tovar a v začiatkoch s ním neboli žiadny problémy - boli sme dohodnutí na platbe v hotovosti.
Takíto zákazníci, ktorí u nás často odoberajú tovar vo väčšom množstve u nás majú zošit, kam predavačka píše, aký tovar brali, príp. priniesli naspäť a na konci dohodnutého obdobia alebo akcie tovar vyúčtujeme a vysporiadame. Niekedy sa samozrejme stane, že je "otvorených" viac pracovných akcií naraz.
Tento zákazník, však po tom, čo samozrejme od nás vzal tovar na viacero akcií, jednak nedvíha telefón a ani ho neviem nijak kontaktovať.
Poznala som len meno a priezvisko tohto zákazníka, doteraz bol tovar predávaný klasicky cez kasu. Ani infomácia od iných o tom, kde býva, nebola správna, avšak podarilo sa mi pomocou katastra nehnuteľností zistiť jeho adresu a faktúru za tovar som mu tam poslala doporučene.
List u pani poštárky neprevzal a na eph.posta vidím, že je stále na pošte, takže predpokladám, že ani nemá v úmysle faktúry prevzal.
Chcem sa teda spýtať:
- čo robiť v prípade, že dlžník odmieta prebrať faktúru,
- aké máme možnosti pri riešení tohto sporu - samozrejme súdu by som sa najradšej oblúkom vyhla, to považujem až za naozaj krajné riešenie,
avšak jedná sa o nemalú sumu a nemôžem to nechať len tak.
Veľmi pekne ďakujem za Vás čas a odpoveď
Poznáte len meno, priezvisko - neoverené...mohol dať meno svojho suseda, ktorého nemá v láske. A vy potom mu pošlete faktúrku - jasne že nepreberie, veď nemá dôvod.