Podľa mňa by ste si mali najskôr odpovedať na prvú otázku :
- ste zaregistrovaní na daňovom úrade z titulu že budete vykonávať aj zdaňovanú podnikateľskú činnosť ?
V prípade že nie ste registrovaní na daňovom úrade znamená to, žeby ste zdaňovanú činnosť a teda zdaňované výdavky/náklady ani nemali mať. Všetky náklady potom účtujete v prípade JU ako prevádzkovú réžiu a výdavok neovplyvňujúci základ dane a v PU ako náklad nedaňový.
V prípade, že ste registrovaní na DU s tým, že budete zamestnávať alebo vykonávať podnikateľskú zdaňovanú činnosť je potrebné rozlišovať výdavky, ktoré súvisia zo zdaňovanou a ktoré s nezdaňovanou činnosťou.
Aktivácie z úradu práce dokladujete celé ? Teda poskytnutej čiastke sa rovnajú všetky náklady alebo niečo ostáva aj vám ? V prípade že je to jedna tak by som to dala ako PNZD a VNZD. Originály bločkov by vám mali po zdokladovaní a odsúhlasení vrátiť, teda aspoň mne to tak robia v prípade grantov a príspevkov z európskych fondov, dovtedy si uchovávam kópie.