Ahojte, prosím o viac rád. Sme združenie dvoch FO, od nového roka zakladáme s.r.o., s tým že združenie necháme žiť, kým ju nevyčistíme. V r. 2005 sme kúpili pozemok s budovou na podnikanie. Na katastre sa stala chyba a nehnuteľnosť zapísali aj na obidve manželky podnikateľov.
1) Nehnuteľnosť som vložila celú do združenia. Za rok 2005 sme odpisy za budovu neuplatnili. V roku 2006 sme spravili kúrenie, ktoré je tech. zhodnotením (DPH uplatnená v plnej výške).
- mala som rozčleniť celú nehnuteľnosť aj všetky náklady s ňou spojené na 4 časti, alebo stačí nejaké prehlásenie, že manželky súhlasia s používaním na podnikanie??
2) môžem na základe nájomnej zmluvy prefakturovávať nájom s.r.o.-čke, s tým že sa dohodne v zmluve, že do nákladov sa budú odpisy a náklady súvisiace s prerábkami budovy uznávať v len s.r.o.?
Prosím ak má niekto s týmto skúsenosť, poraďte mi prosím z toho vykorčulovať s prihliadnutím aj na daňové hľadisko. Za každú odpoveď vopred ďakujem.