jozefnovak Právna erudovanosť a prax sú dôležité, no určite nie sú zárukou kvalitnej správy. Kým správca nie je ochotný a aktívny, tak ti jeho znalosti nepomôžu.
Nepovedal som že pravna erudovanosť a prax sú zárukou, ale
predpokladom dobrej správy. A to platí určite!
A k tej aktívnosti a ochote je to o objektívnych skutočnostiach a informáciach, ktoré vlastník má, čo má správca robiť a čo robí a aj
čo za nejaké časové obdobie správy skutocne aj urobil.
Jeho povinnosti sú dané v zmluve o výkone správy a nie subjektívnymi pocitmi vlastníka bytu, ktorý ani nemusi o celej aktuálnej cinnosti správcu vediet. Preto by som hodnotil opatrnejsie a objektívnejsie.
Kritizovat je také jednoduché. Predstav si ze by si bol Ty v pozícii správcu a skutočne by si sa snažil a potom by prisiel niekto a zboku by ťa začal nekonkrétne kritizovať, a Ty by si sa ani nemohol brániť a povedať svoj názor. To nepovažujem za fér postup.
Volil by som trochu viac korektnejší spôsob jednania, napr. sa stretnut so správcom, zaujimať sa o jeho činnosť a pýtať sa na to, čo podľa Teba nerobí aktívne a sám a prečo. Možno by Ti to vedel vysvetliť. Mnohokrát sú požiadavky vlastníkov úplne nemiestne, napr. niekto zavolá večer o 21.00 a chce do rána odstrániť prasknutú hadičku v záchode alebo prasknutú kachličku v byte, čo sa vlastne správcu ani netýka a keď tak, maximálne havarijnej služby. Hlavne v novostavbách si vlastníci zamieňajú často správcu domu s osobným sluhom, sú arogantní, lebo si myslia, že za všetko môže ich správca, aj za stavebné nedostatky, ktoré im vlastne voči stavebníkovi iba pomáha riešiť. A podla toho ho aj hodnotia ako neochotného. Na svoju škodu! Správca rieši opravy a údržbu, ktorú mu vlastníci aktuálne nahlásia, žiaden správca sám denne nemonitoruje bytový dom.
Takže prepáč za obsiahlu odpoveď, ale po Tvojich príspevkoch mi nedalo nezareagovať.