Rada by som poznala váš názor na vybavovanie reklamácií vo veľkosklade. My nakupujeme a predávame tovar obchodníkom, ktorí ho následne predávajú v svojich predajniach. Záručná doba je 24 mesiacov a na vybavenie reklamácie máme najviac 30 dní. A teraz ten problém. On musí zákazníkovi vybaviť reklamáciu do 30 dní a my jemu tiež do 30 dní? Ak nám doručí tovar napr.o týždeň neskôr ako ho prijal, tak je jasné,že ak mi dodržíme podmienku 30 dní, on ju nedodrží.
Alebo záruka. 24 mesiacov záruku má konečný odberateľ. Nám sa napr.stane, že nám zákazník pošle reklamáciu po piatich,alebo šiestich rokoch, odkedy ju kúpil od nás. Má nárok ešte takúto vec reklamovať? Je mi jasné, že všetko, čo kúpi, nemôže predať hneď, hlavne sezónny tovar,takže nejaké 3-4 roky od kúpy ešte akceptujeme. Ale 5-6 rokov sa mi vidí trošku veľa. V podstate by mal nakupovať tovar, ktorý sa rýchlo predá. Alebo niekedy držia niečo zastrčené v sklade, po pár rokoch to nájdu, a potom nám to pošlú na reklamáciu.
Ešte dodám,že náš tovar nie je určený na dlhodobe užívanie (žiadna elektronika, ani nábytok). Nechcem byť konkrétna,aby to nebola náhodou reklama.
Je mi jasné, že v obchode sa treba riadiť heslom: "Náš zákazník, náš pán", ale niekedy máme pocit, že niektorí to s tými reklamáciami preháňajú, niečo nevedia predať, tak to šupnú nám,akože to je zlé.