Zdravím Poraďáci - Pohoďáci ! Dnes som nadobro zúfalá. Dokončila som DPH 12/06 a s hrôzou zistila, že klientovi stúpol počet riadkov v účtovnom denníku pomaly na viac ako dvojnásobok (a nie sú tam uzávierkové operácie) oproti predchádzajúcemu mesiacu.
Mám otázku, koľko pýtať, keď klient sro, PU, mesačný plat.DPH, vystavuje asi 140-150 FA mesačne, k tomu PPD, VPD , banka, mzdy pre 1 prac. na prac.zmluvu, v denníku má mesačne cca 800-900 riadkov. Robím v Pohode, nastavenie je Sumarizovať položky s rovnakou predkontácoiu ( inak by riadkov bolo aj viac ). Nakupuje a predáva tovar. Našťastie sklad. evidenciu si robí sám, OF vystavuje sám. Účtujeme sp.B. Ja nie som jeho zamestnanec. Účto robím externe u mňa doma, čiže všetky náklady vrátane jazdy súkromným autom po úradoch, poštu (poštovné hradím ja). Ja platím svoj účt.SW vrátane podpory, kanc.mat., školenia, literatúru...... vlastne všetko. Nemám nárok na nič také ako zamestnanec. Jeho obraty a teda aj počet VF a položiek denníka šli radikálne hore. Vyzerá, že aj zisk (veď aj DPH má niekoľkonás.vyššiu platiť) Kým v lete mal cca 20 VF a do 200 riadkov denníka, postupne v priebehu jesene to bolo 30-40 OF a 350-370 riadkov denníka mesačne a za december bol nárast VF na 140 ks a počet riadkov stúpol na vyše 800. A to chce všetko za rovnakú sumu vrátane miezd, pers., DPH atď -komplet. Navyše predpokladá nárast množstva dokladov o 30 % oproti 12/06. Obrat na mesačného plat.DPH ani zdaleka nedosiahol ani nepredpokladá jeho dosiahnutie, a napriek tomu na moje naliehanie aby sa stal štvrťročným plat. reaguje odmietavo. Takže zbohom plánovanie dovolenky alebo niečo také. Urobené priznanie a výkazy mu nosím ja na podpis, aj keď sme síce v jednom obvode...Pritom mu neúčtujem ani za interné smernice, registratúrny plán a por., korešp. s úradmi, mzdy + pers., ani vystavenia DPH, ID.... LEN ZA RIADOK V DENNÍKU 20 SK ako paušál +- ( aj tak som mu musela zakaždým zlaviť aj viac ako 1000!! aby dostal svoju vysnívanú sumu) Nič iné a vždy mi "plače"!, že nemá z čoho .... Poradenstvo má zadarmo a takmer ihneď. Pritom viem, že ceny sú v BA vyššie a zarátava sa takmer všetko. Teraz som však v koncoch, ako ho donútiť pridať. Lebo roboty je pomaly 3-násobok. ( na to množstvo dokladov !) A najhoršie je, že pred pár mesiacmi, práve 2 mesiace potom, ako som ho od 8.mes.prevzala v strede roka (a to 6+7 DPH robil niekto iný len ručne - takže všetko spätne som doúčtovala - lebo on sa presťahoval z iného krajského mesta na Záp.Slovensku) som mala ponuku za 25 000 + odmeny ísť robiť takú istú robotu ako zamestnanec s možnosťou postupu aj zvýšenia platu a samozrejme plateným kurzom AJ a odb.školení, firemným SW a audítorom za chrbtom. Odmietla som, lebo som klientov nechcela nechať visieť v strede roka (časovo by som všetko nestíhala) Bola som k nim loajálnejšia, než oni ku mne. Bohužiaľ. Niekomu sa moja požiadavka bude možno zdať premrštená, ale sme v BA a náklady sú vysoké. Navyše, dnes je 24.1.07, účto som prevzala k 1.6.2006 a ani účt.uzávierka k 31.5. (trvala som na nej, keď v okt.neboli ešte doklady v BA) ani doklady za 1-5/06 mi ešte nedoručil !!!! Takže budú stresy s uzávierkou a DP, lebo s ňou poriadne nemôžem začať. Tak dajte prosím tipy, lebo ak sa s ním nedohodnem v môj prospech, tak ho asi pustím k vode. On je totiž jeden z tých, čo účto považujú za "nič", aj keď to nepovedia otvorene. A pritom tu jasne platí, že kto narieka, ten aj má z čoho platiť. Nechám si poradiť !
Naposledy upravil Betina2 : 24.01.07 at 13:44