Zavrieť

Porady

omega-preddavok

Som úplný začiatočník v Omege, keď viete poraďte. Vystavenú vyšlú faktúru chcem zaúčtovať do knihy pohľadávok a do účtovného denníka.
Fa je ....3000,-Sk
zaplatený preddavok ...3000,-
k úhrade 0,-
Organizácia nie je platcom DPH.
Nebola k nej vystavená preddavková fa, úhrada prišla na základe záväznej prihlášky na seminár.

V Knihe pohľadávok si zaevidujem fa... do rozpisu dám voľný základ 3000,- preddavok 3000,- (zoberie mi sumu 3000,)

chcem rozúčtovať
3000,- 311/602
3000,- 324/311

úhradu 221/324 vypárujem s bankovým výpisom (to by sa mi malo pri zaúčtovaní výpisu automaticky zapísať do príslušnej pohľadávky do kolonky úhrada.)

Stále mi prepisuje sumu 3000,- na 6000,-?

Už som z toho úplný magor, pomôžte
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivako je offline (nepripojený) ivako

    ivako
    Pri zadávaní preddavku v účtovnej evidencii nezabudni dať typ sumy P - preddavok. Tým sa ti suma 3000 odpočíta a k úhrade budeš mať nulu.

    LubenaK je offline (nepripojený) LubenaK

    LubenaK
    Pri rozúčtovaní treba sumu preddavku napísať v rozpise sumy do riadku 07 - Preddavok. Ak požívaš automatiku zaúčtovania, tak Ti program v poslednom kroku ponúkne vyúčtovanie preddavku - tam dáš 324/311 a vtedy do kolónky Odpočet dáš číslo bankového výpisu, alebo preddavkovej faktúry.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať