anaman
Externá účtovníčka spravuje iba príručnú registratúru, v ktorej sú vybavené dokumenty resp. uzatvorené spisy uložené spravidla iba po dobu 2 rokov t.j bežný rok a rok nasledujúci po uzatvorení spisu, toto je však potrebné mať ošetrené v internej norme ( registratúrnom poriadku) Uchovávanie dokladov resp. dokumentov podľa platných zákonov je povinnosťou pôvodcu registratúry. Pre vedenie archívu inými osobami je potrebné postupovať podľa zákona 395/2002 z. z. v platnom znení.
Pozdravujem, Anaman. Predovšetkým, mám úctu pred Vašimi znalosťami a skúsenosťami.
Slavena píše, že sroč-ka vznikla nedávno a nedávno začala aj zamestnávať. Myslíte si, že spoločnosť požiadala o súhlas so zriadením archívu? Ja s domnievam, že nemá ešte toľko písomností a skôr ide o spisovňu. Tú by mohla Slavena spravovať, ak je účtovníčka, potrebné vzdelanie na to má (hádam aj nejaké roky praxe v registratúre). Ak spĺňa podmienky, môže si rozšíriť živnosť a navrhnúť spoločnosti že jej bude spravovať registratúru. V opačnom prípade si túto službu (správu registratúry) musí zabezpečiť spoločnosť či už vlastným administratívnym zamestnancom alebo externe. Interná norma - samozrejme. Už sa teším sa na Váš názor.