Zavrieť

Porady

leasing

večne váham a špekulujem :-) ...viac
Ahoj,

potrebovala by som poradiť, nejaký chytrák mi v roku 2005 poradil, že ak sme zaplatili prvú zvýšenú splátku na leasing, že ju v daňovom priznaní môžem uviesť ako položku znižujúcu základ dane, tak som to teda urobila, len teraz netuším, čo v tomto roku, môžem tam dať normálne odpis tak ako v minulom roku, alebo čo s tým mám urobiť, som z toho úprimne v koncoch....

vopred ďakujem za pomoc

Dada
Usporiadat
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
vikinka Pozri príspevok
Odpis za rok 2005 je v poriadku ak auto zaradila do majetku a odpisuje ho zo sumy 144 000,- 4 roky.Zrejme po prečítaní zmluvy zistila,že sa nejedná o leasing,ale skor o nejaký úver.Splátky sa v takomto prípade účtujú ako VNZD a na konci roka sa uplatní odpis.Nerozumiem tomu čo si myslel tou polovicou?Takže ak máš odpis za rok 2005 vo výške 36 000,.-je to v poriadku.Kto je zapísaný ako vlastník v tech.preukaze?

Vikinka ale leasing je podľa zadávateľa otázky len 2 roky = 24 mesiacov .
Otázne je kedy predmet leasingu bol odkúpený , koľko trvala leasingová zmluva ?
0 0
vikinka vikinka

vikinka je offline (nepripojený) vikinka

Zita5 Pozri príspevok
Vikinka ale leasing je podľa zadávateľa otázky len 2 roky = 24 mesiacov .
Otázne je kedy predmet leasingu bol odkúpený , koľko trvala leasingová zmluva ?
Zitka,ja si skor myslím,že to asi nebude laesing,ak áno tak asi na súkromnú osobu,veď je mi divné to ,že len 2 roky na IČO?
0 0
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

apo Pozri príspevok
Tabuľky, ktoré si stiahneš musíš brať iba ako barličku, nie ako 100% nástroj nakoľko od jednej lízingovky nemusíš dostať dva rovnako sa v účtovníctve správajúce lízingy.

No a urobiť veľmi obecnú tabuľku to je fuška, každý robí tabuľku pre seba dá ju ako pomôcku na prípadné dotvorenie ďalším poraďákom.

apo
Nedostatočne som sa vyjadrila, nemyslela som vypisovanie tabuľky, ale na Poradu. Tabuľka je v poriadku.
0 0
PetrikF PetrikF

PetrikF je offline (nepripojený) PetrikF

vikinka Pozri príspevok
Odpis za rok 2005 je v poriadku ak auto zaradila do majetku a odpisuje ho zo sumy 144 000,- 4 roky.Zrejme po prečítaní zmluvy zistila,že sa nejedná o leasing,ale skor o nejaký úver.Splátky sa v takomto prípade účtujú ako VNZD a na konci roka sa uplatní odpis.Nerozumiem tomu čo si myslel tou polovicou?Takže ak máš odpis za rok 2005 vo výške 36 000,.-je to v poriadku.Kto je zapísaný ako vlastník v tech.preukaze?
vikinka Pozri príspevok
Zitka,ja si skor myslím,že to asi nebude laesing,ak áno tak asi na súkromnú osobu,veď je mi divné to ,že len 2 roky na IČO?
Zita5 Pozri príspevok
Vikinka ale leasing je podľa zadávateľa otázky len 2 roky = 24 mesiacov .
Otázne je kedy predmet leasingu bol odkúpený , koľko trvala leasingová zmluva ?
Vlastníkom v technickom preukaze je osoba, ktorá ho má zaradené v podnikaní. Je to na IČO...lebo pri obstarávaní sme nevedeli, žeby ak to ide do účtovníctva, malo by to byť aspoň na 3 roky...takže ak je to zaradené v majetku už v roku 2005,tak je odpis 36000 v poriadku? Ale co s úrokmi a s povinným havarijným poistením, ktoré sa platí v rámci leasingu, to má byť zaúčtované v tom roku v PR? Aký je rozdiel, keď je leasing na dva, či na tri roky? Ešte raz ďakujem za všetky rady...
0 0
vikinka vikinka

vikinka je offline (nepripojený) vikinka

Ak by to bolo na leasing,tak vlastníkom je leasingovka a nie FO,takže asi sa nejedná o leasing,treba si dobre pozrieť zmluvu na kúpu OA a podľa toho postupovať.Leasing na 2 roky nespĺňa podmienky,ktoré striktne predpisuje Zík.o dani z príjmu,aby bolo možné ho uznať v nákladoch.U vás pojde o úver,pretože vlastníctvo obstaranej veci prešlo na vás okamžite po kúpe.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Zákon o dani z príjmov


§ 2
...
.
.

s)finančným prenájmom obstaranie hmotného majetku na základe nájomnej zmluvy s dojednaným právom kúpy prenajatej veci, pri ktorom cena, za ktorú prechádza vlastnícke právo k prenajatému majetku z prenajímateľa na nájomcu, je súčasťou celkovej sumy dohodnutých platieb, ak
1. vlastnícke právomá prejsť bez zbytočného odkladu po skončení nájmu na nájomcu a
2. doba trvania nájmu je najmenej 60 % doby odpisovania podľa § 26 ods. 1 a nie menej ako tri roky
alebo ak je predmetom prenájmu pozemok, doba trvania nájmu pozemku je najmenej 60 % doby odpisovania hmotného majetku zaradeného do odpisovej skupiny 4, pričom pri postúpení nájomnej zmluvy bez zmeny podmienok na nového nájomcu táto podmienka platí na nájomnú zmluvu ako celok,
.................................................. ..............................................

Okrem iného som Vám pripojila link v príspevku č. 20, kde so prečítajte príspevok od Johanka .

Ešte ste nezodpovedali , kedy bol lízing ukončený a MV odkúpené ,bolo by vhodné to doplniť .
0 0
PetrikF PetrikF

PetrikF je offline (nepripojený) PetrikF

Hm, ja som mal vždy veľký rešpekt pred ľuďmi, ktorí robia účtovníctvo, ale čím viac sa dostávam do problematiky, môj rešpekt sa ešte viac prehlbuje...
Splátkový kalendár vlastne končí tento rok v júli...len o kúpe, či prevode auta som nikde nič nenašiel... bolo to kupované v AAA auto a figuruje tam aj Qcar...kedže v technickom je zapísaný majiteľ, teda moja CZČO, tak vlastnícke práva má asi on...a ak to začínam správne chápať, tak v tomto prípade nejde o leasing, ale o úver od Qcaru na kúpu auta...ale splátkový kalendár a to všetko sa tvári ako leasing, preto je to celé také pomýlené...
Takže na záver by som sa chcel uistiť, či som to správne pochopil:
- vlastnícke práva prešli na SZČO - tým pádom 29.7.2005 by malo byť do majetku zapísané auto v hodnote 144000 - odpis na konci roka 36 000
- splátka úveru, úrokov + havar. poist. za rok 2005 - prevádz. réžia??
Rok 2006 - to isté?
0 0
vikinka vikinka

vikinka je offline (nepripojený) vikinka

PetrikF,takže sme sa dopracovali k tomu,že tu nejde o leasing,ale o úver.Účtovať tak ako píšeš vo svojom závere až na tie splátky úveru,tie účtovať ako výdaj.neovpl.daň.základ!Ostatné ako VOZD-réžia.
0 0
PetrikF PetrikF

PetrikF je offline (nepripojený) PetrikF

Tak, tak...PetrikF dostava veľké školenia a lekcie z účtovníctva...som všetkým veľmi vďačný za pomoc!!
Ďakujem!
0 0
Ivana Š Ivana Š

Ivana Š je offline (nepripojený) Ivana Š

Poprosím Vás aj ja o pomoc.
SZČO zobral v 04/2006 auto na leasing, cena auta je 236000
50000 zaplatil v hotovosti, rozdiel má na splátky na 72 mesiacov.
Má splátkový kalendár, kde má uvedenú istinu, úrok, splátku úveru a havarijné poistné - to všetko viem, ako zaúčtovať.

Neviem však, ako na odpisy! Poradíte mi? Ďakujem!
0 0
Ivana Š Ivana Š

Ivana Š je offline (nepripojený) Ivana Š

Ivana Š Pozri príspevok
Poprosím Vás aj ja o pomoc.
SZČO zobral v 04/2006 auto na leasing, cena auta je 236000
50000 zaplatil v hotovosti, rozdiel má na splátky na 72 mesiacov.
Má splátkový kalendár, kde má uvedenú istinu, úrok, splátku úveru a havarijné poistné - to všetko viem, ako zaúčtovať.

Neviem však, ako na odpisy! Poradíte mi? Ďakujem!
ešte doplním:
r. 2006 istina 9023,60
r. 2007 17246,10
r. 2008 23823,4
r. 2009 30200,40
r. 2010 38248,10
r. 2011 48531,60
r. 2012 18908,90
0 0
tinaM tinaM

tinaM je offline (nepripojený) tinaM

Ivana Š Pozri príspevok
ešte doplním:
r. 2006 istina 9023,60
r. 2007 17246,10
r. 2008 23823,4
r. 2009 30200,40
r. 2010 38248,10
r. 2011 48531,60
r. 2012 18908,90
Spočítala som si tento stĺpec a predpokladám, že istina je 185982,10.

Súčasťou istiny sú aj výdavky spojené s obstaraním auta. /No tie si neuviedla/.

No predpokladám, že to vieš.

Teda, ak istina je 185.982,10 a dátum zaradenia 4/2006, potom odpis bude:

r.2006 - 23256
r.2007-2011 - 31008
r.2012 7.686,10
0 0
dipe dipe

dipe je offline (nepripojený) dipe

Ahojte, môžete mi poradiť s leasingom? Viem, že sa tu toho popísalo už veľa no aj som si to prešla a prečítala. Aj tak som tam nenašla podobný prípad môjmu.
.....v jednej s.r.o. sa postupil leasing, začiatok leasingu v inej s.r.o / to iste auto a majiteľ-konateľ/
Môj problém je vtom, že postupenie leasingu som ako tak zvládla/aspoň si to myslim/ no začiatok leasingu neviem. Mám dodanú len dohodu o platbách nájomného k zmluve XY/je to tá pôvodná zmluva. Zaujíma ma, ako mám postupovať? Mám tu nejaký predpís:
- leasingový nájomca počas trvania zmluvy zaplati v SKK 1014978,00,-
- 1. zvýšená splátka bez DPH 315 932,80,-
- riadne splátky bez DPH spolu 536990,40,-
v tom poistné predmetu leasingu 0,00,-
- DPH 23% 20% 19% 162054,80,-
- DPH 14% 10% 0,00,-
Ktorá suma z toho je vstupná cena?Mám použiť VC na pôvodnej zmluve?
Ďakujem za každú odpoveď
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

dipe Pozri príspevok
Ahojte, môžete mi poradiť s leasingom? Viem, že sa tu toho popísalo už veľa no aj som si to prešla a prečítala. Aj tak som tam nenašla podobný prípad môjmu.
.....v jednej s.r.o. sa postupil leasing, začiatok leasingu v inej s.r.o / to iste auto a majiteľ-konateľ/
Môj problém je vtom, že postupenie leasingu som ako tak zvládla/aspoň si to myslim/ no začiatok leasingu neviem. Mám dodanú len dohodu o platbách nájomného k zmluve XY/je to tá pôvodná zmluva. Zaujíma ma, ako mám postupovať? Mám tu nejaký predpís:
- leasingový nájomca počas trvania zmluvy zaplati v SKK 1014978,00,-
- 1. zvýšená splátka bez DPH 315 932,80,-
- riadne splátky bez DPH spolu 536990,40,-
v tom poistné predmetu leasingu 0,00,-
- DPH 23% 20% 19% 162054,80,-
- DPH 14% 10% 0,00,-
Ktorá suma z toho je vstupná cena?Mám použiť VC na pôvodnej zmluve?
Ďakujem za každú odpoveď
Tvoja OC = suma splátok istiny, ktoré pripadajú na danú s.r.o., t.j. ktorúé bude s.r.o. ešte splácať, spracovateľský poplatok za zmluvu , ak nejaký bol pri postúpení. Ak to bolo bezodplatné postúpenie to je vlastne všetko. DPH, poistné a finančný úrok odpisuješ v jednotlivých splátkach 548/474 DPH, 562/474 finančný úrok, 568/474 poistné..
Naposledy upravil evina : 04.06.07 at 11:22
0 0
dipe dipe

dipe je offline (nepripojený) dipe

Ďakujem ....OC mi je jasná, bol aj poplatok za za vykonanie zmeny leasingovej zmluvy.
- Základ DPH 6000,-
- Čiastka DPH 19% 1140,-
- Splátka spolu s DPH 7140,-
Túto splátku mám pripočítať k OC? Ako si vypočítam daňové a účtovné odpisy? Mám SW MRP Evidencia majetku no nemôžem to vypočítať.
Ďakujem za odpovede
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

dipe Pozri príspevok
Ďakujem ....OC mi je jasná, bol aj poplatok za za vykonanie zmeny leasingovej zmluvy.
- Základ DPH 6000,-
- Čiastka DPH 19% 1140,-
- Splátka spolu s DPH 7140,-
Túto splátku mám pripočítať k OC? Ako si vypočítam daňové a účtovné odpisy? Mám SW MRP Evidencia majetku no nemôžem to vypočítať.
Ďakujem za odpovede
Áno základ pripočítaš do OC DPH odpíšeš na 548.
Da§ové si vypočítaš presne ako sa rátajú lízingové odpisy, t.j. OC /istina zostávajúcich splátok plus spracovateľský poplatok/ deleno počet splátok, ktoré budete splácať a dostaneš mesačný odpis.
0 0
dipe dipe

dipe je offline (nepripojený) dipe

Ešte mám jednú otázku ohľadom leasingu. Ako zaúčtujem začiatok leasingu/ v tomto prípade ide o nový leasing v s.r.o./
Ďakujem
0 0
dipe dipe

dipe je offline (nepripojený) dipe

...mňa ten leasing zabije.
Mám FA na sumu 140000,- OC
21778,60 je Finančná služba spolu za základ DPH

Celkom 21 778,60
Splátka celkom 144 138,00
Zálohovo uhradené 144 138,00
PPD mám na sumu 144 138,00, môže mi niekto z Vás skusenejších vysvetliť ako mám tu FA zaúčtovať ?
Rozpísané
Kúpna cena predmetu leasingu 350 000,00
Predajná cena bez DPH 1,00
Paušálny poplatok - jednorazový 3 500,00
Paušalný poplatok - jednorazový s DPH 4 165,00
Zvyšená splátka vopred bez DPH 140 000,10
Zvyšená splátka vopred s DPH 144 138,00
Základ dane 42 697,80
Leasingová splátka 282 587,40
Istina 209 998,50
Úrok 64 476,50
Havarijné poistenie 100 321,00
K úhrade 382 920,00 SK
Ako na základe týchto info. mám zaúčtovať FA a následne leasing?
Poraďte mi prosím budej a som vďačná za každu odpoveď
0 0
dipe dipe

dipe je offline (nepripojený) dipe

...pozrite sa mi niekto na ten leasing. Prosííííííím
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

dipe Pozri príspevok
...mňa ten leasing zabije.
Mám FA na sumu 140000,- OC
21778,60 je Finančná služba spolu za základ DPH

Celkom 21 778,60
Splátka celkom 144 138,00
Zálohovo uhradené 144 138,00
PPD mám na sumu 144 138,00, môže mi niekto z Vás skusenejších vysvetliť ako mám tu FA zaúčtovať ?
Rozpísané
Kúpna cena predmetu leasingu 350 000,00
Predajná cena bez DPH 1,00
Paušálny poplatok - jednorazový 3 500,00
Paušalný poplatok - jednorazový s DPH 4 165,00
Zvyšená splátka vopred bez DPH 140 000,10
Zvyšená splátka vopred s DPH 144 138,00
Základ dane 42 697,80
Leasingová splátka 282 587,40
Istina 209 998,50
Úrok 64 476,50
Havarijné poistenie 100 321,00
K úhrade 382 920,00 SK
Ako na základe týchto info. mám zaúčtovať FA a následne leasing?
Poraďte mi prosím budej a som vďačná za každu odpoveď
Dipe, skúsim Ťa naviesť, lebo niektoré čísla v Tvojich údajoch mi nesedia a je vysoký dátum na ich lúštenie:

Zaúčtuješ celkovú istinu /bez DPH/ plus spracovateľský poplatok /bez DPH/ plus predajnú cenu /bez DPH na
042/474 - to je obstaranie predmetu leassingu bez prvej zvýšenej splátky

Zaradíš predmet leassingu 022/042
prvá zvýšená splátka na základe faktúry /bez DPH
042/474 /niekto účtuje aj cez 379, resp. 321 tu často vzniká zbytočná komplikácia s účtom 474/
Zaradíš 022/042
Úhrady splátok vrátane prvej zvýšenej 474/221
DPH mesačne 548/474
poistenie mesačne 568/474
finančný úrok mesačne 562/474

Posledný finančný úrok a poistenie v 12/2006 je nutné časovo rozlíšiť.
Dúfam, že som na nič nezabudla..

P.s. Zabudla: odpisy účtuješ mesačne 551/082 , vypočítaš ich z hodnoty na účte 022 deleno počet mesiacov trvania leassingu
Naposledy upravil evina : 01.04.07 at 07:06 Dôvod: doplnenie odpisov
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať