monyka 1. Ale skutočné výdavky nie sú známe z tohod dôvodu, že nám nechodia faktúry za elektriku, koľko minuli nájomníci a akoľko my ako szčo.
2. Aj čo sa týka DPH ňemôžeme uplatniť celú DPH s prijatých faktúr, ale to robím koeficientom. No jednoducho nevieme určiť aké sú tie výdavky.
Asi sa to malo evidovať osobitne. Áno súhlasím, evidovať osobitne
3. A tá budova je zaradená do obch. majetku, tak ako bola, ona sa len tento rok technicky zhodnotila, lebo to bola pivnica, a teraz sú tam 3 kancelárie, takže sa to odpisuje ale tie odpisy idú do výdavkoch podľa toho osobitného predpisu ako ste mi napísali.
Som zúfalá
1. Závisí čo máte dohodnuté v NZ s nájomcami. Ak tam máte dohodnutý nájom včetne energií, nič im nefakturujete. ak máte v NZ nájom a energie hradí nájomca. Mali by ste im prefakturovať energie. Ak máte jeden merač. Je ťažké určiť, koľko kto spotreboval, pri plyne nevidím problém, tam by ste urobili vyúčtovanie na základe celkovej podlahovej plochy nehnuteľnosti, a počítali by ste koeficient. Nájomca 1 plocha 20 M2, Najomca 2, 30m2.... celková plocha nehnut. napr. 150m2. Nájomca 1 Vám zaplatí 20/150 ..... k splátkovemu kalendáru, alebo na základe čoho vlastne platíte plyn (kúrenie). Elektrina sa vypočítava 5ažšie, pretože každý používa spotrebiče, kt. majú inú spotrebu energie (ak má niekto chladničku, je to žrút ....) Vodne a stočné, by som robila podľa počtu osôb (jedná sa hlavne o splachovanie, a to tiež čo, to spotrebuje ....)
2. DpH si môžete odpočítať s energií v plnom rozsahu, ak ste plátcom DPH, a prenajímate nehnuteľnosť plátcom DPH. A takisto závisí od konkretnej zmluvy, Ak prenajímate i neplátcom DPH, tiež je tu závislosť od NZ, pretože ak je nájomné včetne energií, počítate koeficient .....
3. Ak vykonáte TZ, zvýšite VC pri rovn. odpisovaní, resp. ZC pri zrýchlenom odpisovaní o toto TZ, a odpisujete. Odpisovanie budovy sa Vám TZ predĹži ... to je už iná kapitola ... Výdavky súvisiace s obstaraním budovy a vykonaným TZ, sa Vám premietnu do VOZD až odpismi (náklad) .....