Ahoj, v našej škole tiež nepôsobí odborová organizácia a preto tvorbu a čerpanie SF máme každoročne upravené v internej smernici - zásadách.
k bodu 1.) aj z úhrnu funkčných platov týchto zamestnancov sa tvorí SF a preto samozrejme za splnenia podmienok § 7 ods. 3 písm. a) majú nárok na príspevok na dopravu zo SF. Je v kompetencii zamestnávateľa v zásadách upraviť napr. koeficient, ktorým sa bude príspevok zamestnancom zamestnaným na kratší prac. úväzok prepočítavať k pomeru zamestnancom na plnom úväzku.
bodu 2.) ustanovenie § 7 ods. 3 písm. a) zák. č. 152/1994 o sociálnom fonde hovorí, že zamestávateľ je povinný poskytnúť z fondu príspevok zamestnancom na úhradu výdavkov na dopravu do zamestnania a späť, u ktorých priemerný mesačný zárobok... U zamestnancov, ktorí sú odmeňovaní podľa zák. 553/2003 o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme treba aplikovať ustanovenie § 29 ods. 2 cit. zákona podľa ktorého, ak osobitné predpisy (napr. aj zákon o SF) obsahujú ustanovenia o priemernom zárobku alebo priemernej mzde, je ním funkčný plat ...
Z uvedeného vyplýva, že pri posudzovaní nároku na príspevok na dopravu zo SF budeš vycházať z funkčného platu priznaného zamestnancovi v čase, keď vznikol dôvod na jeho použitie.
k bodu 3.) áno, správne pri tvorbe postupuješ v súlade s Kolektívnou dohodou ..., t.j. tvorba vo výške 1 % + 0,05 % z úhrnu funkčných platov (samozrejme bez náhrad za dovolenku, prekážky v práci a pod.) + tvorba dopravného v sume potrebnej na poskytnutie príspevku zamestnancom ktorí spĺňajú podmienky podľa § 7 ods. 3 písm. a), ale pozor, najviac vo výške 0,5 % z úhrnu funkčných platov týchto zamestnancov bez náhrad.
k bodu 4.) súhlasím, nie vždy myslím, že je to väčšina menších zamestnávateľov zamestnancovi neuhrádzajú plné sumy výdavkov na dopravu, ale ich krátia podľa kritérií uvedených v zásadách, tak aby neprekročili 0,5 % z úhrnu funkčných platov týchto zamestnancov. Sú rôzne spôsoby úmerného rozdelenia príspevkov.