Paľka
V r. 2005 bola zakúpená pracovná obuv pre kuchárky. Účtovanie 480/261 1
/232 09111 633010 45
/-232 09111 637030 45
V r. 2006 bola reklamovaná, pričom boli vrátené peniaze. Bude účtovanie nasledovné?
Doklad z reklamácie 335 1MD a -480MD
Vyúčtovanie reklamácie 261 1/335 1 a zároveň na D
-232 09111 633010 45 a zároveň na D + 232 09111 637030 45?
Ak sa zakúpi opäť obuv za dané peniaze potom účtovanie bude 480/261 1 a zároveň na D 232 09111 633010 41 a na D- 232 09111 637030 41? Srdečná vďaka.
Pozdravujem všetkých a prajem príjemný začiatok týždňa.
Paľka, na základe skutočností ktoré uvádzaš musím konštatovať, že spôsob účtovania ktorý uvádzaš nie je správny.
Keďže výdavok bol uskutočnený v rozpočtovom roku 2005 a príjem z dobropisu na základe uplatnenej reklamácie bol zinkasovaný v rozpočtovom roku 2006, nemôžeš uplatniť spôsob podľa ustanovenia § 22 ods. 3 zákona o rozpočtových pravidlách, t.j. platby vzájomne započítať (kompenzovať). Správny postup je nasledovný:
- predpis uplatnenej reklamácie: MD 316 (alebo 378) / D 215
- úhrada dobropisu v hotovosti do pokladne: MD 261 / D 316 (resp. 378)
- prevod na príjmový účet: MD 262 / D 261
- zúčtovanie bankového výpisu z príjmového účtu: MD 236+292012+41 / D 262
- predpis prevodu inkasovaných príjmov zriaďovateľovi MD 219 / D 348
- zúčtovanie bankového výpisu uskutočnený prevod MD 348 / D 236 bez EK
Ešte niekoľko poznámok:
- neviem prečo si pri účtovaní nákupu použila nákladový účet 480, podľa mňa si mala použiť účet 410 za predpokladu, že v internom predpise máš uvedený tento druh materiálu, ako materiál, ktorý účtuješ priamo do spotreby ???
- zatriedenie výdavku podľa funkčnej klasifikácie 09111, prečo nie 09601 "Škol. stravovanie v predško.zariad. a zákl.školách", keď pracovná obuv je zakúpená pre kuchárky v ŠSZ ???