Zavrieť

Porady

Usporiadat
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Ahoj kvet.
Prosím ťa ako zaúčtujem teraz nákup tej kopírky za 30.000,- z vlastných
príjmov? Teraz neviem či ju musím odpisovať.Podľa toho čo píšeš v predchádzajúcich príspevkoch by som to asi zle účtovala: 410/321
321/232 633004 41
028/901
0 0
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Pre kvet.
Stravovanie pre zamestnancov máme zabezpečené v strav.zariadení, ktoré nakonci mesiaca vystaví faktúru za obedy. Stravná jednotka 70,- Sk za obed.
Zamestnávateľ prispieva 49,- Sk a zamestnanec platí 21,- v hotovosti do pokladne. Evidenciu týchto str.lístkov /nie sú to žiadne gastrolístky/ vediem na účte 995. Príjem za stravné lístky používam v pokladni /neodvádzam ho zriaďovateľovi/. Účtujem to takto:
Pokladňa: príjem za stravné lístky 261/ 232 637030 41

Potom so vystavím interný doklad:
-zníženie nákladov za stravovanie: 420/232 637014 41 mínusom
-zaúčtujem výdaj str.lístkov 999/995
Poraď mi prosím ak to nerobím správne.
Vrátim sa ešte ku kódovaniu: z tých vašich príspevkov chápem správne, že príjmy za školné, zápisné, nájom, úroky, /povedzme ja mám príjem za vstupné z podujatí/ by sa mal používať kód 72? Ja používam 41. Pozrela som si FS 10/2005 - tak ako to tam je napísané platí aj pre rozpočtové organizácie zriadené obcou? Lebo potom asi používam zlé kódy.
Keď mi ich vráti zriaďovateľ mám používať 72 alebo 41?
Naposledy upravil gabuska : 24.05.06 at 12:17
0 0
Paľka Paľka

Paľka je offline (nepripojený) Paľka

Prosím, poraďte mi čo s nasledovným....nesedeli mi zostatky na 321 8 pri ŠJ, nevedela som prísť na to prečo. Teraz som zistila, že v r. 2004 chodili k Fa dobropisy/tak to oni nazývajú-ide vlastne o zľavu z ceny na Fa, potraviny sú prevzaté na sklad v pôvodných cenách bez zľavy a až následne neskôr príde tzv.dobropis/ a tieto dobropisy neboli účtované. Čo teraz? Môžem ich interným dokladom doúčtovať? Bude správne účtovanie .....321 8/602 8?
0 0
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Ahojte.
Prosím, bude mať niekto uz Vás taký prípad, že z ročného zúčtovania zdravotného poistenia mu bude poisťovňa vracať preplatok za zamestnávateľa.Ako sa to bude účtovať? Bude sa to brať ako príjem, ktorý sa má zúčtovať so zriaďovateľom, alebo sa to bude len vzájomne započítavať?
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

gabuska
Ahojte.
Prosím, bude mať niekto uz Vás taký prípad, že z ročného zúčtovania zdravotného poistenia mu bude poisťovňa vracať preplatok za zamestnávateľa.Ako sa to bude účtovať? Bude sa to brať ako príjem, ktorý sa má zúčtovať so zriaďovateľom, alebo sa to bude len vzájomne započítavať?
Pozdravuje všetkých !

Vzájomným započítaním sa to riešiť určite nebude, pretože sa jedná o preplatok na zdravotnom poistení za rok 2005. Nad spôsobom účtovania som sa ešte nezamýšľal, keď to bude aktuálne určite (termín vrátania preplatkov je do 30.09.2006) spôsob účtovania napíšem tu na porade.
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

gabuska
Ahoj kvet.
Prosím ťa ako zaúčtujem teraz nákup tej kopírky za 30.000,- z vlastných
príjmov? Teraz neviem či ju musím odpisovať.Podľa toho čo píšeš v predchádzajúcich príspevkoch by som to asi zle účtovala: 410/321
321/232 633004 41
028/901
V predchádzajúcej otázke si písala, že cena obstarania kopírky je cca 35 000 Sk ???
Ak je cena obstarania kopírky do 30 000 Sk vrátane máš dve možnosti (samozrejme, použiješ možnosť, ktorú máš zapracovanú v internej smernici):
a) obstaranie DHM je financované z bežných výdavkov a účtovanie je nasledovné:
- s použitím účtu 112:
MD 112 / D 321
MD 321 / D 232+09502+633 004+41
MD 410 / D 112
ak takýto DHM vedieš v evidencii na podsúvahových účtoch, tak: MD 971 / D 999
- bez použitia účtu 112:
MD 410 / D 321
MD 321 / D 232+09502+633 004+41
ak takýto DHM vedieš v evidencii na podsúvahových účtoch, tak: MD 971 / D 999

b) obstaranie DHM je financované z kapitálových výdavkov:
MD 042 / D 321
MD 321 / D 232+09502+713 004+41
MD 211 / D 901
MD 028 / D 042
u DHM môžeš uplatniť jednorazový odpis, alebo ho môžeš odpisovať postupne:
MD 470 / D 088
MD 901 / D 211
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

gabuska
Pre kvet.
Stravovanie pre zamestnancov máme zabezpečené v strav.zariadení, ktoré nakonci mesiaca vystaví faktúru za obedy. Stravná jednotka 70,- Sk za obed.
Zamestnávateľ prispieva 49,- Sk a zamestnanec platí 21,- v hotovosti do pokladne. Evidenciu týchto str.lístkov /nie sú to žiadne gastrolístky/ vediem na účte 995. Príjem za stravné lístky používam v pokladni /neodvádzam ho zriaďovateľovi/. Účtujem to takto:
Pokladňa: príjem za stravné lístky 261/ 232 637030 41

Potom so vystavím interný doklad:
-zníženie nákladov za stravovanie: 420/232 637014 41 mínusom
-zaúčtujem výdaj str.lístkov 999/995
Poraď mi prosím ak to nerobím správne.

Vrátim sa ešte ku kódovaniu: z tých vašich príspevkov chápem správne, že príjmy za školné, zápisné, nájom, úroky, /povedzme ja mám príjem za vstupné z podujatí/ by sa mal používať kód 72? Ja používam 41. Pozrela som si FS 10/2005 - tak ako to tam je napísané platí aj pre rozpočtové organizácie zriadené obcou? Lebo potom asi používam zlé kódy.
Keď mi ich vráti zriaďovateľ mám používať 72 alebo 41?
K účtovaniu stravovania zamestnancov
Spôsob ktorý používaš je nesprávy !!! Napíš, ako platia zamestnanci za stravovanie, mesačne vopred, alebo na základe skutočne odobratej stravy.

Ku kódovaniu zdrojov
Už som to na porade vysvetľoval niekoľko krát, takže len stručne:
Príjmy taxatívne uvedené v ustanovení § 23 ods. 1 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy a uskutočnené výdavky z týchto príjmov sa kódujú kódom zdroja 72 !!!

Ostatné príjmy neuvedené v § 23 ods. 1 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy (uvádzaš nájom, úroky, príjem zo vstupného) sa kódujú kódom zdroja 41 !!!
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

Paľka
Prosím, poraďte mi čo s nasledovným....nesedeli mi zostatky na 321 8 pri ŠJ, nevedela som prísť na to prečo. Teraz som zistila, že v r. 2004 chodili k Fa dobropisy/tak to oni nazývajú-ide vlastne o zľavu z ceny na Fa, potraviny sú prevzaté na sklad v pôvodných cenách bez zľavy a až následne neskôr príde tzv.dobropis/ a tieto dobropisy neboli účtované. Čo teraz? Môžem ich interným dokladom doúčtovať? Bude správne účtovanie .....321 8/602 8?
Účet 112 8 sedí ???
0 0
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Ahoj kvet, ďakujem.
Kopírku sa podarí zakúpiť za 30.000,- tak preto som sa pýtala.Mám trochu
staré smernice, takže si ich musím prepracovať.
Pochopila som, len tak všobecne tú 112 je potrebné používať? Lebo ja u vôbec nepoužívam nikdy, všetko dávam hneď do nákladov.
Stravovanie: - platia si mesačne vopred /vypočítam na základe dochádzky,
na aký počet lístkov majú nárok a tie si na začiatku mesiaca vyzdvihnú a zaplatia v pokladni/.
Prosím Ťa ešte,hovorí najaký zákon, predpis o pokladničných limitoch, ale je to nás aký si dáme?
PS: Ďakujem za trpezlivosť pri tých mojím otázkach. Skladám klobúk pred tými Tvojimi vedomosťami ohľadom zákonov.
Pekný deň prajem.
Naposledy upravil gabuska : 25.05.06 at 19:47
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

Ak máš v internej smernici uvedené, aký druh materiálu budeš účtovať priamo do spotreby, nepoužívaš účet 112, ale účtuješ priamo na účet 410. Vyplýva to z ustanovenia § 20 ods. 6 druhej vety postupov účtovania. Podotýkam, že okruh materiálu, ktorý bude účtovná jednotka účtovať priamo do spotreby musím byť uvedený v internej smernici !!!

K stravovaniu sa Ti ešte vyjadrím, musím porozmýšľať. Stravné lístky nakupujete od stravovacieho zariadenia ?

PS: Ďakujem za pochvalu, pokiaľ viem, rád pomôžem.
0 0
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Nenakupujeme ich od stravovacieho zariadenia, je to len taký balík lístkov
po 100 ks, ktoré opatríme naším razítkom a cenou 70,- Sk. Ja ho zavediem
v podsúvahovej evidencii ako príjem 995/999.
Prosím ťa ešte som pýtala na ten limit pokladničnej hotovosti, vieš mi prosím
poradiť?
0 0
Ivča Ivča

Ivča je offline (nepripojený) Ivča

Prosím Vás, nemá niekto vzor nájomnej zmluvy. Jedná sa mi o prenájom školskej jedálne na účely rôznych osláv.
Ďakujem!
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

Pozdravujem všetkých !
Odpoveď pre "gabusku" k účtovaniu stravovania zamestnancov dodávateľským spôsobom:
Prijaté finančné prostriedky od vlastných zamestnancov v rozpočtovom roku je možné, po uhradení faktúry z výdavkového účtu za stravovanie cudzej organizácii vzájomme započítať podľa ustanovenia § 22 ods. 3 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Výdavok za odobratú stravu sa zatriedi na podpoložku 637 014 - Stravovanie. Prijatá úhrada od vlastných zamestnacov za odobraté stravené lístky sa zaúčtuje ako kreditná položka na výdavkový účet s podpoložkou 637 014.
Účtovanie:
- predpis úhrady od zamestnacov za odobraté stravné lístky: MD 335 / D 420 ..... suma 21,- Sk/lístok
- úhrada od zamestnacov do pokladne: MD 261 / D 335 ... suma 21,- Sk
- prevod úhrad za stravovanie na výdavkový účet: MD 262 / D 261 suma 21,- Sk
- príjem úhrad na výdavkový účet (kreditná položka): MD 232+09502+637014+41 / D 262 suma 21,- Sk
- predpis záväzku na základe faktúry za odobratú stravu: MD 420 / D 321 suma 70,- Sk
- úhrada faktúry: MD 321 / D 232+09502+637014+41 suma 70,- Sk
Vlastné stravné lístky, ktoré vydáva zamestnávateľ svojim zamestnacom nie sú ceniny a účtujú sa na podsúvahových účtoch, tak ako aj účtuješ 995.

Čo sa týka limitu pokladničnej hotovosti, záleží len na rozhodnutí účtovnej jednoty, aký si ho stanoví v internom predpise. My máme stanovený limit pokladničnej hotovosti 10 000,- Sk.
0 0
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Ahoj kvet.
Stravovanie:Takže ani v tomto prípade /aj keď je vzájomné započítavanie/
nemôžu mi tie peniaze ostať v pokadni že by som ich používala ako preddavok-
cez RK 637030. Musím ich vložiť na účet?
Môžu sa nákladové účty používať na strane D? Lebo na jednom školení nám bolo
povedané, že treba v takých prípadoch účtovať mínusom.
0 0
Paľka Paľka

Paľka je offline (nepripojený) Paľka

kvet
Účet 112 8 sedí ???
Áno sedí. Pre objasnenie situácie...Príjem potravín na sklad napr. suma 2000,- účtovanie 112 8/321 8. Úhrada Fa na sumu 2000,- účtovanie 321 8/241 8 /ešte neprišiel dobropis/.Prišiel dobropis v nasledujúcom mesiaci na sumu napr. 200,-, t. z.,že suma Fa na 2000,- by mala byť nižšia o 200,-, ibaže už bola uhradená a suroviny spotrebované. My dopredu nevieme kedy príde a v akej výške dobropis bude. Keď príde dobropis vedúca ŠJ ho dáva do tzv. finančného čerpania, ktoré predstavuje že v nasledujúcom týždni môže byť komfortnejší jedálny lístok.Takže podľa mňa by sa mali vlastne ponížiť záväzky voči dodávateľovi, lebo v skutočnosti sme mali uhradiť sumu nižšiu a na druhej strane sme mali určitý výnos. Opravte ma prosím, ak sa mýlim. Lenže teraz..., je možná oprava za rok 2004?
0 0
gabuska gabuska

gabuska je offline (nepripojený) gabuska

Ivča
Prosím Vás, nemá niekto vzor nájomnej zmluvy. Jedná sa mi o prenájom školskej jedálne na účely rôznych osláv.
Ďakujem!
Pošli mi prosím tvoju mailovú adresu do mojich súkromných správ, skúsim
ti poslať vzor, ktorý používame mi.
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

gabuska
Ahoj kvet.
Stravovanie:Takže ani v tomto prípade /aj keď je vzájomné započítavanie/
nemôžu mi tie peniaze ostať v pokadni že by som ich používala ako preddavok-
cez RK 637030. Musím ich vložiť na účet?
Môžu sa nákladové účty používať na strane D? Lebo na jednom školení nám bolo
povedané, že treba v takých prípadoch účtovať mínusom.
Úhrada za stravovanie prijatá od zamestnancov nemôže zostať v pokladni, musíš ju previesť na výdavkový účet a tak vykonať vzájomné započítanie. Opakujem vyplýva to z oddeleného sústreďovania príjmov a výdavkov a skutočnosti, že v RO nie je možné samofinancovanie.

Náklady v RO (účtovná trieda 4) sa účtujú na stranu Dal. V prípade, ak vykonávam opravu účtovného zápisu (niečo zle som zaúčtoval) účtujem mínusom, stornom. V prípade ak účtujem vzájomný zápočet na výdavkovom účte, platba mi prišla na kreditnú stranu výdavkového účtu (strana MD), účtujem obratovo.
Naposledy upravil kvet : 26.05.06 at 09:47
0 0
Paľka Paľka

Paľka je offline (nepripojený) Paľka

V r. 2005 bola zakúpená pracovná obuv pre kuchárky. Účtovanie 480/261 1
/232 09111 633010 45
/-232 09111 637030 45
V r. 2006 bola reklamovaná, pričom boli vrátené peniaze. Bude účtovanie nasledovné?
Doklad z reklamácie 335 1MD a -480MD
Vyúčtovanie reklamácie 261 1/335 1 a zároveň na D
-232 09111 633010 45 a zároveň na D + 232 09111 637030 45?
Ak sa zakúpi opäť obuv za dané peniaze potom účtovanie bude 480/261 1 a zároveň na D 232 09111 633010 41 a na D- 232 09111 637030 41? Srdečná vďaka.
0 0
ivemar ivemar

ivemar je offline (nepripojený) ivemar

henika
pozna niekto uctovny program IBEU?
Kazdy kto pracuje s programom IBEU sa moze zaregistrovat na portal www.ives.sk , kde existuje vlastna diskusna skupina k programu .
0 0
kvet kvet

kvet je offline (nepripojený) kvet

Paľka
V r. 2005 bola zakúpená pracovná obuv pre kuchárky. Účtovanie 480/261 1
/232 09111 633010 45
/-232 09111 637030 45
V r. 2006 bola reklamovaná, pričom boli vrátené peniaze. Bude účtovanie nasledovné?
Doklad z reklamácie 335 1MD a -480MD
Vyúčtovanie reklamácie 261 1/335 1 a zároveň na D
-232 09111 633010 45 a zároveň na D + 232 09111 637030 45?
Ak sa zakúpi opäť obuv za dané peniaze potom účtovanie bude 480/261 1 a zároveň na D 232 09111 633010 41 a na D- 232 09111 637030 41? Srdečná vďaka.
Pozdravujem všetkých a prajem príjemný začiatok týždňa.

Paľka, na základe skutočností ktoré uvádzaš musím konštatovať, že spôsob účtovania ktorý uvádzaš nie je správny.
Keďže výdavok bol uskutočnený v rozpočtovom roku 2005 a príjem z dobropisu na základe uplatnenej reklamácie bol zinkasovaný v rozpočtovom roku 2006, nemôžeš uplatniť spôsob podľa ustanovenia § 22 ods. 3 zákona o rozpočtových pravidlách, t.j. platby vzájomne započítať (kompenzovať). Správny postup je nasledovný:
- predpis uplatnenej reklamácie: MD 316 (alebo 378) / D 215
- úhrada dobropisu v hotovosti do pokladne: MD 261 / D 316 (resp. 378)
- prevod na príjmový účet: MD 262 / D 261
- zúčtovanie bankového výpisu z príjmového účtu: MD 236+292012+41 / D 262
- predpis prevodu inkasovaných príjmov zriaďovateľovi MD 219 / D 348
- zúčtovanie bankového výpisu uskutočnený prevod MD 348 / D 236 bez EK

Ešte niekoľko poznámok:
- neviem prečo si pri účtovaní nákupu použila nákladový účet 480, podľa mňa si mala použiť účet 410 za predpokladu, že v internom predpise máš uvedený tento druh materiálu, ako materiál, ktorý účtuješ priamo do spotreby ???
- zatriedenie výdavku podľa funkčnej klasifikácie 09111, prečo nie 09601 "Škol. stravovanie v predško.zariad. a zákl.školách", keď pracovná obuv je zakúpená pre kuchárky v ŠSZ ???
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať