pre Ľubku:
Ľubka týka sa to tohto: plati to od jula 2004/zo zdroja/
Na sprehľadnenie účtovníctva v bytových domoch sa spresňujú pravidlá vedenia účtov. Spoločenstvo alebo iný správca musí peniaze vybrané od vlastníkov zhromažďovať len na účtoch v banke. Každý dom musí mať svoj vlastný účet. Ak spoločenstvo tvorí viac domov, musí viesť samostatné účty osobitne za každý dom. Väčšina správcovských spoločností už samostatné účty viedla, problém s novou legislatívou majú niektoré bytové družstvá, ktoré ukladajú finančné prostriedky na analytické účty pre viaceré domy. Tieto účty budú musieť rozdeliť do konca tohto roka.
pre nás plati:
(4) Vlastníci bytov a nebytových priestorov v dome sú povinní mesačne vopred uhrádzať na účet spoločenstva alebo správcu úhrady za plnenia. Spoločenstvo a správca vedie prostriedky vo fonde prevádzky, údržby a opráv oddelene od prostriedkov zhromaždených od vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome na úhrady za plnenia, pričom sa musí zachovať účel použitia týchto prostriedkov. Ak spoločenstvo tvorí viac domov, zriaďuje sa fond prevádzky, údržby a opráv osobitne pre každý dom.
...
Viedla som dva učty od r.2000 a to stálo vedenie učtu pár korún a aj tak sa prostriedky z fondu museli presúvať na zaplatenie prevádzky po dobu nevyhnutne potrebnú ako povoluje zákon v zime za teplo... A zasa ich vratiť späť.... Viesť dva učty je zbytočné vyhadzovanie peňazí za vedenie účtu, dvojitá práca, viacej chýb pri nahadzovaní...atď. Zrušila som to v r.2003 a nemám žiadny problém viesť samostatne položky FO, kde viem presne koľko mám reálne na učte a koľko sú príspevky a naklady vo fonde.
Naposledy upravil Halli : 24.03.07 at 09:11