Zavrieť

Porady

Ako na ALFU?

Zdravim vsetkych,

som uplny novacik, mimochodom. Takze mozno sa vam moj problem bude zdat trivialny, ale v kazdom pripade poprosim o radu.
Viem, teda myslim ze viem, ze aj ked nie som platitelom, tak napr. do nakladov na benzin na prevadzkovu reziu si mozem dat iba cenu bez DPH, ale mne sa do tej kolonky ze DPH neda dostat. Pomozte prosim.
Zuzu
Usporiadat
janasl janasl

janasl je offline (nepripojený) janasl

Ahojte,
sme 1/4roční platcovia DPH. Po podaní DP za 3.kvartál mi podnikateľ doniesol "zabudnutú faktúru" z Orangu vystavenú 24.9.2008. Chcela by som uplatniť §51 ods.2 zákona o DPH a uplatniť nárok na odpočet DPH v nasledujúcom zdaňovacom období t.j. v 4.kvartáli.
Ako to mám nahodiť do Alfy, aby mi to nehodilo do daní za 3
.kvartál?
Dátum vystavenia: 24.09.2008
Dátum prijatia : 30.11.2008
Dátum DP: 24.09.2008 alebo 30.11.2008?
ďakujem vopred za radu.
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

janasl Pozri príspevok
Ahojte,
sme 1/4roční platcovia DPH. Po podaní DP za 3.kvartál mi podnikateľ doniesol "zabudnutú faktúru" z Orangu vystavenú 24.9.2008. Chcela by som uplatniť §51 ods.2 zákona o DPH a uplatniť nárok na odpočet DPH v nasledujúcom zdaňovacom období t.j. v 4.kvartáli.
Ako to mám nahodiť do Alfy, aby mi to nehodilo do daní za 3
.kvartál?
Dátum vystavenia: 24.09.2008
Dátum prijatia : 30.11.2008
Dátum DP: 24.09.2008 alebo 30.11.2008?
ďakujem vopred za radu.
Dátum DP: 30.11.2008.
0 0
zuzanake zuzanake

zuzanake je offline (nepripojený) zuzanake

Dobrý deň.
Chcela by som vás poprosiť o radu, keďže so živnosťou a všetkým s tým spojeným nemám absolútne žiadne skúsenosti. Od 01.01.2009 si zakladám živnosť. Za svoju prácu budem dostávať od spoločnosti, s kt. mám podpísanú dohodu o sprostredkovaní odmenu vo forme provízií priamo na účet. Keďže pri svojej práci budem využívať súkromné os. auto, tiež si potrebujem zaobstarať PC a inú kancelársku techniku a v budúcnosti rátam so zmenou sídla a prenájmom kancelárskych priestorov, chcem vykonávať činnosť ako živnostník, aby som si všetky náklady súvisiace s činnosťou mohla dávať do nákladov. Na vedenie JU chcem využívať program ALFA Profesional, zatiaľ nechcem byť platcom DPH, no v budúcnosti nevylučujem.
1. Momentálne mám skúsenosť iba s požiadaním o živnosť a nákladom v podobe kolkov vo výške 300,- Sk. No netuším, čo s tým mám v účtovníctve urobiť, ako a kde to mám zaúčtovať.
2. Tiež si chcem zaobstarať účtovný software, no neviem, či si ho môžem kúpiť už teraz, alebo mám počkať na živnosť? Môžem ho vyplatiť aj z osobného účtu, alebo musím mať zriadený osobitne pre živnosť?
3. Tiež sa chcem opýtať na mzdu. Stačí, keď budem mesačne platiť odvody do ZP a sociálky, tak ako si určím?
Mám ešte hrozne veľa otázok, no asi bude lepšie, keď sa to budem učiť postupne. Za odpovede Vám veľmi pekne ďakujem.
Naposledy upravil zuzanake : 07.12.08 at 16:46
0 0
Robina Robina

Robina je offline (nepripojený) Robina

niekedy ani sama neviem
Čo sa týka SZČO a živnosti - tak to je to isté. Podľa mňa vedenie účtovníctva by si mala dodavateľsky, lebo máš v tom chaos. A v tom prípade nepotrebuješ ani program a už absolútne nie profesionál. Ak si chceš veľmi viesť účto sama, tak je v Krose demo a tam sa dá do určitého počtu položiek účtovať.
0 0
zuzanake zuzanake

zuzanake je offline (nepripojený) zuzanake

Ahoj Robina.
No momentálne v tom naozaj chaos mám, keďže som to nikdy nerobila, no rada by som sa to naučila, veď všetci ste raz začínali. Verím, že sa tu nájdu aj takí profíci, ktorí mi s tým pomôžu a s ich pomocou to aj pre mňa bude o pár týždňov hračka. Alfu Profesionál som chcela preto, lebo pri štandarde nebolo DPH a nebolo ani v prídavných moduloch a keď sa neskôr budem chcieť prihlásiť ako dobrovoľný platca DPH, aby som nemusela kupovať opäť niečo iné.
0 0
Robina Robina

Robina je offline (nepripojený) Robina

niekedy ani sama neviem
To všetko závisí od toho, koľko fin. prostriedkov chceš hneď na začiatku investovať. Pokiaľ chceš profesionál, tak to potom kupuj, keď budeš mať živnosť. Tie kolky si potom zaúčtuješ na konci roka 2009 ako výdavky súvisiace so založením živnosti. Podnikateľský účet by si mala mať zriadený od začiatku - ak ho chceš využívať a samozrejme musí byť nahlásený na daňovom úrade.
Mzda? FO - si nevypláca mzdu. Do sociálnej poisťovne nebudeš platiť až do podania prvého daň. priznania - v tvojom prípade je to 31.03.2010 a ak dosiahneš príjem, tak začneš platiť od 01.07.2010 splatné do 08.08.2010. Zdravotnú poisťovňu platiš hneď od začiatku živnosti. Ale stále som nepochopila tvoj predmet podnikania. Chceš robiť účt.?
0 0
Enyma Enyma

Enyma je offline (nepripojený) Enyma

Dobrý deň, učtujem prvý rok JU v alfe predmet podnikania ubytovanie a reštaurácia, ak mám na jednom bločku platbu za ubytovanie aj stravu v alfe v peňažnom denníku to nahodím dvoma účtovnými dokladmi s rôznymi číslami po sebe nasledujúcimi, ktorými aj očíslujem daný príjmový doklad, nakoľko alfa neumožnuje učtovanie viacpoložkových dokladov aj keď dodávateľ softwéru má napláne to dopracovať, ale nevie kedy, taktiež platbu odvodov do poisťovní zvásť za zamestnancov a zvlášť za zamestnávateľa. Chcela by som sa spýtať, či niekto mal daňovú kontrolu pri takomto spôsobe účtovania a či daná kontrola nemala voči tomuto učtovaniu nejaké výhrady ?

Tiež sa chcem spýtať ohľadom prijatých záloh za ubytovanie, ktoré bude v roku 2009. Berieme zálohy 80% z ceny ubytovania, ak sú zaplatené v roku 2008 dávam ich do POZD rok 2008, a doplatok, ktorý bude doplatený po ukončení pobytu t.j. rok 2009 dám do POZD rok 2009. Mám správny názor, alebo je potrebné urobiť ešte nejaké účtovné úpravy?

Do záväzkov v roku 2008 budem dávať DF uskutočnené zdaniteľné plnenie do 31.12.2008, ktoré boli doručené podnikateľovi do konca marca t.j. do podania daňového priznania, a taktiež vypočítanú čistú mzdu zamestnancom za mesiac december 2008, a odvody do poisťovní, ktoré budú vyplatené v roku 2009 ?

Do uzávierkových dokladov v JU na konci roka dávam iba odpisy DHIM, tie učtujem ako posledné ?

Tiež by som si chcela kúpiť knihu JU s praktickými príkladmi, ktoré mi pomôžu v začiatkoch ak máte nejaké typy, prosím o napísani.

Za všetky rady a príspevky všetkým vopred ďakujem.

enyma
0 0
mak mak

mak je offline (nepripojený) mak

učtovník
Dobrý deň poraďáci prosím Vás o radu - mám auto Renolt Megan- nemenila som - mám ho v živnosti.
V roku 2007 som platila daň z motorových vozidiel 4070,- Sk Ak nemením auto - tak nepodávam tlačivo a ani sa nemení suma ... neviem. Chcem to uhradiť do konca roka 2008 - aby som to mohla dať do nákladov aj keď viem, že sa to dá uhradiť do 31. januára 2009. Ak by som to uhradila v januári - môžem si dávať do nákladov spotrebu pohonných hmôt.... Učtujem v jednoduchom účtovníctve. Neviem či som správne zadelila príspevok
Ospravedlňujem sa
0 0
biba187 biba187

biba187 je offline (nepripojený) biba187

Môj názor je podať nové DP z MV do 31.01.2009 a uhradiť tú čiastku. Čo sa týka PHM ak zaradíš auto do majetku PHM môžeš dávať do nákladov, tiež je potom povinnosť viesť knihu jázd a vystavovať cestovné príkazy.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

mak Pozri príspevok
Dobrý deň poraďáci prosím Vás o radu - mám auto Renolt Megan- nemenila som - mám ho v živnosti.
V roku 2007 som platila daň z motorových vozidiel 4070,- Sk Ak nemením auto - tak nepodávam tlačivo a ani sa nemení suma ... neviem. Chcem to uhradiť do konca roka 2008 - aby som to mohla dať do nákladov aj keď viem, že sa to dá uhradiť do 31. januára 2009. Ak by som to uhradila v januári - môžem si dávať do nákladov spotrebu pohonných hmôt.... Učtujem v jednoduchom účtovníctve. Neviem či som správne zadelila príspevok
Ospravedlňujem sa
Termín na podanie DP k dani z mot. vozidiel a zaplatenie dane je - ako správne píšeš - do 31.1.2009. Neuhrádzaj daň v decembri. Ak máš auto v majetku firmy, môžeš si uplatniť ako daňový výdavok spotrebu PHM za celý rok 2008, ak bolo auto využívané na podnikanie.
0 0
mak mak

mak je offline (nepripojený) mak

učtovník
Ďakujem za odpoveď a ostáva mi sadzba tá istá, alebo to mám zistiť na DU, je potrebné podávať aj tlačivá, alebo je to len pri zmene typu auta...
A ak má manžel súkromné auto a používa ho na služobné účely platí to isté - uhradiť daň až po decembri - teda v januári 2009...
Ostatné, čo sa týka sadzby a typu auta ak nemení ostáva .. Ďakujem za radu

mak
0 0
Aljok Aljok

Aljok je offline (nepripojený) Aljok

Sadzby DzMV nájdeš tu:
http://www.porada.sk/t67988-dan-z-mo...tky-kraje.html
0 0
erika_H erika_H

erika_H je offline (nepripojený) erika_H

ahojte,prosím alfákov-ako si na konci roka tlačíte evidencie pohľadávok a záväzkov?
ja si tlačím už popredu,ale na konci roka mu nebudu logicky sedieť úhrady..
tlačím napríklad pohľadávky cez tlač,pohľadávky,evidencia , štandard diel 1

chcela som vytlačiť niečo ako kde je iba číslo faktúry,názov odberateľa,a celková suma,príp. ZD a DPH (to však nie je nutné,mám to v evidencii DPH..)
a keď si tlačím zostavy,ktoré mi ponúka alfa,vždy mi tam zahrnie aj úhrady.. a to sa mi bude meniť..

ja si neuhradené faktúry vytlačím až po doúčtovaní celého roka,teraz si už chcem postupne tlačiť evidencie..
poradíte mi prosím,ako to robíte,alebo sa to ani nedá obísť??

ďakujem
pekný podvečer prajem
0 0
erika_H erika_H

erika_H je offline (nepripojený) erika_H

ahojte,prosím Vás,ako si v ALFE robíte halierové vyrovnania?
v KROSe mi poradili,ze treba ručne opraviť v konkrétnom záväzku/pohľadávke v úhradách cez pridaj dorovnať - lenže takto nedostanem hal.vyrovnania do nákladov?bude to správne?
(v PU učtujem cez 548, 648)
ked to v JU opravim iba v evidencii zavazkov/pohladavok,do vydavkov/nakladov to nedostanem
ako riešite halierove vyrovnania vy?
Ďakujem
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

erika_H Pozri príspevok
ahojte,prosím Vás,ako si v ALFE robíte halierové vyrovnania?
v KROSe mi poradili,ze treba ručne opraviť v konkrétnom záväzku/pohľadávke v úhradách cez pridaj dorovnať - lenže takto nedostanem hal.vyrovnania do nákladov?bude to správne?
(v PU učtujem cez 548, 648)
ked to v JU opravim iba v evidencii zavazkov/pohladavok,do vydavkov/nakladov to nedostanem
ako riešite halierove vyrovnania vy?
Ďakujem
V JU do nákadov = VOZD ide skutočne zaplatená suma buď cez pokladňu alebo cez BU. Ak más DF na sumu napr. 2.425,80 Sk (také majú napr. Slovak telekom) a ty im zaplatíš 2.426,- Sk tak do VOZD ti ide táto suma. Ale v KZ budeš mať tento záväzok preplatený o 0,20 Sk a svieti ti na ružovo. Tak preto to musíš riešiť vstupom do KZ a v tomto prípade "douhradiť" -0,20 Sk (mínus), aby si mala záväzok uhradený v správnej výške, aby nebol vysvietený na ružovo.
Asi toľko.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
ALFÁCI, prosím Vás, poraďte, kto vie
http://www.porada.sk/t97821-uhrada-zavazku-voci-du.html
0 0
monika306 monika306

monika306 je offline (nepripojený) monika306

ahojte, chcem sa opýtať, ako je to s alfou na konci roka, napr. ak potrebujem robiť faktúry už v novom roku, ale starý rok sa bojím uzavrieť, lebo ešte bude treba robiť nejaké výstupy, napr. DÚ a pod.
alebo ako uzavrieť starý rok? v príručke bolo napísané, že prechod je už nezvratný, ale čo ak budem ešte niečo potrebovať?
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

monika306 Pozri príspevok
ahojte, chcem sa opýtať, ako je to s alfou na konci roka, napr. ak potrebujem robiť faktúry už v novom roku, ale starý rok sa bojím uzavrieť, lebo ešte bude treba robiť nejaké výstupy, napr. DÚ a pod.
alebo ako uzavrieť starý rok? v príručke bolo napísané, že prechod je už nezvratný, ale čo ak budem ešte niečo potrebovať?
Prechod do nového roka 2009 vykonaj až vo verzii 15.00 !!! aby bol zaručený prepočet zostatkov na €. A aj aby ti nové faktúry správne vystavovalo v € to je hlavná mena a v Sk ako informatívna cena na OF.
1. Sprav prechod do nového roku a vystavuj faktúry. Samozrejme môžeš účtovať aj v r. 2008. Ak budeš mať všetko zaúčtované v r.2008, tak účtovný rok 2009 môžeš zmazať a spraviť znova prechod do r. 2009. Vystavené faktúry v r.2009 si tam budeš musieť nahodiť znova.
2. Ale ďalšia možnosť je, že v r. 2008 si doúčtuješ čo je treba a v r. 2009 si upravíš len počiatočné stavy a nový r. 2009 nebudeš vymazávať.
Pokiaľ v novom r. 2009 vystavíš napr. 2 faktúry, osobne by som postupoval podľa bodu 1.
0 0
monika306 monika306

monika306 je offline (nepripojený) monika306

Ahoj manual, vďaka za odpoveď, ale vôbec tomu nerozumiem.
Ja som ešte faktúry nevystavovala, ale už mám nejaké objednávky, momentálne ešte nemám zaúčtovaný výpis z bú za december, lebo mi ešte neprišiel.
ako potom naúčtovať ešte kolky za založenie živnosti?
ak doúčtujem ten výpis, všetko si vytlačím (mám si už tlačiť aj na dú? - alebo sa to bude dať aj po prechode roka?), tak až potom mám prejsť do roku 2009 a začať vystavovať faktúry?
ešte raz vďaka
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

monika306 Pozri príspevok
Ahoj manual, vďaka za odpoveď, ale vôbec tomu nerozumiem.
Ja som ešte faktúry nevystavovala, ale už mám nejaké objednávky, momentálne ešte nemám zaúčtovaný výpis z bú za december, lebo mi ešte neprišiel.
ako potom naúčtovať ešte kolky za založenie živnosti?
ak doúčtujem ten výpis, všetko si vytlačím (mám si už tlačiť aj na dú? - alebo sa to bude dať aj po prechode roka?), tak až potom mám prejsť do roku 2009 a začať vystavovať faktúry? V príspevku 699 máš na všetko odpoveď.
ešte raz vďaka
Tam nie je čomu nerozumieť. Ja ti vysvetľujem aké máš možnosti na konci roka. Je to tam jasne napísané a môžeš si vybrať buď č.1 alebo č.2
Pozorne si to prečítaj znovu.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať