Zatiaľ ďakujem, dávam si dohromady zanedbaný peň.denník, nemal som to roztriedené podľa položiek. Čítal som prípevky 2 dni a dúfam že to mám dobre. Robím v podstate služby a občas dodám skladačku PC. Keďže dotáciu z ÚP som dostal 3 týždne po začatí živnosti, k 1.10.2007 som zaradil do majetku vlastné staršie PC, tlačiareň a dig.fotoaparát. Z osob.vlastníctva, nadobúdacia cena 0.-Sk. Mám ešte nejaké nejasnosti.:
- služby ( prepis videa, DF, inštalácie SW a pod.). K službe
dodám aj médium, ktoré kupujem v packoch. Toto dávam do POZD, výrobky a služby. Médiá na faktúre neuvádzam, tie dávam do prev.réžie.??? Alebo materiál? (Vzhľadom k cene služby majú zanedbateľnú cenu.) Časť médií
však použijem aj pre vlastnú potrebu ( zálohovanie a pod.).
- dodávky PC - nakupujem komponenty, poskladám to a predám ako
tovar - PC. Výdavky na komponety sú materiál alebo tovar? Tovar je podľa príspevkov iba to čo kúpim a predám. Materiál kúpim a urobím z neho tovar.
Kde to mám uvádzať?
- prev.réžia sem patria zrejme papiere, tlačivá, tonery do tlačiarní,
pečiatka, na faktúry,ale aj náklady na servis PC (chladič, pamät)?
Čo z toho má byť "osobná spotreba"?