Je to až neuveriteľné, koľko príspevkov má táto téma.
Aj keď ma ten teplomer úprimne pobavil, predsa len som sa musela rozčúliť.
Boli sme na obede v jednom preverenom podniku, kam chodíme dosť často a dobre aj varia. Obsluhoval nás nejaký nový čašník, ktorého som tam síce už raz predtým stretla, ale nemali sme ešte tú česť. A po skúsenosti s ním už ani nikdy v živote nechcem nič mať.
Pýtali sme si jednu polievku, dva hlavné chody a tri nápoje. Pri stole sme sedeli traja. Najprv doniesol dva hlavné chody. Jeden bol síce iný, ako sme chceli a druhý obsahoval nami neobjednanú (dosť neobvyklú) prílohu, ale keďže je tam dobrá kuchyňa, nechali sme to tak, akurát som mu pripomenula, že zabudol na polievku, ktorá sa nosí ako prvá. Povedal, že o chvíľu prinesie. Nepriniesol, takže sme ho upozornili znova. Rovnako sme pripomenuli aj nápoje, pred nami zopakoval len dva z nich, tak sme ho opravili, že ešte jeden čaj. Polievky sme sa dočkali až na opakované naliehanie, keď sme už mali druhé jedlo dojedené. Z troch nápojov priniesol len dva. Na to už som sa ozvala, že ten čaj už ani nemusí nosiť, lebo sme už všetko zjedli a nebudem predsa čakať, kým by mi teraz vychladol. Pri platení sme mu vycálovali presne do koruny toľko, koľko stálo na bločku a na vysvetlenie som mu povedala, že s takou mizernou obsluhou som sa v tomto podniku ešte nestretla. Najprv sa tváril prekvapene a keď pochopil, že žiaden tringelt od nás nedostane, len tak na odchode mi od chrbta a ponad plece povedal, že si myslí, že nie každý má svoj deň, pričom patrične, ako odchádzal od nášho stola, zvyšoval hlas, aby mal istotu, že ho určite budeme počuť.
Musím povedať, že som dosť tolerantný človek, ale toto už na mňa bolo veľa. Z troch jedál a troch nápojov domrvil tri jedlá a jeden nápoj nedoniesol vôbec, ďalšie síce neskoro, ale aspoň sme sa dočkali a na záver si dovolil byť aj drzý, navyše, to všetko v prítomnosti svojho šéfa, ktorý sedel pri jednom zo stolov. Niežeby ma naštval, ale ma to priam urazilo. Kde je "náš zákazník - náš pán?". Podišla som k šéfovi a podala mu stručnú informáciu:
Dostali sme jedno jedlo, ktoré sme si neobjednali, ďalšie s prílohou, ktorú sme nechceli (na bločku samozrejme bola aj sme ju zaplatili), polievku sme dostali až na záver, čaj sme nedostali vôbec a váš čašník si spoza pleca dovolil povedať, že nie každý má svoj deň. Nepovedal: Prepáčte, nemám svoj deň: On to povedal štýlom, ktorým ma urazil, navyše v situácii, keď sa mal ospravedlniť (Ak nie rovno dať zľavu za nesprávne donesené jedlo).
Výsledok bol taký, že sa nám ospravedlnil samotný šéf. Dúfam ale, že to tomu drzúňovi spočítal, lebo takýto prístup rozhodne nepatrí do reštaurácie.