Ďalšia epizóda s poisťovňami (VšZP):
Ide o elektronické zasielanie výkazov. Od 01.09. traja moji klienti majú povinnosť zasielať elektronicky mesačné výkazy. Samozrejme, že ešte nemajú prístup do systému. No a keď dnes som vypočul postupnosť registrácie, a všetko okolo toho, tak sa mi vlasy zošediveli. Neviem si predstaviť ako ich dokopem k notárke, aby mi dali splnomocnenie na vybavenie prístupu + elektronického podpisu. Samozrejme, že el.podpis potrebujem pre seba, aby som mohol ja cez svoje konto posielať výkazy viacerým zamestnávateľom.
A keď som sa dozvedel, že pobočka v SC nemá právomoci tieto záležitosti vybavovať, ale len v Ruž.doline tak som si pomyslel, že budem rád, keď do konca toho roka budem mať pre všetkých prístup do systému.
Skúste si predstaviť klienta (balkánského pôvodu), ako mu vysvetliť, že načo potrebujem od neho splnomocnenie. Samozrejme to, aby sme išli spolu na pobočku do BA nepripadá do úvahy (z jeho strany, nakoľko to považuje za otravnú buzeráciu zo strany štátu - inak v tomto s ním tentokrát súhlasím).
No jednoducho na zaplakanie.....