Stve ma jedna "klientka". Vidim ju raz za rok - uz bol s nou problem minuly rok, zial, zabudla som na to, ked som jej slubila, ze jej urobim ucto aj za 2009. Stretli sme sa: Nemala pripravene vsetky doklady, mala pocit, ze februar je idealny cas na siahodlhe posedenie pri kave s recami o nicom, este hodinu hladala chybajuce doklady, tazko sa s nou viedol akykolvej vecny dialog, nakolko nema sajnu o charaktere dokladov, zakladnych pojmoch a vztahoch a pod. - a strasne jej to (spracovanie ucta) ponahlalo. Medzitym ma xkrat bombardovala telefonatmi a mailami uplne o nicom.
Pracovala som pod tlakom, a lutovala som, ze som sa na to dala - nakolko mam aj ine zalezitosti, a svojich klientov, s ktorymi mam efektivnejsiu spolupracu. Na zaver mala problem s cenou (myslela asi, ze moja hodina ma cenu 5 Skk) - ok, vysla som jej v ustrety a cenu sme upravili.
Ked mi do lehoty splatnosti neprisla platba na ucet, dovolila som si jej napisat mail a poziadat ju o stanovisko. Nakolko nechcem s touto organizaciou uz mat nic spolocne, navrhla som 3 sposoby riesenia:
- nech zaplatia, kolko uznaju za vhodne - v tomto zmysle upravim aj fakturu,
- nech nezaplatia, ked teda nechcu - pouvazuje, ci si budem pohladavku vymahat alebo najdem iny sposob, ako ju dostat z uctovnictva von,
- uvitam akykolvek ich dalsi navrh.
Ake bolo moje prekvapenie, ked mi poslala urazeny mail, ze co si to dovolujem, aky ton to pouzivam, ze ona mi predsa uhradit chcela (
![EEK!](https://www.porada.sk/images/smilies/eek.gif)
- a kedy?) a pod.
V pisomnej komunikacii pouzivam zvacsa formalny styl (som slusna, ale ziadne "budte taky laskavy", "ponizene prosim o uhradu mojej faktury" a pod.) a zrejme vdaka tomuto si to niekto dokaze vysvetlit osobne a urazi sa, hoci ta urazena by som mala byt predsa ja
![EEK!](https://www.porada.sk/images/smilies/eek.gif)
. Takyto ludia mi zbytocne beru energiu, skoda casu, ktori som im venovala.