Zavrieť

Porady

Stravné lístky na výplatnej páske

milí poraďáci,

chcela by som sa poradiť ako je to so stravnými lístkami, nakoľko už pár hodín študujem názory na internete a nedošla som k jednoznačnému záveru /názory sa rozchádzajú/. Naša spoločnosť doteraz neposkytovala zamestnancom stravné lístky. Ako som pochopila, cena stravného llístka môže byť v súčasnosti 89,- Sk. Z toho 55% platí zamestnávateľ, teda 49,- a zvyšok zamestnanec, teda 40,- Sk. To sa zamestnacovi odráta z čistej mzdy. Je to pravda? /Nakoľko som našla aj názory, kde sa uvádzajú ešte aj príspevky zo SF, tiež som našla príspevky, kde sa zamestnancom účtovala aj DPH/ Vie mi to niekto vysvetliť? Ďakujem
Usporiadat
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

Ale je to príspevok na stravovanie a tu tiež nie je možné preukázať stravovanie zamestnancov spätne...
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
ermon Pozri príspevok
Ale je to príspevok na stravovanie a tu tiež nie je možné preukázať stravovanie zamestnancov spätne...
Keď im vydáš riadne lístky, ako má byť, tak isto nevieš dokázať, že ich použili na stravovanie.
0 0
Olgica Olgica

Olgica je offline (nepripojený) Olgica

ermon Pozri príspevok
Ale je to príspevok na stravovanie a tu tiež nie je možné preukázať stravovanie zamestnancov spätne...
A prečo nie, veď zamestnanci sa stravovali za svoje a spätne dostanú gastráče, keďže firma nemala peniaze na ich kúpu a tým si splní povinnosť prislúchajúcu zo zákona.
0 0
AdrianaA AdrianaA

AdrianaA je offline (nepripojený) AdrianaA

Tá 335 je podľa čoho účtovaná ?
My účtujeme zrážku zo mzdy na stravu : 331/213. So zamestnancom máme dohodu o zrážkach zo mzdy.
Takýto postup je uvedený v účtovných súvsťažnostiach 2007.
Učtovné prípady účtu 213 :
Predaj stravných lístkov zamestnancom :