Mame to tazke Alka. Ja mam dcerku (15) - ciste jednotky od 1. triedy, jaz. olympiady, recit. sutaze, vynikajuce vysledky na ZUŠ - Vzdy bola manualne sikovna - praca s hlinou, materialom, papierom,....
Chce ist na nejaku strednu umelecku - najradsej odevnictvo - krasne, ved ju to bude bavit, ALE - ak sa aj - budem optimista - dostane na VS umel. smeru, co potom??? Uzivit sa tak da len v BA (na Slov.), ovsem, ak ju tamojsia lobby medzi seba pusti. Akykolvek velky talent proste nestaci. Je ich vela. Lakte treba mat ostrejsie nez inde.
Snazim sa s nou casto ale nenapadne (teraz povazuje za podozrive kazde radenie) hovorit o architekture . . . A cakam, co to s nou spravi. Este ma rok, kam na SŠ.
Jedno ale viem. Ak sa clovek v takom mladom veku musi vybrat na cestu kompromisov, je potom velmi, velmi nestastny, lebo nevie, preco vlastne ten kompromis urobil. Radsej nech zacne s cistym stitom pred sebou samym, mozno nezarobi a potom sa sam rozhodne pre pracu kvoli peniazom. Ale nebude nestastny, lebo bude vediet preco ten kompromis robi (obycajne pre svoje deti) a bude vediet, ze k tomu dospel sam a ze to tak proste ma byt. Drzim palce.