Zavrieť

Porady

papuča

Ahojte poraďáci
súrne potrebujem poradiť dostala som v meste na parkovisku papuču. Iste sa pýtate prečo, no samozrejme, že som nezaplatila parkovné. Kto by mi vedel poradiť ako sa mám z toho dostať bez ujmy v peňaženke?
Usporiadat
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Misomiso, tvoj názor by bol správny, keby fungoval aj v praxi. Myslím, že je dosť alibistické poukazovať na to, že každý by sa mal správať rozumne a fungovalo by to na 100%, pravdepodobne aj bez nehôd. Moja dnešná skúsenosť: Jeden drahý vodič za mnou nevydržal čakať v kolóne, a keďže má zrejme videnie aj do zákruty, začal predbiehať skôr. Keďže ja som práve trochu "vykukla" spoza nákladiaku, aby som sa pozrela na situáciu či môžem predbiehať, skoro mi zobral spätné zrkadlo.
Tak ako i v iných oblastiach života, ani v oblasti dopravy sa nemôžeme spoliehať na to, že každý človek sa bude správať rozumne.
0 0
yoyka yoyka

yoyka je offline (nepripojený) yoyka

No, ujala sa tu celkom slušná debata. s tou mojou papučou som to vyriešila asi tak, snažila som sa ich ukecať, no schytala som 300 korunovú pokutu. Majte sa dobre a vďaka všetkým za cenné rady.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Gabi03 Pozri príspevok
Misomiso, tvoj názor by bol správny, keby fungoval aj v praxi. Myslím, že je dosť alibistické poukazovať na to, že každý by sa mal správať rozumne a fungovalo by to na 100%, pravdepodobne aj bez nehôd. Moja dnešná skúsenosť: Jeden drahý vodič za mnou nevydržal čakať v kolóne, a keďže má zrejme videnie aj do zákruty, začal predbiehať skôr. Keďže ja som práve trochu "vykukla" spoza nákladiaku, aby som sa pozrela na situáciu či môžem predbiehať, skoro mi zobral spätné zrkadlo.
Tak ako i v iných oblastiach života, ani v oblasti dopravy sa nemôžeme spoliehať na to, že každý človek sa bude správať rozumne.
No terz nechapem, kto sa v tomto pripade spraval nerozumne? Ten vzadu, ktory predbiehal (co bolo mozno proti zasadam slusnosti, neviem to posudit ak som tam nebol, ale asi to nebolo v rozpore s vyhlaskou) alebo Ty, ked si "trosku vykukla" bez toho, aby si sa presvedcila, ci Ta niekto nepredbieha. Vesobecne odporucam pouzivat viac spatne zrkadla a to aj v dobe, ked to zdanlivo vobec netreba. Ked uz ide do tuheho "napr pri prudkom brzdeni" prijde cloveku vhod, ked vie, ako to vyzera za nim, pretoze potom uz na nejake pohlady do zrkadle nie je velmi cas.

V suvislosti s tou kolonou: Vsimol som si na Slovenskych cestach zaujimavy fenomen. Ide nejaky pomaly traktor, vytvori sa nekonecna kolona. Vodici vzadu na chvoste kolony sa predbiehaju navzajom, tym si iba zbytocne zvysuju adrenalin. Kym sa chvost kolony dostane az za traktor, ti ludia su uz tak totalne vycerpani, ze nepredbiehaju ani na prehladnej rovinke. Mne potom nepomoze nic ine, ako predbehnut hoci aj 20 aut odrazu, co nie je dva razy bezpecne, pretoze rozdiel v mojej rychlosti a v rychlosti toho prveho za traktorom je obrovsky. Riesim to obcas preventivnym klaksonom, a viem, ze som v tomto pripade povazovany za toho najhorsieho pirata ciest, ktoremu by mali dozivotne zobrat vodicak. Ale ak vidim pred sebou 2 km prazdnu rovinku, bez jedineho auta v protismere a kolona ide 40 a nikto nepredbieha, tak nie je ina sanca. Neviem, preco to funguje normalne vo vyspelych krajinach. Tam sa vzadu v kolone nepredbieha, ale zasa ti vzadu maju istotu, ze ti vpredu predbiehaju vzdy, ked je to mozne a za sa dostanu o chvilu na rad.

Ked hovoris o nejakom mojom modele spravania na castach a o tom, ze to nefunguje v praxi, tak Ti musim napisat, ze funguje. Ja tak jazdim cely zivot, dostal som dobru skolu od svojho otca, ktory jazdil cely zivot po celej Europe bez nehody a vobec nejazdil pomaly. Myslim, ze patrim do skupiny vodicov, ktora mozno na Slovensku nie je velmi pocetna, ale jestvuje, nie som sam. Spoznate nes podla tychto znakov:

- porusujeme dopravne predpisy, predovsetkym rychlostne limity tam, kde su nezmyselne. Na druhej strane jazdime pomaly tam, kde je to nutne.

- ak respektujeme plnu ciaru tak iba vtedy, ked mame strach s policajnej kontroly. Vlastny usudok pri predbiehani povazujeme za lepsi nastroj nato, akosa nezabit. (Na mnohych miestach na ktorych je prerusovana ciara by som nepredbiehal ani keby som mal nevyliecitelnu rakovinu).

- Napriek tomu, ze jazdime rychlo, respektujeme ostatnych na ceste a ich tempo. Ak idem po dialnici 160, a niekto predo mnou predbieha 120 v lavom pruhu, tak vcas spomalim, nelepim sa mu na chrbat a pockam bez toho, aby som nan blikal. Blikam iba na tych ignorantov, ktori idu vlavo bez toho, aby niekoho predbiehali.

- pusteme ostatnych z vedlajsich ciest a parkovisk, pokial je taka premavka, ze maju problem sa dostat na hlavnu.

- na prechodoch pustame chodcov, predosvetkym v dazdi, ked ini moknu a my sedime v suchu

- nevchadzame do krizovatky ani na zelenu ak si nie sme isti tym, ze ozeme prejazd krizovatky aj dokoncit

- neparkujeme krizom cez dve parkovacie miesta. Robia to niektori mafiani a potom casto zeny - vodicky. Obe skupini vsak z uplne ineho dovodu.

- neparkujeme na miestach vyhradenych pre invalidov. Robia to mafiani a potom ti, ktori sice dodrziavaju vsetky 40-ky, ale robili vodicak davno a hoci sa snazia inych vychovavat nepoznaju znacky alebo si ich nevedia vsimnut.

- hoci sa snazime pri predbiehani neobmedzovat protiiduce auta, sme si vedomi toho, ze kazdy moze urobit obcas v odhade chybu. Preto na auta, ktore predbiehaju proti nam neblikame, ale radsej vcas pribrzdime ak je to nutne, pretoze ziadne ine riesenie nikomu nepomoze.

- blikame na kolegov, ak v ich smere zaregistrujeme meranie rychlosti policiou. Za minuleho rezimu to fungovalo vseobecne ako taky prejav solidarity.

- sustredime sa na riadenie auta a predvidame spravanie inych vratane ich moznych chyb.

- pri zbiehani sa 2 pruhov do jedneho pustame auta z vedlajsieho pruhu systemom zips,ako jeto bezne vsade v Europe. Na kruhovom objazde pouzivame pravy blinker pri vyjazde.

- udrziavame auto v dobrom tech. stave a zimne obutie je pre nas samozrejmostou.

- Pri zmene klimatickych podmienok (hlavne ked nasnezi) sa na vhodnom useku cesty "naucime znova brzdit" - samozrejme potom, ked sa presvedcime, ze za nami nic nejde. Trenujeme idealny sposob brzdenia na smyklavych povrchoch, ktory ma daleko od brzdenia za pouzitia ABS. ABS bol vyvinuty iba ako zachranny system pre velmi zlych vodicov alebo pre situacie, ked aj dobry vodic prepadne panike. Brzdenim silou, ktora je tesne pred aktivaciou ABS sa da skratit brzdne draha velmi vyrazne, a to za plnej ovladatelosti auta (pri pouziti ABS je auto volantom ovladatelne iba cistocne).

- nesnazime sa "vychovavat" inych ucastnikov cestnej premavky. (samozrejme to neznamena, ze aj my to vynimocne nerobime, pretoze kazdy ma iba isty limit ako udrzat svoje nervy na uzde )

Toto su v skratke pravidla (urcite som na nieco zabudol), ktore Vas privedu vzdy co najrychlejsie a najbezpecnejsie do ciela. Navyse nebudete mat zvyseny adrenalin a mozno budte mat dobry pocit a toho, ze aj ostatnych na ceste ste nechali zit.

Kto sa prida?
Naposledy upravil misomiso : 06.08.07 at 10:03
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

No neviem misomiso. Som sklamaná z tvojho príspevku. Opis dnešnej rannej situácie som skrátila na minimum, lebo som predpokladala, že detaily netreba opisovať (pohlad do spätného zrkadla, auto nepredbiehalo len mňa, ale aj ďalšie auto za mnou, ...). Isto som mohla aj ja spraviť chybu, som v podstate oproti tebe neskúsený vodič. Ale dnes ani zajtra ma nepresvedčíš, že tvoje správanie je lepšie, ako to moje. Možno o nejaký ten čas, keď budem mať silné auto, budem vedieť predbehnúť 20 áut naraz a budem vidieť aj do zákruty.
Ja som človek, ktorý rešpektuje iných. Pri nezmyselných situáciách na cestách nenadávam, ako mnohí moji známy, ale beriem to s kľudom a dosť často aj úsmevom na tvári.
K tvojmu príspevku ešte: rešpektujem aj tvoju jazdu z pohľadu čítajúceho, ale to, že sa doteraz tebe ani tvojmu autu nič nestalo, neznamená, že pri taktomto štýle jazdenia (a v podstate hociakom) sa ti nemôže v budúcnosti nikdy nič stať. Možno som ešte príliš mladá a životom neoplieskaná, ale ešte zatiaľ sa snažím rešpektovať zákony.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

misomiso Pozri príspevok







- neparkujeme krizom cez dve parkovacie miesta. Robia to niektori mafiani a potom casto zeny - vodicky. Obe skupini vsak z uplne ineho dovodu.

-
Kto sa prida?
S niečím súhlasím, s niečím nie.
To čo som vyznačila červeným sa mi v dnešnej dobe už zdá nenáležité tvrdenie. Mnoho žien vodičiek schová do vrecka niektorých mužov vodičov a najmä tých, ktorí parkujú cez dve parkovacie miesta väčšinou z arogancie a nadradenosti a nie sú to mafiáni.

P.s. parkovanie cez dve miesta ma ináč tiež mimoriadne dráždi , najmä v Bratislave, kde tých miest je málo...
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

evina Pozri príspevok
S niečím súhlasím, s niečím nie.
To čo som vyznačila červeným sa mi v dnešnej dobe už zdá nenáležité tvrdenie. Mnoho žien vodičiek schová do vrecka niektorých mužov vodičov a najmä tých, ktorí parkujú cez dve parkovacie miesta väčšinou z arogancie a nadradenosti a nie sú to mafiáni.

P.s. parkovanie cez dve miesta ma ináč tiež mimoriadne dráždi , najmä v Bratislave, kde tých miest je málo...
Prepac, rozhodne som nechel urazit vsetky zeny - vodicky. S tvrdenim, ze niektore zeny schovaju do vrecka mnohych muzov suhlasim. Mozno sm mal smolu, ze som v uplynulych tyzdnoch videl takto parkovat zrovna zeny.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Gabi03 Pozri príspevok
ale to, že sa doteraz tebe ani tvojmu autu nič nestalo, neznamená, že pri taktomto štýle jazdenia (a v podstate hociakom) sa ti nemôže v budúcnosti nikdy nič stať.
To som aninikdy netvrdil. Stat sa moze kazdemu. Neviem, ci viete, ako sa udava stupen bezpecnosti jadrovych elektrarni. Udava sa v obdobiach, v ktorych sa v takomto zariadeni ocakava havaria. Pokial viem, tie najbezpecnejsie elektrarne maju tento index niekde medzi 800 az 1100 rokov, mozno tento udaj nie je napresnejsi, ak je tu nejaky jadrovy fyzik, prosimopravte ma.

Chcel som povedat iba to, ze je to statisticke vyjadrenie. Jednoducho elektraren je v prevadzke mozno 30 rokov a jej bezpecnost je 800 rokov. To ale neznamena, ze by musel abyt v prevadzke 800 rokov, aby havarovala. Tento index vyjadruje to, ze ak spustime na svete napr. 27 takychto elektrarni, pravdepodobne jedna z nich bude mat poces tychto 30 rokov (mozno hned v prvom roku?) nehodu.

Presne tak je to i u soferov. Su taki, ktori jazdia bezpecnejsie, ini menej, ale riziko je u kazdeho. To ze porovnate 2 ludi, z ktorych kazdy jazdil 30 rokov a jeden mal raz nehodu a druhy nie este neznamena, ze prvy jazdi lepsie. Ak je napr. ich index rovnaky (napr 100 rokov) tak jeden sa svojim zivitom don trafil, druhy nahodou nie.

To vsak neznamena, ze nemozeme s istotou oznacit za zlych soferov, ktori naju 4 nehody rocne (aj taki su).

Skratka - nikdy by som si nedovolil tvrdit, ze jazdim absolutne bezpecne. Ale to by sme vobec nemohli na cety, takto sa uvazovat jednoducho neda. Mimochodom - jestvuju napr. ludia, ktori maju pamicky strach z lietania. Napadlo Vas ale niekedy, ze nato, aby clovek zahynul pri leteckom nestasti, nemusi vobec ani mastupit do lietadla?

Tych par bodov, ktore som uviedlo vyssie ni eje recept na absolutne bezpecnu jazdu, ale na co mozno najbezpecnejsiu. Dobri psychologovia by vam vedeli povedat, kolko nehod bol zapricinenych tym, ze vodic sa nevenoval riadeniu pretoze isiel prilis pomaly a nudil sa (obzeral reklamy, nove fasady a prirodu). Policia ale samozrejme takuto statistiku nerobi.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

misomiso Pozri príspevok
Tych par bodov, ktore som uviedlo vyssie ni eje recept na absolutne bezpecnu jazdu, ale na co mozno najbezpecnejsiu. Dobri psychologovia by vam vedeli povedat, kolko nehod bol zapricinenych tym, ze vodic sa nevenoval riadeniu pretoze isiel prilis pomaly a nudil sa (obzeral reklamy, nove fasady a prirodu). Policia ale samozrejme takuto statistiku nerobi.
No asi sme každý išli iným smerom. Ak by každý dodržiaval "tvoje" pravidlá (a tu sa pýtam, prečo nie zákonom stanovené pravidlá? ), zrejme by bolo všetko v poriadku, nehodovosť na cestách by sa aspoň znížila. Ja týmto smerom ani nechcem rozvýjať diskusiu, lebo, ako som už písala, ja sa pokladám za neskúsenéh šoféra.
Mňa skôr zarazilo to, že tvojou teóriou ospravedlňuješ či vysvetluješ svoj štýl jazdenia. Teda aspoň som to tak pochopila ja. Ak to tak nie je, nie je potrebné ďalej rozvýjať túto tému.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Gabi03 Pozri príspevok
(a tu sa pýtam, prečo nie zákonom stanovené pravidlá? ),.
Este snad odpoved preco nie "zakonom stanovene pravidla"? No preto, ze tie tvoria ludia v zatuchnutych kancelariach (odmietam spekulovat o tom, ci su sami dobri vodici alebo aspon odbornici na dopravu) a schvaluju to poslanci, ktori si pocas rokovania v parlamente obzeraju Playboya.

Tie konkretne rozhodnutia v terene /kde aka ciara a rychlost/ robia potom ludia, ktorych uroven uz vobec nebudem komentovat. Naproti tomu vodic sa nachadza vzdy na mieste, navyse za konkretnej dopravnej aj poveternostnej situacie, ktoru ziaden zakonodarca nemoze predvidat.

Typickym prikladom je malovanie stredovych ciar. Niekde su namalovane spravne. No je vela takych usekov, kde si kompetentni chcu usetrit robotu(aj peniaze za farbu) a v blizkosti kizovatky mimo obce daju zo vsetkych stran plnu. Namizso toho, aby pouzili dvojitu ciaru, smerom ku krizovatke plnu, ale v smere od krizovatky prerusovanu. Vysledkom je potom to, ze vodici, ktori respektuju zakon idu casto nejakych 400 m uplne zbytocne bez moznosti predbiehat a zacnu predbiehat az ked skonci pnla ciara, co byva casto uz nebezpecne, pretoze tie rovinky nie su vsade take dlhe.

To je samozrejme iba jeden priklad zo 100, preco nie podla zakona, ale tak, aby som dosiel bezpecne do ciela.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Nebudem sa opakovať, len doplním: Robíš niečo preto, aby sa to dostalo riadne do predpisov, tak ako tvrdíš, že je to správne? (Okrem toho, že to využívaš v praxi.)
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Nerobim nic, pretoze na to nemam ziadne paky. Asi si ma nerozumale dobre. NIE JE MOZNE vypracovat dokonalu vyhlasku, na ktoru by sa dalo spoliehat, z vyssie uvedenych dovodov. Jednoducho zakonodarca nemoze predvidat vsetko, sofer v tomto je v uplne inej situacii.

Prepac Gabi, budem asi troch nezdvorily, aj ked to nemam casto vo zvyku. Uvedomujes si absurdnost tejto situacie? Snazis sa ma poucat o respektovani pravidiel, pritom pred predbiehanim nepozeras do laveho zrkadla. (Ku cti Ti sluzi, ze si sa tu aspon priznala). Naozaj mam pocit, ze uz som k tomu povedal vsetko...
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Nie nie nie. Už mi je to smiešne. Mne vadí iba to, že súdiš tých, čo tie zákony, aj keď sú nezmyselné, dodržiavajú.
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
misomiso. Odviedol si 100% pracu. Ani nestacim pripajat moj nazor. Kiez by na nasich cestach bolo co najviac takychto ucastnikov. Predsa este aj ja vyjadrim svoj nazor. Zacinali sme tym, ze niekto sa rozhodol nerespektovat platny predpis, jeho vaha je uplne rovnaka ako vsetky ostatne, budto plati alebo neplati, zastavil namieste, kde mal zaplatit parkovne. Majitel parkoviska a mimochodom aj investor, t.j subjekt ktory investoval svoje peniaze, v umysle prevadzkovat svoju zivnost a zarabat na tom, legalne vyuzil svoje pravo na ochranu svojej investicie a snazil sa domoct svojho prava, jedneho z najzakladnejsich v trhovej ekonomike na nedotknutelnost vlastnictva. Opat sa niekto sam svojvolne rozhodol, nerespektovat tieto prava. Naopak verejne sa snazi ziskat informacie ako dalej porusovat zakony. Odbornici na pravo, by asi hovorili o korupcii, zneuzivani pravomoci a neviem co este vsetko. Ak som pochopil niektorych prispievatelov, mali by sme toto konanie podporovat a chvalit. Preco ale potom na druhej strane kritizujeme ludi, ktori sa tiez rozhodli nedodrzovat pravidla, ktore su pre nich nezmyslom. V Porade asi vela ludi vie co je to investovat. Schvalujeme snad to, ze sa niekto rozhodne chovat sa k nasej vlastnej investicii podobne, a nezaplati nam za jej vyuzivanie? Asi nie, pretoze to su nase peniaze a nas zisk. Preco potom ten vztah k spolocnej investicii. Co nechceme aby robili nam, nerobme ani my druhym. Tolko k zakladnej myslienke temy. Rozvinula sa tu slusna debata, v ktorej sa hovori aj o inych otazkach. Snad by to bolo aj na novu temu. Bolo by to mozno aj dobre pokecat o tom. Aj by sme sa pri tom navzajom poucili. Pobavil som sa pri citani o tych zazracnych skutkoch, zabranujucich obrovskym nehodam. Cest Vasej praci. Skoda len, ze ti zachranari nezili pred mnohymi rokmi v casoch dinosaurov. Mohli ich zachranit a nemuseli vyhynut. Istotne by vedeli ako na to. Na dnesnych cestach im to ide, podobne ako tym chrobacikom, co pred sebou tlacia gulicku a stale im niekam uteka. Tlacia ju pred sebou aj ked im ani nikomu druhemu nanic nie je. Kto si bez viny hod kamenom. Kto nikdy neporusil predpisy na ceste? Denne vidime ako nespravne sa u nas jazdi v jazdnych pruhoch, za jazdy sa veselo telefonuje, zdrzujeme bezdovodne pomalou jazdou, prekazame plynulosti a tym samozrejme aj bezpecnosti. Je az neuveritelne, ako sme u nas dokazali zneuctit okruzne krizovatky, ked v kruhaku nikto nie je a vsetci stoja na vjazdoch, len pre to, ze nedokazeme spravne odhadnut situaciu a nemame odvahu do kruhaku vojst. Ako su u nas budovane cesty bez pripojovacich a odbocovacich pruhov, dokonca stopky na vyjazdoch z dialnice. S tym skutocne sofer jazdiaci v zahranici nepocita. Preco? Vsade to funguje len u nas nie. Nie sme spravne vychovavani. Ak to nerobia autoskoly mali by to robit policajti. Ti vsak radsej sedia v kricku a lapaju na nezmyselnej 40-ke alebo stopke. Ti co su zodpovedni za cesty kludne sedia na svojich teplych flekoch. Pred niekolkymi rokmi sme jazdili do juznej europy a vlasy nam stavali pri pohlade na domacich vodicov a auta popadane a zhorete v roklinach bez zvodidiel. Ti domaci predbiehali na takych miestach a takym sposobom, ze nasi dnesni zachranari by sa asi prebudzali zo sna spoteni a bledi. Dnes su v tych krajinach vybudovane nove dialnice a aj tie cesty veduce v strmych horach su prestavane. Asi museli investovat aby dosiahli dnesny stav. Nam nezostava nic ine. Musime tie paniaze dat dokopy tiez. Ak sa teda nahodou stretneme na nasich cestach, nemajte zo mna strach. Dohodnime sa ako a ja Vas upozornim zablikanima lebo zatrubenim, vy sa mi a mne podobnym uhnite a chode si dalej svojim tempom a sposobom, nebudeme si tak navzajom prekazat. Snad nas az tak moc nie je. Ak by aj bolo, nevadi. My bezocivi hazarderi a pirati sa s tym uz nejako naucime zit. Len nam prosim dajte vediet ako mame na Vas zablikat.
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

[quote=misomiso;508285] Myslim, ze patrim do skupiny vodicov, ktora mozno na Slovensku nie je velmi pocetna, ale jestvuje, nie som sam. Spoznate nes podla tychto znakov:

- porusujeme dopravne predpisy, predovsetkym rychlostne limity tam, kde su nezmyselne. Na druhej strane jazdime pomaly tam, kde je to nutne.

- ak respektujeme plnu ciaru tak iba vtedy, ked mame strach s policajnej kontroly. Vlastny usudok pri predbiehani povazujeme za lepsi nastroj nato, akosa nezabit. (Na mnohych miestach na ktorych je prerusovana ciara by som nepredbiehal ani keby som mal nevyliecitelnu rakovinu).

- Napriek tomu, ze jazdime rychlo, respektujeme ostatnych na ceste a ich tempo. Ak idem po dialnici 160, a niekto predo mnou predbieha 120 v lavom pruhu, tak vcas spomalim, nelepim sa mu na chrbat a pockam bez toho, aby som nan blikal. Blikam iba na tych ignorantov, ktori idu vlavo bez toho, aby niekoho predbiehali.

- pusteme ostatnych z vedlajsich ciest a parkovisk, pokial je taka premavka, ze maju problem sa dostat na hlavnu.

- na prechodoch pustame chodcov, predosvetkym v dazdi, ked ini moknu a my sedime v suchu

- nevchadzame do krizovatky ani na zelenu ak si nie sme isti tym, ze ozeme prejazd krizovatky aj dokoncit

- neparkujeme krizom cez dve parkovacie miesta. Robia to niektori mafiani a potom casto zeny - vodicky. Obe skupini vsak z uplne ineho dovodu.

- neparkujeme na miestach vyhradenych pre invalidov. Robia to mafiani a potom ti, ktori sice dodrziavaju vsetky 40-ky, ale robili vodicak davno a hoci sa snazia inych vychovavat nepoznaju znacky alebo si ich nevedia vsimnut.

- hoci sa snazime pri predbiehani neobmedzovat protiiduce auta, sme si vedomi toho, ze kazdy moze urobit obcas v odhade chybu. Preto na auta, ktore predbiehaju proti nam neblikame, ale radsej vcas pribrzdime ak je to nutne, pretoze ziadne ine riesenie nikomu nepomoze.

- blikame na kolegov, ak v ich smere zaregistrujeme meranie rychlosti policiou. Za minuleho rezimu to fungovalo vseobecne ako taky prejav solidarity.

- sustredime sa na riadenie auta a predvidame spravanie inych vratane ich moznych chyb.

- pri zbiehani sa 2 pruhov do jedneho pustame auta z vedlajsieho pruhu systemom zips,ako jeto bezne vsade v Europe. Na kruhovom objazde pouzivame pravy blinker pri vyjazde.

- udrziavame auto v dobrom tech. stave a zimne obutie je pre nas samozrejmostou.

- Pri zmene klimatickych podmienok (hlavne ked nasnezi) sa na vhodnom useku cesty "naucime znova brzdit" - samozrejme potom, ked sa presvedcime, ze za nami nic nejde. Trenujeme idealny sposob brzdenia na smyklavych povrchoch, ktory ma daleko od brzdenia za pouzitia ABS. ABS bol vyvinuty iba ako zachranny system pre velmi zlych vodicov alebo pre situacie, ked aj dobry vodic prepadne panike. Brzdenim silou, ktora je tesne pred aktivaciou ABS sa da skratit brzdne draha velmi vyrazne, a to za plnej ovladatelosti auta (pri pouziti ABS je auto volantom ovladatelne iba cistocne).

- nesnazime sa "vychovavat" inych ucastnikov cestnej premavky. (samozrejme to neznamena, ze aj my to vynimocne nerobime, pretoze kazdy ma iba isty limit ako udrzat svoje nervy na uzde )

quote]


len doplnim podla vlastnej skusenosti - svietime celý rok (nie iba hmlovkami) a hmlovkami LEN vtedy, ak je skutocne zla viditelnosť
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Gabi03 Pozri príspevok
Nie nie nie. Už mi je to smiešne. Mne vadí iba to, že súdiš tých, čo tie zákony, aj keď sú nezmyselné, dodržiavajú.
Troska mi vadi, ze reagujes na to, co v mojich prispevkoch ches vidiet, a nie ne to, co som skutocne napisal. Ja v ziadnom pripade nesudim tych, co dodrziavaju vyhlasku. Iba som napisal, preco ju ja niekedy ignorujem.

Co sa tyka tych druhych, - este raz - v ziadnom pripade ich nesudim. Ak vsak spoliehaju na predpisy ako na hlavny nastroj, ako si zabezpecit bezpecnost na ceste, tak mi je ich trocha luto, pretoze sa moze stat, ze napriek pomalej a opatrnej jazde dlho nepoziju. To je vsetko.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

[quote=andreaS;508429]
misomiso Pozri príspevok

len doplnim podla vlastnej skusenosti - svietime celý rok (nie iba hmlovkami) a hmlovkami LEN vtedy, ak je skutocne zla viditelnosť
Aha vidis, predsa som zabudol - diky. To svietenie stretavacimi svetlami je naozaj dolezite a tej slusnosti na cestach sa tyka druha cast Tvojej vety. Zasadne pouzivam (hlavne zadne) hmlove svetlo iba za hustej hmly, silneho dazda a v podstate iba na dialnici, a nie vzdy a vsade ako to robi pomaly tretina slovenskych vodicov.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

misomiso Pozri príspevok
Troska mi vadi, ze reagujes na to, co v mojich prispevkoch ches vidiet, a nie ne to, co som skutocne napisal.
Tak to sme na tom rovnako. Zrejme nie sme na rovnakej vlnovej dĺžke. Aj keby sme boli zoči-voči, my dvaja by sme asi túto debatu nevedeli ukončiť zhodným názorom.
0 0
janka.janka janka.janka

janka.janka je offline (nepripojený) janka.janka

misomiso Pozri príspevok
Este napisem par slov k tejto teme. Vase prispevky vseobecne odrazaju nazor, ze respektovanie Pravidiel cestnej premavky zabezpeci bezpecnost na cestach. Tento nazor je bohuzial dost rozsireny a treba otvorene povedat, ze je nie len nespravny, ale aj v svojej podstate nebezpecny.

Dve auta idu v obci po trojprudovej komunikacii v krajnych pruhoch, stredny je volny. V rovnaky okamih sa rozhodnu dat blinker a sucasne zment pruh - samozrejme smeruju obaja do stredneho (Prazska ulica v Bratislave). Ktory ma prednost? Ten, ktory prichadza z prava? No nie som si tym taky isty, pokial viem, toto pravidlo sa tyka krizovatiek a nie jazdy v pruhoch. Ak som si nejaku novelizaciu vyhlasky nevsimol, prosim opravte ma.

§ 8 ods.5 z. 315/1996:

(5) Vodič smie prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu len vtedy, ak neohrozí vodiča jazdiaceho v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho v pravom jazdnom pruhu.


misomiso, pozri, ja netvrdim, ze zakony su dokonale.. ale treba ratat s tym, ze nie vsetci ludia su dostatocne vyspeli a zodpovedni a vedia co robia.. bezne nad tym mozes mavnut rukov, pozname predsa ludi, co maju stres z kazdej "hluposti" PLUS nehovorim o vodicoch zaciatocnikoch, ktori len zacinaju jazdit... a prave nato su tu iste pravidla, ktorymi by sme sa mali riadit.. prave pre to, lebo auta nam davaju pocit bezpecia, lenze te sa moze velmi rychlo zmenit.. a nehnevaj sa, nemyslim si, ze je spravne, aby sa niekto rozhodol, ved tu je cesta siroka tak si v strede urobim svoj jazdny pruh.. alebo - tento pruh je vyhradeny pre autobusy, ale ved JA sa ponahlam, nech si ostatni cakaju.. alebo sak dobre, spravim si mysku, ved mam na to auto, trochu vystresujem vodicov naookolo, ale hlavne ze minutu tym ziskam... jaaaaj.. a smerovka?? to je naco?? sak koho ma co zaujimat kam JA chcem ist.. asi tak..

nehovorim, ze mame sa striktne riadit vsetkymi pravidlami, ale zakladne pravidla su dolezite.. takze by som to vobec nezlahcovala
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

dad111 Pozri príspevok
Majitel parkoviska a mimochodom aj investor, t.j subjekt ktory investoval svoje peniaze, v umysle prevadzkovat svoju zivnost a zarabat na tom, legalne vyuzil svoje pravo na ochranu svojej investicie a snazil sa domoct svojho prava, jedneho z najzakladnejsich v trhovej ekonomike na nedotknutelnost vlastnictva..
Co sa tyka tychto ekonomickych uvah: uvedomuje si niekto, ze spoplatnenie parkovania v cantrach miest je jedinou moznostou, ako zabezpecit, aby sa tam autom dostal ten, co to naozaj potrebuje? Viete si predstavit pri dnesnej motorizacii, ako by to vyzeralo, ak by parkovanie v centrach miest nebolo regulovane?

Ja by som bol v niektorych pripadoch dokonca za zvysenie cien tohto parkovania, hoci tiez platim a na peniaze nemam tlaciaren. To ptreto, ze jednoducho v istych oblastach je uz cena parkovania nedostatocna na to, aby regulovala dopyt a ponuku. Ja by som provital stav, keby vzdy, v kazdom case a v kezdej zone (parkovisku) bolo zopar miest volnych (2 - 3%) to by bol pre mna idealny stav. Parkovanie by bolo sice drahsie, ale clovek by mal istotu, ze ak to naozaj potrebuje, tak zaparkuje. A ak surne nepotrebuje parkovat v centre a chcem usetrit, tak sa zariadim inak, apropos mozno rozumnejsi evzhladom k mojmu zdraviu. Jednoducho - ak mam cas, nemusim minat peniaze a prejdem sa peso. Ak nemem cas, dobre padne aj drahe parkovanie. Ale auto, ktore stoji v centre bez platenia dobre nepadne nikomu. Ako sa hovori - "takych by bolo".
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

janka.janka Pozri príspevok
§ 8 ods.5 z. 315/1996:

(5) Vodič smie prechádzať z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu len vtedy, ak neohrozí vodiča jazdiaceho v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho v pravom jazdnom pruhu.


misomiso, pozri, ja netvrdim, ze zakony su dokonale.. ale treba ratat s tym, ze nie vsetci ludia su dostatocne vyspeli a zodpovedni a vedia co robia.. bezne nad tym mozes mavnut rukov, pozname predsa ludi, co maju stres z kazdej "hluposti" PLUS nehovorim o vodicoch zaciatocnikoch, ktori len zacinaju jazdit... a prave nato su tu iste pravidla, ktorymi by sme sa mali riadit.. prave pre to, lebo auta nam davaju pocit bezpecia, lenze te sa moze velmi rychlo zmenit.. a nehnevaj sa, nemyslim si, ze je spravne, aby sa niekto rozhodol, ved tu je cesta siroka tak si v strede urobim svoj jazdny pruh.. alebo - tento pruh je vyhradeny pre autobusy, ale ved JA sa ponahlam, nech si ostatni cakaju.. alebo sak dobre, spravim si mysku, ved mam na to auto, trochu vystresujem vodicov naookolo, ale hlavne ze minutu tym ziskam... jaaaaj.. a smerovka?? to je naco?? sak koho ma co zaujimat kam JA chcem ist.. asi tak..

nehovorim, ze mame sa striktne riadit vsetkymi pravidlami, ale zakladne pravidla su dolezite.. takze by som to vobec nezlahcovala
Prepac, ale po prve: ten paragraf, ktrory citujes, sa neda aplikovat na pripad, ktory som spominal. Ten zakon riesi iba pripad, kedy sa dva pruhy zbiehaju. Ja som ale zazil, ze sme sa v uplne rovnaky okamih rozhodli zmenit pruh davaja na mieste, kde sa pruhy nezbiehali.

Mohol by som uviest aj dalsie pripady, dokonca ked napriek tomu, ze nikto neporusil vyhlasku, doslo k nehode.

A ak si pozorne precitas moj "kodex spravania" ktory je asi 10 prispevkov vyssie, urcite tam nenajdes jazdu v autobusovom pruhu ani napouzivanie smeroviek.

To, co je a co nie je "myska" je dost relativne a vagne. Jednoducho je nas na ceste vela, a bude nas stale pribudat. Musime sa naucit s tym zit. Nemoze dnes niekto pozadovat, aby mal v kazdom momente vedla seba tolko miesta, ako v r. 1970. Tyka sa to aj inych oblasti. Napr. v oblasti riadenia tetovej prevadzky jestvuju tiez pravidle, na aku vzddialenost sa mozu k sebe lietadle priblizit. Ak budete niekedy pristavat na niektorom z najvacsich letisk v USA, (sucasne 3 drahy v prevadzke) a mate co i len trocha odhad vzdialenosti, budu Vam taketo informacie smiesne. Ak by sa mali riadit podla tychto noriem, letisko by mohli radsej zavriet. Vo vestibuloch tychto letisk by nastala humaniterna katastrofa, hlad a epidemie. Jednoducho - este raz - je nas viac, musime sa s tym naucit zit. Kto ma problem, odporucam kratku navstevu Japonska, alebo Ciny.
Naposledy upravil misomiso : 06.08.07 at 23:22
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať