Zavrieť

Porady

papuča

Ahojte poraďáci
súrne potrebujem poradiť dostala som v meste na parkovisku papuču. Iste sa pýtate prečo, no samozrejme, že som nezaplatila parkovné. Kto by mi vedel poradiť ako sa mám z toho dostať bez ujmy v peňaženke?
Usporiadat
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Gabi03 Pozri príspevok

Vďaka, že ste mi vnukli túto myšlienku. Načo dodržiavať predpisy!

PS: Bez urážky hocikoho, bolo to myslené ironicky!
Takze skutocne si nikdy neporusila ziadny predpis ani zakon. Odpovedz prosim. Ak ano, ako si prisla na to, ze prave tento sa moze a ostatne nie?
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

dad111 Pozri príspevok
Takze skutocne si nikdy neporusila ziadny predpis ani zakon. Odpovedz prosim. Ak ano, ako si prisla na to, ze prave tento sa moze a ostatne nie?
Dad111, prosím prečítaj si znovu post skriptum. Nebudem sa opakovať.

Doplnenie: A kto bude rozhodovať o tom, ktorý predpis sa má dodržať a ktorý nie?! Hmmm, žeby tí, ktorí majú silné autá?
Naposledy upravil Gabi03 : 07.08.07 at 14:19
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

dad111 Pozri príspevok
Takze skutocne si nikdy neporusila ziadny predpis ani zakon. Odpovedz prosim. Ak ano, ako si prisla na to, ze prave tento sa moze a ostatne nie?
Myslím, že to tu nikto ani nepovedal. Aj v našej práci sa snažíme obísť niektoré nezmyselnosti ak sa dajú....
Ja napríklad netvrdím, že som nikdy neprekročila rýchlosť /a nie preto, že som prišla na to, že môžem, ale.../ vedomá si samozrejme následkov a nielen tých čo sa pokuty týkajú...neobhajujem to však a nepovažujem to za správne a nemám pocit, že Tí čo dodržujú predpisy ma v mojom živote obmedzujú a obťažujú...
0 0
janka.janka janka.janka

janka.janka je offline (nepripojený) janka.janka

misomiso Pozri príspevok
A kedy som ja napisal, ze nedodrziavam predpisy a znacky tam, kde su osadene logicky a spravne? Skus si prosim prejst este raz moje prispevky k tejto teme.
misomiso, vsetky tvoje argumenty maju jednu spolocnu "chybicku krasy" - KTO urcuje kriterium, co je spravne, logicke, alebo zbytocne... mozno ty si taky macher a stale vies spravne odhadnut danu situaciu, podmienky, atd. .. ale neda sa zarucit, ze vsetci ludia vzdy dokazu danu situaciu vyhodnotit spravne
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Ano - ved preto vznikaju tie nehody. Preto, ze sa po cestach pohybuju soferi, ktori nedokazu vzdy "situaciu spravne vyhodnotit". A myslis, ze s tym ma nieco spolocne cestna vyhlaska?

Je celkom jedno, ci sofer, ktory "nie je schopny spravne vyhodnotit" patri medzi "cestnych piratov" alebo medzi tych, co jazdia v meste 40 a mimo mesta 70.

Myslis, ze vsade, kde nie je mimo mesta obmezdena rychlost (teda je tam 90) mozes vojst do zakruty 90 alebo hoci 70?? A co este ked v zime snezi??

Este raz - ak nie je niekto "schopny vyhodnotit", potom nema co na ceste robit.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

evina Pozri príspevok
Misomiso a nie to tak trošku aj o tom, že si sa pasoval do role 110%tného dopravného inžiniera?
Mozno Vam bude pripadat to, co teraz napisem velmi neskromne. (V zmysle toho vtipu - bonmotu: "Kedysi som byval namysleny, teraz som ale uz dokonaly"

Ale napisem to aj tak, nepatrim k ludom, ktorych by velmi trapilo, aku mienku maju o nich druhi.

Jestvuju sikovnejsi ludia a potom taki "menej sikovni". Jedni dokazu pozoruhodne veci aj v oblastiach, ktore nestudovali, ini maju problem zastat si povinnosti v zamestnani v oblasti, na ktoru maju papier. Mne sa napr. podarilo vybudovat firmu v oblasti, ktora patrila iba do mojho hobby. Sme zatial jedini na Slovensku, zacinali sme v garazi, a prva otazka tych, ktori maju svojim vzdelamim blizsie k tomu co robime ako ja, bola: "A kto ti predal licenciu? Odkial mas know-how?"

Okrem toho co robim ma odmalicka zaujimal aj motorizmus. Okrem toho ma zaujima prave aj oblast bezpecnosti dopravy. Bude sa to mnohym a Vas zdat smiesne, ale ak by som mal v rukach legislativu a prax v tejto oblasti (dopr. policiu) vedel by som zabezpecit vyssiu mieru bezpecnosti na cestach.

Ako som pocul, uz sa pripravuju nejake zmeny. Nieco k lepsiemu, nieco k horsiemu.

1 - Chysta sa celoplosne 50 v obci. Velmi zle opatrenie - krok spat. Ti, co doteraz v obci zabijali, zvacsa nejazdili 60 ale vyse 100. Namisto toho by som selektivne oznacil jednotlive useky ciest limitmi, ktore su pre ne naozaj vhodne vzhladom ku konkretnej situacii.

2 - Ja by som predovsetkym upustil od buzerovania za nepodstatne porusenia vyhlasky. Take tie - prejazd "stopkou" rychlostou 0,8 km/h, prekrocenie rychlosti o 10 - 20, predbehnutie traktora cez plnu na prehladnom useku a pod. Namiesto toho by som podstatne tvrsie trestal jednanie, ktore skutocne ohrozuje inych, ale aj obycajnu drzost - ako napr. predbiehanie cez krajnicu v zapche, cez autobusove pruhy, cez odbocovacie pruhy a pod. Taketo jednanie casto nemozno oznacit ani za nebezpecne (casto sa predbieha stojaca kolona) ale je to drze a zvysuje to adrenalin ostatnym - slusnym vodicom, a tym to neprispieva k dobrej klime na cestach a kbezpecnosti. Bohuzil v tomto za sotva nieco zmeni. Policia si spravila dobry biznis prave z buzerovania, uz sa v tom vycvicili a dobre im to vynasa.

3. - Chystaju sa nejake zmeny, ktore vitam. Packa avizoval nieco v tom zmysle, ze budu tvrdo postihovat tych, ktori zapricinuju nehody. Vraj ak niekto zapricini nehodu 2 x v priebehu 2 rokov, nez pardonu pride o vodicak a bude mat problemy. Toto by mohlo z dlhodobeho hladiska dost pomoct. Jednu nehodu teoreticky moze zapricinit aj clovek, ktoreho nehodovy index je aj 1000 rokov, ak ma tu smolu, ze sa s nou trafi akorat do svojho zivota. Ale dve nehody v priebehu 2 rokov - to uz skutocne nie je nahoda. Ja by som nemal problem tymto ludom zobrat vodicak aj dozivotne. Dufam, ze tato snaha policie nezostane iba na papieri.

Samozrejme - dalo by sa uvazovat aj o inych opatreniach - limitovat rychlost u novych vodicov, nejake preskusanie po dvoch rokoch a pod. Vacsinu nehod zapricinuju novi neskuseni vodici. Tiez by sa dalo uvazovat o vacsej zodpovednosti spravcov ciest - v pripade neuplneho dopravneho znacenia a pod. Tiez nejaka osveta, zimne gumy v zime, ako to chel Malcharek a pod. Aj kopec dalsich opatreni. Mozno sa poucia z toho, ze v CR nefunguje prisny bodovy system a vymyslia nieco lepsie.

O mojom nazore na bezpecnost premavky vseobecne si mozete mysliet co chete. Ani sa nechystam v tejto oblasti nijako realizovat. Pre mna je dolezite, ze mam svoj vlastny model bezpecnosti na ceste, ktory funguje.

Aby som to povedal celkom jasne - jazdim podla vyhlasky vtedy, ak to povazujem za vhodne a podla vlastneho rozumu vtedy, ak to povazujem za vhodne. Konam tak predovsetkym preto, ze sa nechem na ceste zabit. Az druhorady je zamer neplytvat casom.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

misomiso Pozri príspevok
Mozno Vam bude pripadat to, co teraz napisem velmi neskromne. (V zmysle toho vtipu - bonmotu: "Kedysi som byval namysleny, teraz som ale uz dokonaly"

Ale napisem to aj tak, nepatrim k ludom, ktorych by velmi trapilo, aku mienku maju o nich druhi.


Aby som to povedal celkom jasne - jazdim podla vyhlasky vtedy, ak to povazujem za vhodne a podla vlastneho rozumu vtedy, ak to povazujem za vhodne. Konam tak predovsetkym preto, ze sa nechem na ceste zabit. Az druhorady je zamer neplytvat casom.
Prosím, ja , čo som vybrala z Tvojho príspevku si to o Tebe aj tak trochu myslím /najmä tá prvá časť/, neznamená to však, že s Tebou súhlasím, a to je všetko
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

evina Pozri príspevok
Prosím, ja , čo som vybrala z Tvojho príspevku si to o Tebe aj tak trochu myslím /najmä tá prvá časť/, neznamená to však, že s Tebou súhlasím, a to je všetko
Mozno by si sa cudovala, ale ja sa vobec nepovazujem za vseobecne sikovneho cloveka. Je vela oblasti, kde nedosahujem ani len priemernu uroven a za niektore nedostatky sa dost hanbim. Jazdnie autom ma ale bavi ud 16 rokov, dost som o bezpecnosti aj premyslal, mam nejaku prax, preto si myslim, ze k tomu mam co povedat.

Hovori sa, ze kazdy muz sa povazuje za najlepsieho milenca a sofera a kazda zena sa povazuje za nakrajsiu na svete. No mozno na tom nieco bude. Ja sa ale nepovazujem za najlepsieho sofera, moja sikovnost siaha iba do tej urovne, ze mi to staci na to, aby som zatial cely zivot jazdil v podstate bez nehody a casto aj plynulo a bez nutnosi nechat sa buzrovat vsetkymi (aj tymi nezmyselnymi predpismi). A to mi staci. Vysiie ambicie namam. Nechcem byt pretekarom, ani sefom policie.
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
misomiso Pozri príspevok
Mozno by si sa cudovala, ale ja sa vobec nepovazujem za vseobecne sikovneho cloveka. Je vela oblasti, kde nedosahujem ani len priemernu uroven a za niektore nedostatky sa dost hanbim. Jazdnie autom ma ale bavi ud 16 rokov, dost som o bezpecnosti aj premyslal, mam nejaku prax, preto si myslim, ze k tomu mam co povedat.

Hovori sa, ze kazdy muz sa povazuje za najlepsieho milenca a sofera a kazda zena sa povazuje za nakrajsiu na svete. No mozno na tom nieco bude. Ja sa ale nepovazujem za najlepsieho sofera, moja sikovnost siaha iba do tej urovne, ze mi to staci na to, aby som zatial cely zivot jazdil v podstate bez nehody a casto aj plynulo a bez nutnosi nechat sa buzrovat vsetkymi (aj tymi nezmyselnymi predpismi). A to mi staci. Vysiie ambicie namam. Nechcem byt pretekarom, ani sefom policie.
No konečne si bonzol, v čom sa považuješ za najlepšieho.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

misomiso Pozri príspevok
Mozno by si sa cudovala, ale ja sa vobec nepovazujem za vseobecne sikovneho cloveka. Je vela oblasti, kde nedosahujem ani len priemernu uroven a za niektore nedostatky sa dost hanbim. Jazdnie autom ma ale bavi ud 16 rokov, dost som o bezpecnosti aj premyslal, mam nejaku prax, preto si myslim, ze k tomu mam co povedat.

Hovori sa, ze kazdy muz sa povazuje za najlepsieho milenca a sofera a kazda zena sa povazuje za nakrajsiu na svete. No mozno na tom nieco bude. Ja sa ale nepovazujem za najlepsieho sofera, moja sikovnost siaha iba do tej urovne, ze mi to staci na to, aby som zatial cely zivot jazdil v podstate bez nehody a casto aj plynulo a bez nutnosi nechat sa buzrovat vsetkymi (aj tymi nezmyselnymi predpismi). A to mi staci. Vysiie ambicie namam. Nechcem byt pretekarom, ani sefom policie.
Jazdím 30 rokov /vtedy ženy skoro ani nešoférovali / prakticky ako som povedala s pár ťukancami nie mojou vinou. Dokonca som pred 19 rokmi používala detskú sedačku, čo bolo vtedy zriedkavé. Šoférovanie ma mimoriadne baví, auto je môj veľký pomocník a sadám si do neho vždy s veľkým rešpektom, lebo naozaj neviem koho na ceste stretnem...v tom sa asi zhodneme.
Ani keby sme napísali neviem koľko ďalších príspevkov nebudem jednoducho súhlasiť s tým, že by si každý mal určiť svoj model bezpečnosti-skrátka každý máme iný názor
Teraz nám už len ostáva zaželať si mnoho a mnoho ďalších kilometrov bez nehody
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Polozim Vam otazku: Je pre bezpecnost premavky nebezpecnejsi ten, kto porusuje predisy vedome, alebo ten, kto to spravi nevedomky (nieco prehladine co sa - ako pisete - moze stat obcas kazddemu)..

Mozno sa na prvy pohlad natiska odpoved - ten, ktory to robi vedome. To preto, ze je to grazel, nezodpovedny jedinec a pod. Ja ale tvrdim, ze ti, co predpisy porusuju vedome su ovela mensim rizikom ako ti, co tak obcas spravi a nevedomky.

Ked idem cez "stopku" rychlostou 5 km/h, dovolim si to spravit iba tam, kde to poznam a za predpokladu, ze sa skutocne skoncentrujem a poriedne obzriem oba smery. Ak idem v useku 40 km/h - pozor skola - rychlostou 60, tak iba preto, ze su napr. prazdniny a vidim, ze sa tam ziadne deti nenachadzaju. Vzdy ale mam "vzadu v hlave" tu hrozbu, ze - co ak predsa - keby sa stala nehoda - bol by som zodpovedny - a.t.d., tym padom sa skutocne ustredim, a dobre obzeram teren, ci tam predsa nemoze niekto vybehnut. Podobne, ked predchadzam cez plnu som si plne vedomy svojej zodpovednosti a plne sa koncentrujem, nedovolim si predbiehanie bez dostatocnej rezervy. Paradoxne vtedy prave jazdim najbezpecnejsie.

Jedna prihoda - nedavno som isiel cez jednu kludnu Bratislavsku stvrt v nedelu dopoludnia. Ziadne auta, ziadni ludia, ale zabudnuty zapnuty semafor. Na krizovatke cervena a ja som sa zaradil za jedine auto, co tam stalo. V nom dve mlade baby, ktore sa rozpravali. Ked blikla zelena, nevsimli si to. (Sorry - dopisem vecer) (Prisla suseda, ze jej padol PC a potrebuje vybavit maily, ma firmu, takze som jej nemohol branit v podnikani). Teda tie baby tu zelenu nezaregistrovali. Ja som mal vtedy mimoriadne vela casu (nestava sa casto), preto som netrubil, ale cakal co bude. O chvilu naskocila opat cervena. Za mnou stale ziadne auto. Po chvilke sa uz vodicka zacala pozerat dopredu, ale potom sa asi rozhovor stal opat zaujimavejsim. Vtedy naskocila po druhy raz zelena. Tie baby prekecali aj druhu zelenu!!! Kym sa vodicka zbadala, opat svietila cervena. To uz jej asi bolo dost cudne, pretoze sa prestali rozpravat a zacala sa pozerat stale dopredu, navyse so zaradenou jednotkou. Na tretiu zelenu sa jej podarilo vystartovat.

Evidentne to nebola nejaka "piratka ciest co jazdi rychlo" - motala sa mi potom pod nihami este 2 kilometre. Myslite, ze jazdi bezpecne? No toto bol taky usmevny probeh, nikoho tym neohrozila. Ale ja som z nej nemal pocit, ze (napriek tomu, ze asi vedome neporusuje pravidla) jazdi bezpecne. Ked raz prehliadne dve zelene, nabuduce si nemusi vsimnut cervenu, alebo zeleznicne priecestie. Jednoducho ak niekto nie je zvyknuty sa za volantom sustredit, je pre mna potencialne nebezpecny clovek.
Naposledy upravil misomiso : 07.08.07 at 18:02
0 0
Danila Danila

Danila je offline (nepripojený) Danila

Poraďácky odpadlík:)))))
misomiso Pozri príspevok
Polozim Vam otazku: Je pre bezpecnost premavky nebezpecnejsi ten, kto porusuje predisy vedome, alebo ten, kto to spravi nevedomky (nieco prehladine co sa - ako pisete - moze stat obcas kazddemu)..

Mozno sa na prvy pohlad natiska odpoved - ten, ktory to robi vedome. To preto, ze je to grazel, nezodpovedny jedinec a pod. Ja ale tvrdim, ze ti, co predpisy porusuju vedome su ovela mensim rizikom ako ti, co tak obcas spravi a nevedomky.

Ked idem cez "stopku" rychlostou 5 km/h, dovolim si to spravit iba tam, kde to poznam a za predpokladu, ze sa skutocne skoncentrujem a poriedne obzriem oba smery. Ak idem v useku 40 km/h - pozor skola - rychlostou 60, tak iba preto, ze su napr. prazdniny a vidim, ze sa tam ziadne deti nenachadzaju. Vzdy ale mam "vzadu v hlave" tu hrozbu, ze - co ak predsa - keby sa stala nehoda - bol by som zodpovedny - a.t.d., tym padom sa skutocne ustredim, a dobre obzeram teren, ci tam predsa nemoze niekto vybehnut. Podobne, ked predchadzam cez plnu som si plne vedomy svojej zodpovednosti a plne sa koncentrujem, nedovolim si predbiehanie bez dostatocnej rezervy. Paradoxne vtedy prave jazdim najbezpecnejsie.

Jedna prihoda - nedavno som isiel cez jednu kludnu Bratislavsku stvrt v nedelu dopoludnia. Ziadne auta, ziadni ludia, ale zabudnuty zapnuty semafor. Na krizovatke cervena a ja som sa zaradil za jedine auto, co tam stalo. V nom dve mlade baby, ktore sa rozpravali. Ked blikla zelena, nevsimli si to. (Sorry - dopisem vecer)
misomiso, tiež mám vodičák tridsať rokov, nespôsobila som jedinú dopravnú nehodu a neobdržala jedinú pokutu. Ale vôbec si nemyslím, že som vzorný, či vynikajúci vodič. Skôr to bude v dodržiavaní predpisov, a by si sa asi veľmi čudoval, koľko frajerov mi pri dodržiavani rýchlosti vystrčilo veľmi zreteľne prostredný prst. Nevšimla som si ani raz, že by takú stupídnosť urobila žena. Z toho usudzujem, že prispievajú aspoň k slušnosti na cestách. To len kým sa vrátiš a dopíšeš Tvoj príbeh.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Tak to, ze si nedostala pokutu Ti skutocne zavidim. S tou slusnostou to mas pravdu. Zeny su slusnejsie. Ja v tomto partim k zenam...
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

ja ťa tu verejne vyzývam misomiso aby si napísal knihu!!! Aspoň internetovú... dobre sa čítaš. (predpovedám ti úspech Rowlingovej )
0 0
M3G M3G

M3G je offline (nepripojený) M3G

misomiso Pozri príspevok
Myslim, ze patrim do skupiny vodicov, ktora mozno na Slovensku nie je velmi pocetna, ale jestvuje, nie som sam. Spoznate nes podla tychto znakov:

- porusujeme dopravne predpisy, predovsetkym rychlostne limity tam, kde su nezmyselne. Na druhej strane jazdime pomaly tam, kde je to nutne.

- ak respektujeme plnu ciaru tak iba vtedy, ked mame strach s policajnej kontroly. Vlastny usudok pri predbiehani povazujeme za lepsi nastroj nato, akosa nezabit. (Na mnohych miestach na ktorych je prerusovana ciara by som nepredbiehal ani keby som mal nevyliecitelnu rakovinu).

- Napriek tomu, ze jazdime rychlo, respektujeme ostatnych na ceste a ich tempo. Ak idem po dialnici 160, a niekto predo mnou predbieha 120 v lavom pruhu, tak vcas spomalim, nelepim sa mu na chrbat a pockam bez toho, aby som nan blikal. Blikam iba na tych ignorantov, ktori idu vlavo bez toho, aby niekoho predbiehali.

- pusteme ostatnych z vedlajsich ciest a parkovisk, pokial je taka premavka, ze maju problem sa dostat na hlavnu.

- na prechodoch pustame chodcov, predosvetkym v dazdi, ked ini moknu a my sedime v suchu

- nevchadzame do krizovatky ani na zelenu ak si nie sme isti tym, ze ozeme prejazd krizovatky aj dokoncit

- neparkujeme krizom cez dve parkovacie miesta. Robia to niektori mafiani a potom casto zeny - vodicky. Obe skupini vsak z uplne ineho dovodu.

- neparkujeme na miestach vyhradenych pre invalidov. Robia to mafiani a potom ti, ktori sice dodrziavaju vsetky 40-ky, ale robili vodicak davno a hoci sa snazia inych vychovavat nepoznaju znacky alebo si ich nevedia vsimnut.

- hoci sa snazime pri predbiehani neobmedzovat protiiduce auta, sme si vedomi toho, ze kazdy moze urobit obcas v odhade chybu. Preto na auta, ktore predbiehaju proti nam neblikame, ale radsej vcas pribrzdime ak je to nutne, pretoze ziadne ine riesenie nikomu nepomoze.

- blikame na kolegov, ak v ich smere zaregistrujeme meranie rychlosti policiou. Za minuleho rezimu to fungovalo vseobecne ako taky prejav solidarity.

- sustredime sa na riadenie auta a predvidame spravanie inych vratane ich moznych chyb.

- pri zbiehani sa 2 pruhov do jedneho pustame auta z vedlajsieho pruhu systemom zips,ako jeto bezne vsade v Europe. Na kruhovom objazde pouzivame pravy blinker pri vyjazde.

- udrziavame auto v dobrom tech. stave a zimne obutie je pre nas samozrejmostou.

- Pri zmene klimatickych podmienok (hlavne ked nasnezi) sa na vhodnom useku cesty "naucime znova brzdit" - samozrejme potom, ked sa presvedcime, ze za nami nic nejde. Trenujeme idealny sposob brzdenia na smyklavych povrchoch, ktory ma daleko od brzdenia za pouzitia ABS. ABS bol vyvinuty iba ako zachranny system pre velmi zlych vodicov alebo pre situacie, ked aj dobry vodic prepadne panike. Brzdenim silou, ktora je tesne pred aktivaciou ABS sa da skratit brzdne draha velmi vyrazne, a to za plnej ovladatelosti auta (pri pouziti ABS je auto volantom ovladatelne iba cistocne).

- nesnazime sa "vychovavat" inych ucastnikov cestnej premavky. (samozrejme to neznamena, ze aj my to vynimocne nerobime, pretoze kazdy ma iba isty limit ako udrzat svoje nervy na uzde )

presne takto jazdím aj ja. Len ešte doplním:

- sme maximálne ohľaduplní voči vodičom autoškoly, húkajúcim sanitkám a policajným autám. Keď zbadáme v spätnom zrkadle takéto húkajúco-blikajúce rýchle auto, vždy dávame smerovku, ako znak, že ich registrujeme

- sme ohľaduplní voči pomalým autám typu Avia a stará škodovka, ktoré nemôžu za svoju pomalosť.

- neberieme prílišný ohľad na vodičov ostatných automobilov, ktorý bez zjavného dôvodu bránia plynulosti cestnej premávky, neznamená to však to, že budeme zbytočne riskovať a ukazovať im, že za volantom sa nemá okrem šoférovania vykonávať žiadna iná činnosť, keď sa takáto činnosť paralelne so šoférovaním očividne nezvláda(t.j. telefonovanie, jedenie, diskutovanie, pozeranie krajiny a pod)

- ak stojíme pred železničnými závorami(a to hlavne večer), vypíname stretávacie svetlá a nechávame iba parkovačky

- ak sa už rozhodneme v aute trochu prečistiť ventily a výfuk rýchlou, prípadne riskantnou jazdou, vždy sa predtým pozrieme na sedadlo spolujazdca a na zadné sedadlá, či tam niekto nesedí. Ak tam niekto sedí, uvedomíme si, že máme zodpovednosť aj za týchto ľudí, nielen za seba a necháme riskantnú jazdu na neskôr, keď budeme v aute sami.

- ak chceme zaparkovať tam, kde nie je veľa miesta, napríklad na hlavnej ceste, vždy sa snažíme zaparkovať tak, aby sme čo najmenej obmedzovali plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky.

- v dedine zbytočne nepredbiehame, keď už musíme, uistíme sa, že pred nami nie je žiadna križovatka, do ktorej by nám mohlo odbočiť predbiehané auto, alebo odkiaľ by mohlo vstúpiť na hlavnú cestu iné auto.

- na neúnavných "lepičov" používame s mierou systém pravou nohou plyn a ľavou nohou mierne stlačená brzda.



Naposledy upravil M3G : 08.08.07 at 00:09
0 0
Eulalia Eulalia

Eulalia je offline (nepripojený) Eulalia

M3G Pozri príspevok
............
- na neúnavných "lepičov" používame s mierou systém pravou nohou plyn a ľavou nohou mierne stlačená brzda.

"Milujem" lepičov, najmä ak sú to TIRáci, autobusy, jeepy a podobné autá. V Čechách som videla na mnohých autách nápisy:"Nelep se mi na prdel, nejsem tvoje stará". Priznávam, že keď za mnou ide takýto lepič, veľmi ľutujem, že nemám takýto nápis, ktorý by som mohla rozsvietiť nejakou páčkou, keď taký lepič stojí za mnou.
A veľmi "milujem" majiteľov BMW, meďákov, silných VW a už spomínaných jeepov, ktorí na mňa blikajú a trúbia, aby som im uvolnila ľavý pruh diaľnice práve vtedy, keď predbieham kolónu kamiónov. A pri takomto predbiehaní skutočne vedome idem rýchlejšie, aby som ich predbehla čo najskôr a nezavadzala v ľavom pruhu silnejším vozidlám. Ale z tohto správania vodičov silných áut mám občas dojem, že čím drahšie a silnejšie auto, tým menší mozog jeho vodiča.
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

Eulalia Pozri príspevok
"Milujem" lepičov, najmä ak sú to TIRáci, autobusy, jeepy a podobné autá. V Čechách som videla na mnohých autách nápisy:"Nelep se mi na prdel, nejsem tvoje stará". Priznávam, že keď za mnou ide takýto lepič, veľmi ľutujem, že nemám takýto nápis, ktorý by som mohla rozsvietiť nejakou páčkou, keď taký lepič stojí za mnou.
A veľmi "milujem" majiteľov BMW, meďákov, silných VW a už spomínaných jeepov, ktorí na mňa blikajú a trúbia, aby som im uvolnila ľavý pruh diaľnice práve vtedy, keď predbieham kolónu kamiónov. A pri takomto predbiehaní skutočne vedome idem rýchlejšie, aby som ich predbehla čo najskôr a nezavadzala v ľavom pruhu silnejším vozidlám. Ale z tohto správania vodičov silných áut mám občas dojem, že čím drahšie a silnejšie auto, tým menší mozog jeho vodiča.
Ak sa bude niekto na teba ešte "lepiť" , tak zapni výstražné smerovky a spomal aj na 60 km. A nech má nervy on.
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

Eulalia Pozri príspevok
. Ale z tohto správania vodičov silných áut mám občas dojem, že čím drahšie a silnejšie auto, tým menší mozog jeho vodiča.

Takýto dojem zo skromne vyvinutých sivých buniek mám nie občas, ale často.....a lepiaceho sa za mnou tiež nemusím, vďačne ho pustím pred seba smerom do jeho záhuby (do môjho pidikufra by sa i tak nevmestil, ak si náhodou myslí, že je vhodným miestom na parkovanie ).
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
evina Pozri príspevok
Myslím, že to tu nikto ani nepovedal. Aj v našej práci sa snažíme obísť niektoré nezmyselnosti ak sa dajú....
Ja napríklad netvrdím, že som nikdy neprekročila rýchlosť /a nie preto, že som prišla na to, že môžem, ale.../ vedomá si samozrejme následkov a nielen tých čo sa pokuty týkajú...neobhajujem to však a nepovažujem to za správne a nemám pocit, že Tí čo dodržujú predpisy ma v mojom živote obmedzujú a obťažujú...
Tak predsa. Su na svete aj ini a ine predpisy a zakony, ktore sa porusuju. Uz som sa zacinal bat, ze nas je akosi malo. Len mi prosim Vas uz niekto vysvetlite, ako sa rozhodujete, pre to, ktory predpis je a ktory nie je mozne porusit. Mne osobne vobec nevadi ked si Ty, alebo niekto iny prekrocil rychlost, ocenujem, ze si si bola vedoma aj nasledkov. Verim ale ze si nepocitala s tym, ze niekoho zabijes. Ak by sme sa aj boli vtedy stretli na ceste, verim, ze by som to prezil. Vobec Ti a tebe podobnym nic v tomto pripade nezazlievam. Ak ale pod pojmom "nasa praca" treba rozumiet porusenie predpisov, v ktorych dosledku dojde k znizeniu napriklad danovych prijmov statu A teda nas vsetkych, zasadne nesuhlasim a odsudzujem, aj keby sa jednalo o smiesne sumy. To su peniaze nas vsetkych. Aj obete dopravnych nehod sa liecia za peniaze nas vsetkych, ale znova opakujem. Nezastavam sa piratov a hazarderov. O tom aky je medzi tym rozdiel sa tu uz pisalo. Nechcem ani sam seba hodnotit aky som sofer, netvrdim ani ze sa mi nic nemoze na ceste stat, nie je rozhodujuce, kolko kto zaplatil pokut, predpisy porusujem casto a pokuty vlastne ani neplatim. Je to len o stasti. Su taki co raz porusia a hned platia. Maju smolu. O neduhoch na cestach by aj podla mna bolo najlepsie zalozit novu temu, tato o tom povodne nebola. Debata sa rozbehla slusna, snad by sme spolu nieco dokazali.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

M3G Pozri príspevok
presne takto jazdím aj ja. Len ešte doplním:

- sme maximálne ohľaduplní voči vodičom autoškoly, húkajúcim sanitkám a policajným autám. Keď zbadáme v spätnom zrkadle takéto húkajúco-blikajúce rýchle auto, vždy dávame smerovku, ako znak, že ich registrujeme

Suhlasim, hoci som prave kvoli tomu len celkom nedavno skoro sposobil nehodu. (vid prispevok c. 21) Mohla to byt vazna nehoda, pretoze keby toho dedka od mojho laveho boku odrazilo na tie protiiduce auta, bolo by o zabavu postarane. Nuz - zivot niekedy naozaj prinasa nevyspytatelne situacie.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať