Zavrieť

Porady

menovky

Dobry den,

mám dve otázky:

1/je pravda, že od 1.7.2007 vyšiel zákon, ktorý nariaduje nosenie menoviek všetkých zamestnancov v súkromej i štátnej sfére? Ak áno, pošlite mi prosím číslo zákona.

2/musí od 1.7.2007 podľa zákona mať každá firma zaoberajúca sa predajom zriadený reklamačný poriadok?
Usporiadat
dencika dencika

dencika je offline (nepripojený) dencika

to sa zasa manžel poteší, ako vždy keď ho šokujem byrokratickými srandičkami. Keďže sme len dvaja, tak si dám kúpiť slušiví kostýmček s logom firmy a doklad dám z radosťou do nákladov. Dúfam, že to bude možné dať do nákladov.
- A na ten reklamačný poriadok existuje nejaké všeobecné pravidlo, alebo niečo podobné? Alebo to záleží od druhu predávaného tovaru.
0 0
Katka19 Katka19

Katka19 je offline (nepripojený) Katka19

no ak predavaš tovar tak by si ho mala mať na tovar, a ak poskytuješ služby tak aj na tie ma byť osobitný reklamačný poriadok,a v prípade ked poskytuješ služby a predavaš aj tovar tak budeš mať krásne ozdobenú stenu papierikmi ,lebo ich tam bude neúrekom
0 0
zuzka34 zuzka34

zuzka34 je offline (nepripojený) zuzka34

otázočka- donieslo sa ku mne , že musí byť na každej prevádzke aj okrem reklamačných poriadkov aj Kniha prianí a sťažností. Je to pravda?zo zaujímavosti som zašla so Obchodu kancelárskych potrieb či také ešte vôbec existuje a čuduj sa mali ale pikoška - vnútorná strana potlačená vyhláškou platnou v roku 1982.Tak neviem, či chcú obchodníkom ich pomôcť popredať alebo je to len výmysel?ak viete napíšte.
0 0
Katka19 Katka19

Katka19 je offline (nepripojený) Katka19

no o knihe prianí a sťažností sa nikde v zákone nepíše,možeš ich mať na prevádzkách aj 10 kusov,ale overenú inšpekčnú knihu určite mať musíš,ved ten zákon 250/2007,ti udeluje toľko povinností ,že sa da reklamovať skoro všetko či na služby alebo tovar
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

Inšpekčnú knihu už tiež netreba mať po novom.
0 0
Katka19 Katka19

Katka19 je offline (nepripojený) Katka19

to fakt, tak super dakujem , to som teda nevedela,a ked príde ta mila SOI tak kam si budú zapisovať tie svoje milé litánie ????
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Kliknite si na http://www.predaj-tlaciv.sk/aktualit...ity2007081.php
a tam si mozete objednat knihu evidencie reklamacii a aj stiahnut vzorovy reklamacny poriadok a uz to si kazdy dokaze prisposobit. A to je pravda, reklamacny poriadok vsade musi visiet.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
ta adresa nejako nepresla dobre, ja za to nemozem. Este raz:
http://www.predaj-tlaciv.sk/aktualit...lity2007081php
0 0
abel abel

abel je offline (nepripojený) abel

KvetkaK Pozri príspevok
Inšpekčnú knihu už tiež netreba mať po novom.
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/de...&Text=322/2001

prechodné ustanovenia § 80m
0 0
monyka monyka

monyka je offline (nepripojený) monyka

Nechcem zakladať novú tému, tak sa spýtam tu. O označení zamestnancov, ktorí prichádzajú do styku so spotrebiteľom sa tu toho popísalo, lenže mi akosik uniklo to, či vlastne šéf firmy, ktorý má napr. na dverách svoje označenie, či musí mať tiež vizitku? (nie je to divné?)

- a čo napr. sekretárka, čo prichádza do styku s klientmi, musí ju mať? , ale pritom si robí svoju robotu, nerieši tých klientov.

Aký máte na to názor?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

monyka Pozri príspevok
Nechcem zakladať novú tému, tak sa spýtam tu. O označení zamestnancov, ktorí prichádzajú do styku so spotrebiteľom sa tu toho popísalo, lenže mi akosik uniklo to, či vlastne šéf firmy, ktorý má napr. na dverách svoje označenie, či musí mať tiež vizitku? (nie je to divné?)

- a čo napr. sekretárka, čo prichádza do styku s klientmi, musí ju mať? , ale pritom si robí svoju robotu, nerieši tých klientov.

Aký máte na to názor?
Zaujímavé, vždy keď sa niečo upraví zákonom, tak sa vynorí kopec otázok, ktoré idú potom do extrémov. Jeden takýto extrém je aj s tým riaditeľom.

Veď hádam len ten riaditeľ nesedí v predajni pri nejakom stole v rohu, kde majú prístup všetki spotrebitelia. Ak už niekto ide za raiditeľom, tak asi vie, s kým má do činenia. A teiž treba rozlišovať, či ide o obchodného partnera alebo spotrebiteľa.

Podobné je to s tou sekretárkou - tiež asi nesedí v predajni, či áno?
0 0
TinkiDinki TinkiDinki

TinkiDinki je offline (nepripojený) TinkiDinki

Chobot Pozri príspevok
Zaujímavé, vždy keď sa niečo upraví zákonom, tak sa vynorí kopec otázok, ktoré idú potom do extrémov. Jeden takýto extrém je aj s tým riaditeľom.

Veď hádam len ten riaditeľ nesedí v predajni pri nejakom stole v rohu, kde majú prístup všetki spotrebitelia. Ak už niekto ide za raiditeľom, tak asi vie, s kým má do činenia. A teiž treba rozlišovať, či ide o obchodného partnera alebo spotrebiteľa.

Podobné je to s tou sekretárkou - tiež asi nesedí v predajni, či áno?
Nesedí v predajni ale na PREVÁDZKE a to stačí.
V zákone sa nepíše či sa jedná o hromadný styk alebo len príležitostný 1x týždenne a pod.
Čiže ak potencionálne môže prísť do styku so zákazníkom musí byť označený každý na svojej prevádzke aj prezident.

Myslím že tento zákon je tak geniálne napísaný, že vlastne označkoval celú republiku.
0 0
dencika dencika

dencika je offline (nepripojený) dencika

TinkiDinki Pozri príspevok
Nesedí v predajni ale na PREVÁDZKE a to stačí.
V zákone sa nepíše či sa jedná o hromadný styk alebo len príležitostný 1x týždenne a pod.
Čiže ak potencionálne môže prísť do styku so zákazníkom musí byť označený každý na svojej prevádzke aj prezident.

Myslím že tento zákon je tak geniálne napísaný, že vlastne označkoval celú republiku.
Ja by som to nepreháňala, veď na dverách je predsa obyčajne napísané kam sa vchádza.
0 0
Katka19 Katka19

Katka19 je offline (nepripojený) Katka19

Každý z Vás má svoju pravdu,ale aj ten majiteľ aj riaditeľ by mal mať na stole pevnú menovku ,že je riaditeľ a jeho meno,a tým si zákon v klude obhájite,ja to mám tiež a mám aj vyrobenú takú na pripnutie,ale sedím väčšinou za stolom takže mi postačuje ta na stojančeku na stole
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Je to Zákon na ochranu spotrebiteľa a preto ho ja aj chápem len v spojitosti so spotrebiteľmi (tovaru)...
0 0
Katka19 Katka19

Katka19 je offline (nepripojený) Katka19

Určite s tebou suhlasím Anja, ale niekedy prevencia ta zachráni pred pokutou,a nič to nestojí ,zákony si každy z kontrolných orgánov vysvetluje po svojom ,lebo okrem toho svojho (zákona ) ich ostatné zákony absolútne netrapia ,tak ako nás,a ked niečo chcú najsť ,tak nájdu a vysvetlia si zákon ,tak aby samozrejme mali pravdu oni...
0 0
TinkiDinki TinkiDinki

TinkiDinki je offline (nepripojený) TinkiDinki

Anja111 Pozri príspevok
Je to Zákon na ochranu spotrebiteľa a preto ho ja aj chápem len v spojitosti so spotrebiteľmi (tovaru)...
Ale prečo potom tento zákon ide aj tak ďaleko za svoje hranice?

Nechápem ako tento zákon ochraňuje spotrebiteľa tým, že káže napríklad údržbárovi, ktorý ide do predajne vymeniť žiarovku mať na sebe uniformu, alebo visačku.

"predávajúci a jeho zamestnanci v prevádzke"

Veď taký predávajúci môže mať XX rôznych zamestnancou
a prevádzka môže byť aj taká podzmená baňa, nielen predajňa.

Tiež sa prihováram k tomu názoru, že ak kontrolóri nič nenájdu tak nájdu určite to, že daný pracovník visačku nemal na sebe ale na stole.

Dostali sme pokutu za to že tovar nebol označený výrobcom (bolo to v návode).

Aj mne sa chce veriť, že zákonodarca to až tak nemyslel ale po ňom prídu kontrolóri a tí sa s nikým nehrajú.

Ak by som mohol navrhnúť nové znenie tejto nešťastnej vety tak asi takto:

"Minimálne jedna osoba určená ku každodennému vizuálnemu styku s kupujúcimi"
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

TinkiDinki Pozri príspevok
Ale prečo potom tento zákon ide aj tak ďaleko za svoje hranice?

Nechápem ako tento zákon ochraňuje spotrebiteľa tým, že káže napríklad údržbárovi, ktorý ide do predajne vymeniť žiarovku mať na sebe uniformu, alebo visačku.

"predávajúci a jeho zamestnanci v prevádzke"

Veď taký predávajúci môže mať XX rôznych zamestnancou
a prevádzka môže byť aj taká podzmená baňa, nielen predajňa.

Tiež sa prihováram k tomu názoru, že ak kontrolóri nič nenájdu tak nájdu určite to, že daný pracovník visačku nemal na sebe ale na stole.

Dostali sme pokutu za to že tovar nebol označený výrobcom (bolo to v návode).

Aj mne sa chce veriť, že zákonodarca to až tak nemyslel ale po ňom prídu kontrolóri a tí sa s nikým nehrajú.

Ak by som mohol navrhnúť nové znenie tejto nešťastnej vety tak asi takto:

"Minimálne jedna osoba určená ku každodennému vizuálnemu styku s kupujúcimi"
Aj v prípade prehnanej ochrany spotrebiteľa platí to staré známe:

"Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ."
0 0
Jana2004 Jana2004

Jana2004 je offline (nepripojený) Jana2004

Pridám z praxe. Klient je opravár elektrospotrebičov, veľkých motorov pre firmy. Opravuje ich doma, sám. Ku klientom chodí on sám a motory si vozí domov. Prišla mu kontrola a chceli ho pokutovať, že nemá nikde menovku. Na šťastie to uhral bez pokuty.
0 0
tetrisss tetrisss

tetrisss je offline (nepripojený) tetrisss

No, niekedy ani ja neviem... ...viac
Jasne, ze vsade sa najdu extremy, ale tento zakon je tu len preto, aby zakaznik, ked vstupi do nejakej prevadzky, ktora poskytuje hociake sluzby hned vedel, ze ten a ten ho obsluzi. Na to ani nemusi mat menovku, ale musi byt odlisitelny, nic netreba prehanat.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať