wolf74
Tak v skratke by si vedel poradit, co mam poskodenemu panovi povedat, ma mi volat dnes vecer. Neviem ci ma havarijnu poistku. On bol odskodneny uz pred mesiacom, len teraz sa mi ozval v nedelu, ze ma ten rozdiel. Dakujem.
Bude to asi dlhší rozhovor. Najprv sa ho treba spýtať, aké boli celkové náklady na opravu a koľko mu uhradila poisťovňa. Požiadaj ho, aby ti predložil kópiu faktúry zo servisu s presne popísanými položkami opravy (nech to nie je bloček z registračky s jednou položkou: Oprava - XXXX Sk, takých mu môže nejaký známy vytlačik hocikoľko a v akejkoľvek výške) ako aj list z poisťovne o výške plnenia (ale ten by si mal mať aj ty). Ty si nechaj riadne preukázať jeho náklady na opravu.
Pri rozhovore buď ústretový, nestavaj sa do pozície "ja nič neuhradím", buď diplomat. Preukáž záujem o vyriešenie záležitosti, ale zároveň nepovedz, že si ochotný všetko uhradiť.
Z tej faktúry si pozri, koľko z toho bola práca a koľko súčiastky. Potom mu navrhni, že z rozdielu, ktorý mu zostáva otvorený si ochotný mu zapltiť napr. celú sumu za práce. Ja by som súčiastky navrhol uhradiť len sčasti, nakoľko tie mu dali nové.
ALebo mu potom rovno navrhni, že si ochotý (po prewtudovaní faktúry) znášať 50% rozielu nákladov a platby poisťovne. Ty si urči, do akej výšky si ochotný ísť. Najlepšie by bolo dať ten návrh na odškodnenie písomne, keby náhodou došlo k súdnemu sporu, tak budeš mať dôkaz, že si bol ochotný rokovať o náhrade škody, dokonca si aj dal návrh. Myslím, že to zaváži pri rozhodovaní sudcu viac, ako hranie sa na mŕtveho chrobáka.
Ale ak chceš, môžeš sa postaviť do obrannej pozície a nič mu nevyplácať. Je dosť možné, že to po určitom čase vzdá a nepôjde s tým na súd (ak je to nie veľmi vysoká suma - napr. do 10.000 SKK).
Je to na tebe.