Zavrieť

Porady

Kooperatíva a jej (ne)plnenie

Povinné zmluvné poistenie a aj havaríjne poistenie sme uzavreli v Kooperatíve. Pokiaľ sme nemali žiadny problém, tak bol kľud. V lete nám do auta spredu vrazilo iné osobné vozidlo - nedalo prednosť. Následne sme nahlásili poistnú udalosť na poisťovni, auto išlo na obhlidku a do servisu. Počas opravy boli ešte ďalšie obhliadky, lebo sa vyskytli závady, na ktoré sa pri prvej obhliadke neprišlo. Firma, ktorá robí pre Kooperatívu obhliadky, schválila všetky opravy a uznala ich. Kooperatíva však vystavila krycí list len na jednu tretinu sumy a ostatné sme museli zaplatiť my, keď sme chceli dostať auto zo servisu. Naša prvá osobná sťažnosť dopadla tak, že likvidátor sa ani neunúval s nami osobne stretnúť, ale poslal len akéhosi pracovníka pre styk s verejnosťou . Riaditeľ pobočky nám do telefónu povedal, že likvidátor určite postupoval podľa ich interných smerníc a on do toho nemôže zasahovať a odporučil nám odvolať sa. Likvidátor nám neskôr v telefonickom rozhovore povedal, že podľa neho ostatné opravy s havárijou nesúvisia a preto ich neuznal.
Chceme sa samozrejme odvolať, len by ma zaujímalo, či aj vy máte podobné skúsenosti s Kooperatívou, resp. s inou poisťovňou a ako to riešiť.
Usporiadat
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

zltalienka Pozri príspevok
k poistkám v kooperative, môj brat tam má poistené auto, mal aj nehodu a pokiaľ viem, vybavili to bez problémov naťahovačiek ...
Presne tak. Pokiaľ je policajný zápis z nehody a nie sú pochybnosti o priebehu nehody a vzniknutej škode, tak poisťovňa bez problémov plní. Je to 90% prípadov. Ale nájdu sa 1-2 podozrivé (nehovorím, že sú to podvody), napr. bez záznamu nehodovky a poisťovňa odmietne plnenie. Potom sa zvezú hromy- blesky toho nespokojného klienta na poisťovňu a vyzerá to, že poisťovne nič neplatia.
0 0
wolf74 wolf74

wolf74 je offline (nepripojený) wolf74

Tak v skratke by si vedel poradit, co mam poskodenemu panovi povedat, ma mi volat dnes vecer. Neviem ci ma havarijnu poistku. On bol odskodneny uz pred mesiacom, len teraz sa mi ozval v nedelu, ze ma ten rozdiel. Dakujem.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

wolf74 Pozri príspevok
Tak v skratke by si vedel poradit, co mam poskodenemu panovi povedat, ma mi volat dnes vecer. Neviem ci ma havarijnu poistku. On bol odskodneny uz pred mesiacom, len teraz sa mi ozval v nedelu, ze ma ten rozdiel. Dakujem.
Bude to asi dlhší rozhovor. Najprv sa ho treba spýtať, aké boli celkové náklady na opravu a koľko mu uhradila poisťovňa. Požiadaj ho, aby ti predložil kópiu faktúry zo servisu s presne popísanými položkami opravy (nech to nie je bloček z registračky s jednou položkou: Oprava - XXXX Sk, takých mu môže nejaký známy vytlačik hocikoľko a v akejkoľvek výške) ako aj list z poisťovne o výške plnenia (ale ten by si mal mať aj ty). Ty si nechaj riadne preukázať jeho náklady na opravu.

Pri rozhovore buď ústretový, nestavaj sa do pozície "ja nič neuhradím", buď diplomat. Preukáž záujem o vyriešenie záležitosti, ale zároveň nepovedz, že si ochotný všetko uhradiť.

Z tej faktúry si pozri, koľko z toho bola práca a koľko súčiastky. Potom mu navrhni, že z rozdielu, ktorý mu zostáva otvorený si ochotný mu zapltiť napr. celú sumu za práce. Ja by som súčiastky navrhol uhradiť len sčasti, nakoľko tie mu dali nové.

ALebo mu potom rovno navrhni, že si ochotý (po prewtudovaní faktúry) znášať 50% rozielu nákladov a platby poisťovne. Ty si urči, do akej výšky si ochotný ísť. Najlepšie by bolo dať ten návrh na odškodnenie písomne, keby náhodou došlo k súdnemu sporu, tak budeš mať dôkaz, že si bol ochotný rokovať o náhrade škody, dokonca si aj dal návrh. Myslím, že to zaváži pri rozhodovaní sudcu viac, ako hranie sa na mŕtveho chrobáka.

Ale ak chceš, môžeš sa postaviť do obrannej pozície a nič mu nevyplácať. Je dosť možné, že to po určitom čase vzdá a nepôjde s tým na súd (ak je to nie veľmi vysoká suma - napr. do 10.000 SKK).

Je to na tebe.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

wolf74 Pozri príspevok
Tak v skratke by si vedel poradit, co mam poskodenemu panovi povedat, ma mi volat dnes vecer. Neviem ci ma havarijnu poistku. On bol odskodneny uz pred mesiacom, len teraz sa mi ozval v nedelu, ze ma ten rozdiel. Dakujem.
A ešte - ak nebude mať faktúru, len ústne vyčísli škodu, tak mu slušne povedz, že na seriózne vybavenie záležitosti by si potreboval seriózne podklady. Že takto si nemôžeš byť istý, či mal skutočne takéto náklady.
0 0
wolf74 wolf74

wolf74 je offline (nepripojený) wolf74

Je to suma 9.100 Sk.
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

ak chcete poradu, ozvite sa 0905 410003
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Síce som to už uviedol na inom mieste, ale sem sa to tiež hodí.

V zmysle nálezu ústavného súdu ČR č. 2221/07 o náhrade škody poisťovňou poškodenému ÚS vydal výrok, že poisťovne by mali uhradiť celú škodu bez amortizácie. Pri súdnych sporoch sa vraj dá úspešne odvolať na tento výrok. Tu sa dá prečítať celý výrok súdu:

http://www.ak-korbel.cz/file.php?url...venec_2008.pdf

http://www.akkt.eu/file.php?url=_upl...venec_2008.pdf
Naposledy upravil Chobot : 21.11.08 at 08:55
1 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Chobot Pozri príspevok
Síce som to už uviedol na inom mieste, ale sem sa to tiež hodí.

V zmysle nálezu ústavného súdu ČR č. 2221/07 o náhrade škody poisťovňou poškodenému ÚS vydal výrok, že poisťovne by mali uhradiť celú škodu bez amortizácie. Pri súdnych sporoch sa vraj dá úspešne odvolať na tento výrok. Tu sa dá prečítať celý výrok súdu:

http://www.ak-korbel.cz/file.php?url...venec_2008.pdf

http://www.akkt.eu/file.php?url=_upl...venec_2008.pdf
Tibor, a čo má výrok českého ústavného súdu spoločné so Slovenskom???
A ďalšia vec- amortizácia bude vždy, lebo ty ako poškodený máš nárok na skutočnú škodu, neviem z akého dovodu by ti mala pois. platiť na 5 ročnom aute nové náhradné diely, to auto bolo už opotrebované, tak nieje dovod vyplácať nové diely- a kto chce mať istotu, tak má uzavreté havarijné poistenie.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Stanislav 1975 Pozri príspevok
Tibor, a čo má výrok českého ústavného súdu spoločné so Slovenskom???
A ďalšia vec- amortizácia bude vždy, lebo ty ako poškodený máš nárok na skutočnú škodu, neviem z akého dovodu by ti mala pois. platiť na 5 ročnom aute nové náhradné diely, to auto bolo už opotrebované, tak nieje dovod vyplácať nové diely- a kto chce mať istotu, tak má uzavreté havarijné poistenie.
Vraj tento výrok už použili aj pri súdnom spore na SK a úspešne. TO bude stále rozpor, či náhradu dielov amortizovať alebo nie. Poisťovne sa tomu samozrejme bránia (a aj ja zastávam názor, že amortizovať), ale sú prípady, kedy klienti boli na súde úspešní a poisťovňa musela uhradiť celé náklady na opravu. Tam to prednášajúci pekne vysvetlil a zdôvodnil, nedokážem to tak dobre zreprodukovať.
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Chobot Pozri príspevok
Vraj tento výrok už použili aj pri súdnom spore na SK a úspešne. TO bude stále rozpor, či náhradu dielov amortizovať alebo nie. Poisťovne sa tomu samozrejme bránia (a aj ja zastávam názor, že amortizovať), ale sú prípady, kedy klienti boli na súde úspešní a poisťovňa musela uhradiť celé náklady na opravu. Tam to prednášajúci pekne vysvetlil a zdôvodnil, nedokážem to tak dobre zreprodukovať.
JJ, nevylučujem to- najviac závisí od právnika, predsa len je veľký rozdiel, ked ťa zastupuje nejaký renomovaný právnik, napr. Valko, ako nejaký právniček 2 roky po škole.- však sudca hneď inak na to pozerá keď vidí oproti sebe renomovanú osobu.
Inak, tá amort. sa dá niekedy "urobiť " tak, že si servis o niečo zvýši cenu za opravu a z tej rezervy , čo je navyše sa neguje(aspoň čiastočne) amortizácia.- ale nie vždy sa to dá...
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

lkaplan Pozri príspevok
Dobry den chcem sa spytat aku dobu ma poistovna na likvidaciu poistnej zmluvy pri PZP. Bol som poškodeny pri autohavarii a už mesiac som nedostal konkretnu odpoved kedy mi budu vyplatene peniaze,asi len taku že toho maju velmi vela a nevedia kedy ma vyplatia. Ten kto do mna narazil mi dal č.PZ a tým jeho starosti končia,ja som behačky,vybavovačky,kopec telefonatov a nič.Už ma to asi stalo viac penazí ako dostanem. Aj to neviem kedy. Dakujem za odpoved. Jedna sa o poistovnu KO Operativa
ak sa dobre pamätám, asi od r. 2003 platí predpis, že poisťovňa je povinná uzavrieť vec do 3 mesiacov, ak to z objektívnych dôvodov nevie dodržať, musí písomne upozorniť klienta s vysvetlením zdržania. ak to neurobila, je automaticky povinná uhradiť aj príslušný úrok z omeškania z dlžnej sumy
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

AdrianaA Pozri príspevok
Povinné zmluvné poistenie a aj havaríjne poistenie sme uzavreli v Kooperatíve. Pokiaľ sme nemali žiadny problém, tak bol kľud. V lete nám do auta spredu vrazilo iné osobné vozidlo - nedalo prednosť. Následne sme nahlásili poistnú udalosť na poisťovni, auto išlo na obhlidku a do servisu. Počas opravy boli ešte ďalšie obhliadky, lebo sa vyskytli závady, na ktoré sa pri prvej obhliadke neprišlo. Firma, ktorá robí pre Kooperatívu obhliadky, schválila všetky opravy a uznala ich. Kooperatíva však vystavila krycí list len na jednu tretinu sumy a ostatné sme museli zaplatiť my, keď sme chceli dostať auto zo servisu. Naša prvá osobná sťažnosť dopadla tak, že likvidátor sa ani neunúval s nami osobne stretnúť, ale poslal len akéhosi pracovníka pre styk s verejnosťou . Riaditeľ pobočky nám do telefónu povedal, že likvidátor určite postupoval podľa ich interných smerníc a on do toho nemôže zasahovať a odporučil nám odvolať sa. Likvidátor nám neskôr v telefonickom rozhovore povedal, že podľa neho ostatné opravy s havárijou nesúvisia a preto ich neuznal.
Chceme sa samozrejme odvolať, len by ma zaujímalo, či aj vy máte podobné skúsenosti s Kooperatívou, resp. s inou poisťovňou a ako to riešiť.
Zaujimalo by ma, ci si ludia, ktori platia havarijne poisteni eauta niekedy robili prepocet toho, kolko uz celkovo poistovniam zaplatili a ci sa im to rentuje.

Ak by som ja mal havarijne poistene vsetky auta na ktorych som jazdil, tak by som uz poistovniam zaplatili spolu tolko, ze by som si za to mohol nechat ukradnut alebo rozbit niekolko aut...

Namisto toho som neplatil nic, pretoze auto mi v zivote neukradli a skody na autach, ktore som musel platit za cely zivot nedosiahli ani 50.000Sk.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

misomiso Pozri príspevok
Zaujimalo by ma, ci si ludia, ktori platia havarijne poisteni eauta niekedy robili prepocet toho, kolko uz celkovo poistovniam zaplatili a ci sa im to rentuje.

Ak by som ja mal havarijne poistene vsetky auta na ktorych som jazdil, tak by som uz poistovniam zaplatili spolu tolko, ze by som si za to mohol nechat ukradnut alebo rozbit niekolko aut...

Namisto toho som neplatil nic, pretoze auto mi v zivote neukradli a skody na autach, ktore som musel platit za cely zivot nedosiahli ani 50.000Sk.
To si povieš ty. Ale ten, komu ukradli auto alebo mal väčšiu škodu haváriou asi bude rád, že obetoval tých pár (desiatok) tisíc korún aby mu vyplatili cenu auta.

V poistení nejde o to, aby každý dostal späť (ako poistné plnenie za škody) aspoň to, čo zaplatil ako poistné alebo ešte viac. Keby bolo viac poistných udalostí a uhrádzali by sa väčšie škody, tak aj poistné by muselo zákonite stúpnuť. Poisťovne nie sú nadácie, celkovo zaplatené poistné od všetkých klientov musí pokryť v priemere všetky poistné udalosti a ešte aj poisťovni musí niečo zostať na réžiu.

Takže je úplne zbytočné robiť taký prepočet. Kto bude chcieť ušetriť, nech si poistenie neuzavrie. Ale potom nech sa nesťažuje, ak mu nikto neuhradí škodu.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Chobot Pozri príspevok
To si povieš ty. Ale ten, komu ukradli auto alebo mal väčšiu škodu haváriou asi bude rád, že obetoval tých pár (desiatok) tisíc korún aby mu vyplatili cenu auta.

V poistení nejde o to, aby každý dostal späť (ako poistné plnenie za škody) aspoň to, čo zaplatil ako poistné alebo ešte viac. Keby bolo viac poistných udalostí a uhrádzali by sa väčšie škody, tak aj poistné by muselo zákonite stúpnuť. Poisťovne nie sú nadácie, celkovo zaplatené poistné od všetkých klientov musí pokryť v priemere všetky poistné udalosti a ešte aj poisťovni musí niečo zostať na réžiu.

Takže je úplne zbytočné robiť taký prepočet. Kto bude chcieť ušetriť, nech si poistenie neuzavrie. Ale potom nech sa nesťažuje, ak mu nikto neuhradí škodu.
Ved mne je to jasne. Lenze su tu aj taki, ktori aj boli poisteni a aj tak plnenie nedostali, alebo ho distali ovela mensie ako cakali (rozne vyluky, obstrukcie a pod.)

Ja sa proti ukradnutiu chranim tym, ze jadim na autach, ktore sa prilis nekradnu a proti havariam tym, ze jazdim opatrne. Myslim, ze uz jazdim dost rokov na to, aby som mohol povedat, ze tym za zivot moze clovek usetrit slusny balik penazi.
0 0
pavol1308 pavol1308

pavol1308 je offline (nepripojený) pavol1308

Vedeli by ste poradiť čo robiť - ako sa brániť?
Kooperativa označila na aute totálnu škodu a leasingovka udala predčasné splatenie úveru. Konečný výsledok je však taký, že poisťovňa zaplatí leasingovke len 2/3 výšky škody a leasingovka chce od nás ešte 70tisíc SK. Takže ani auto opravené, ani ho predať, ani peniaze a ešte platiť. Splatených bolo už 125.000Sk + 50.000 akontácia a auto stálo 175.000Sk a ešte furt chcú peniaze.Poraďte prosím ak viete čo robiť...
0 0
preboha preboha

preboha je offline (nepripojený) preboha

pavol1308 Pozri príspevok
Vedeli by ste poradiť čo robiť - ako sa brániť?
Kooperativa označila na aute totálnu škodu a leasingovka udala predčasné splatenie úveru. Konečný výsledok je však taký, že poisťovňa zaplatí leasingovke len 2/3 výšky škody a leasingovka chce od nás ešte 70tisíc SK. Takže ani auto opravené, ani ho predať, ani peniaze a ešte platiť. Splatených bolo už 125.000Sk + 50.000 akontácia a auto stálo 175.000Sk a ešte furt chcú peniaze.Poraďte prosím ak viete čo robiť...
na použiteľnú radu je treba veľa informácií, ak máte záujem o radu udajte Váš kontaktný telefon pre sieť Orange - ozvem sa
0 0
pavol1308 pavol1308

pavol1308 je offline (nepripojený) pavol1308

preboha Pozri príspevok
na použiteľnú radu je treba veľa informácií, ak máte záujem o radu udajte Váš kontaktný telefon pre sieť Orange - ozvem sa
Moje číslo 0915 302 232
0 0
pavol1308 pavol1308

pavol1308 je offline (nepripojený) pavol1308

Moje číslo 0915 302 232, vďaka
0 0
VanBasco VanBasco

VanBasco je offline (nepripojený) VanBasco

Ozvi sa aj mne 0905 456599 Dakujem
0 0
lumich lumich

lumich je offline (nepripojený) lumich

mám podobný problém ale týka sa to Českej poisťovne, mala som poistnú udalosť na dome, ktorej plnenie mi samozrejme neuznali, podala som sťažnosť a neodpovedali mi v 30 dňovej zákonnej lehote, môžem považovať sťažnosť za opodstatnenú a žiadať od poisťovne plné plnenie nakoľko porušili zákon a to v tom že nedodržali spomínanú 30 dňovú lehotu na vyjadrenie, kto prosím Vás je nadriadený orgán poisťovní,ďakujem
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať