Pozrela som sa na to a ...
Východiská z daňového hľadiska:
-nehmotným majetkom sa na účely ZDP § 22 ods. 7 rozumejú práva priemyselného vlastníctva, autorské práva, projekty, technicky a a hospodársky využiteľné znalosti ... ktorých cena je vyššia ako 50 tis. Sk a majú prevádzkovo-technické funkcie alebo použiteľnosť dlhšiu ako jeden rok a sú obstarané odplatne ...
Východiská z účtovného hľadiska:
-§ 13 ods. 2 Postupov – dlhodobým nehmotným majetkom sú zložky majetku, ktorých ocenenie je vyššie ako suma podľa osobitného predpisu a doba použiteľnosti dlhšia ako jeden rok,
-§ 37 ods. 9 Postupov – oceniteľné práva – užívacie práva, licencie a iné výsledky duševnej tvorivej činnosti obstarané za odplatu,
§§ sú trošku upravené (vynechaná nesúvisiaca problematika).
Z uvedeného vieme vlastne obhájiť to, že www stránka bola vytvorená za odplatu. Mám za to, že tak ako uvádzal Andrej,
nenájdeme opodstatnenosť účtovania www stránky v postupoch v rámci nehmotného majetku. Rovnako sa mi to javí ako "reklama". Na podporu môžeme použiť jednak argumentáciu v príspevku č. 6 a jednak § 19 ods. 2 písm. k) Zákona o daniach z príjmov ... výdavky na reklamu sú
výdavky na účel prezentácie podnikateľskej činnosti, tovaru, služieb, obchodného mena atď.. Mám za to, že je to priechodné ako náklad aj z hľadiska účtovníctva aj z hľadiska zákona o daniach z príjmov.
O nehmotnom majetku by však bolo možné podľa môjho názoru uvažovať v prípade, že tvorba stránky je spojená napr. s vytvorením loga, ktoré by bolo súčasťou objednávky pri tvorbe www a jeho hodnota je vyčísliteľná. Rovnako spomínanú skutočnosť, že by sa to javilo databázou, alebo softvérom ...
Ak sa dostávame k službe - reklame, o časovom rozlíšení by som neuvažovala ... viď. § 56 ods 6 Postupov.