pefu
Vdaka za nazor, je mi to trochu jasnejsie, i ked tu vsetci pouzivaju na prepocet priemernu cenu.
K 2. ods: Ved musim nejak zdokladovat nakup phm, nie? a teda musim dat blocky do uctovnictva. Bez dokladov o nakupe by som nemohol dokladovat spotrebu. Cize mohol najazdit tisíce kilometrov a nenakúpiť ani liter. Rozumiem tomu zle? Alebo ako to ma byt? Vdaka
K 2.odseku: Zákon o DP - §19 ods.2 písmeno e) - "..ak daňovník použije vozidlo nezaradené do obchodného majetku, uplatní si výdavky do výšky náhrady za spotrebované PHL a základnej náhrady za každý km jazdy podľa osobitného predpisu.." Osobitným predpisom je zákon o cestovných náhradách, ktorý v § 7 ods. 3 znie: "Náhrada za spotrebované PHL patrí...podľa cien pohonných látok platných v čase použitia vozidla, prepočítanej podľa spotreby pohonných látok...". Ani v jednom zo zákonov sa nehovorí v prípade nezaradeného vozidla o povinnosti dokladovať nakúpené resp. spotrebované množstvo blokmi. Aby si vypočítal daňový výdavok, musíš dokladovať 3 veci: - ubehnuté kilometre (cesťákom, súpisom atď. - vôbec nemusíš viesť knihu jázd, uvádzať stav tachometra a tankovanie !), - tzv. normovanú spotrebu (fotokópia tech. preukazu resp. iný doklad o spotrebe v zmysle zákona), - cenu PHL v čase použitia vozidla (aj bloček, ak sa tankovalo v deň použitia vozidla, ale ja používam výpis zo slovnaftu). Ak kontrolór chce niečo naviac, slušne ho popros, nech ti ukáže, ktorý zákon ti to ukladá. A v konečnom dôsledu je to naozaj tak, keďže nemusíš dokladovať nákup PHL, ale spoterbu podľa km, nemusíš kúpiť ani liter PHM a teoreticky môžeš (na nezaradenom vozidle) vyrábať náklady.