Zavrieť

Porady

daň z výhry

prosim vas poradte mi:

som student denneho studia na VS, v decembri som vyhral vecnu cenu v hodnote 15000sk, usporiadatel sutaze ma upozornil, ze vyhra podlieha dani
z prijmov fyzickych osob, takze podla platnej legislativy by som ju mal dat do danoveho priznania a odviest dan z vyhry.

musim podat danove priznanie a odviest dan z vyhry aj ked som student a iny prijem nemam ? neda sa to nejak obist aby som dan nemusel platit (resp.aby mi stat vratil preplatok dane)?

ak ano, tak dokedy musim toto danove priznanie podat ? - do konca marca 2008 alebo do konca marca 2009 - lebo vyhru aj s potvrdenim o jej hodnote mi zaslu koncom januara.

Za vase odpovede vopred dakujem.
Usporiadat
lynn lynn

lynn je offline (nepripojený) lynn

Prosím o radu, v spotrebiteľskej súťaži som vyhrala televízor v hodnote 19040 Sk. Poslali mi list, že ak im spätne pošlem podpísanú darovaciu zmluvu na výšku 19 % dane z tejto sumy, dan za mna uhradia, v opačnom prípade, ak darovaciu zmluvu nepošlem podpísanú, uvedený príjem si zdaním sama. Nie je mi jasné,ak som darovaciu zmluvu podpísala, či uvedený príjem mám uviesť v DP § 8 r.9-výhry a zaplatenú daň danou spoločnosťou uviesť napr.v r. 101 DP ako zaplatenú, alebo vôbec tento príjem neuvediem v DP, pretože daň za mňa vysporiadal niekto iný. Vďaka za radu.
0 0
katka 35 katka 35

katka 35 je offline (nepripojený) katka 35

dobrý deň.
dani z príjmov podliehajú výhry nad 5000 sk. vyhrali sme ipod za 8000 sk. zdaňuje sa celá suma 8000 sk alebo len suma prevyšujúca 5000 sk? ďakujem
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

katka 35 Pozri príspevok
dobrý deň.
dani z príjmov podliehajú výhry nad 5000 sk. vyhrali sme ipod za 8000 sk. zdaňuje sa celá suma 8000 sk alebo len suma prevyšujúca 5000 sk? ďakujem
zdaňuje sa celá suma 8000
0 0
katka 35 katka 35

katka 35 je offline (nepripojený) katka 35

ďakujem
0 0
svkpd svkpd

svkpd je offline (nepripojený) svkpd