marions
Prosím o radu, ako mám rozoznať pri obstaraní majetku, ktoré sú výdavky na obstaranie, a ktoré na údržbu? Keď sa kupuje stavebný materiál, umývadlo, skrine, vedrá. Do výdavkov na obstaranie dám len stavebný materiál a skrine, stoly atď nie? Mám v tom zmätok. A keď sa buduje budova a pri budove garáž, sledujú sa zvlášť výdavky na budovu, zvlášť na garáž a keď sa začne podnikať, tak sa zrátajú a odpisujú každé zvlášť a pozemok zvlášť? Alebo sa všetko dá do jednej sumy a odpisuje ako budova? Prosím, poraďte, neviem si dať rady.
účtovník si musí vedieť dať rady............načo máš Cenigovú?
účtovník účtuje - žiadaj relevantné doklady, nech ti tam píšu aký materiál načo použili. Informácie si z prsta nevycucáš.
áno, každá stavba sa odpisuje zvášť, logicky musíš na každú vysledovať náklady osobitne.
pozemok sa neodpisuje, len eviduje - to hádam bol z tvojej strany preklep - zlá formulácia, nie?
marions
A prosím taká stavba, čo sa nekolauduje /drobná stavba/ sa zaraďuje do užívania akým dátumom?
vtedy, kedy sa uvedie do užívania.