nie, z money môžeš vytlačiť iba kartu majetku. protokol o zaradení si vytvor sama vo worde alebo v exceli.
čo sa týka odpisovania, ja by som postupovala takto:
doba odpisovania (účtovne aj daňovo) 6 rokov = 72 mesiacov
v prvom roku (2008) by som si uplatnila daňovo 1/6 z obstarávacej ceny a účtovne by som si uplatnila odpis za 10 mesiacov (obstarávacia cena/72*10)
v prvom roku vznikne pri odpisovaní rozdiel medzi účtovným a daňovým odpisom - daňový bude vyšší ako účtovný, t. j. rozdiel medzi odpismi bude odpočítateľná položka.
nasledujúce roky (2009-2013) budú rovnaké - pretože doba odpisovania je rovnaká pre daňový aj účtovný odpis - toto platí za predpokladu, že nedôjde k predaju/vyradeniu vozíka.
v roku 2014 - "dobehne" účtovný odpis daňové - t.j, daňový bude 0,-SK a účtovne sa odpíšu tie 2 mesiace, o ktoré je účtovný odpis nižší ako daňový v prvom roku odpisovania. nastáva opačná situácia - účtovný odpis je vyšší ako daňový, rozdiel bude pripočítateľná položka.
v money si môžeš vybrať, ako budeš účtovať odpisy - ročne, štvrťročne, mesačne,... môžeš si zadať aj účtovný odpis rovný daňovému, ale to, podľa mňa nezobrazuje skutočnosť. v money je aj zostava, kde ti vyčísli rozdiel medzi účtovným a daňovým odpisom.