Zavrieť

Porady

Cenník účtovných prác na rok: 2008

som
Viem, popisalo sa tu toho už veľa okolo cien našich prác. Nikto však nepovie konkrétne čísla. Je to také tabu. Každý len naznačí. Ja by som mala asi takýto návrh, možno je to neaktuálne, ale navrhovala by som, aby sme si urobili jednotný cenník, ako majú iné profesie. Každý rok by sa obnovoval. Dal by sa kúpiť v nejakej našej komore, alebo na porade. Boli by tam ceny, samozrejme z dôvodu Slovenska (západ - východ) minimálna cena, maximálna cena a stred. Také cenníky majú lekári, notári, architekti, stavební inžinieri, prečo nie účtovníci?
Výhoda toho je tá, že nemali by sme obavy, či pýtame veľa alebo málo, mali by sme sa podľa toho orientovať a nehanbiť sa pýtať si za svoju prácu správne zaplatiť.
Skúsme to - prosím o názor a podporu.
------------------------------------------------
Aktualizácia:
Cenníky už spracované sú v smithovom blogu tu: http://www.porada.sk/blog.php?b=96
Naposledy upravil Richard : 07.03.08 at 07:21 Dôvod: prosba o kopiu tabulky
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Pri internom spracovaní účtovníctva nie je zamestnancova ani stolička, na ktorej sedí, ani papier, na ktorý píše, bez zodpovednosti za chod podniku a zákazky ...

Pri ohodnotení pracovnej sily (zamestnanca) odporúčam vychádzať:
- z funkcie (pracovného zaradenia),
- zodpovednosti,
- priemernej mzdy na Slovensku,
- charakteru práce a jej ohodnotenia v iných podnikoch podobného zamerania a podobne.

Nepredpokladám možnosť porovnania s externým spracovaním. V národnom hospodárstve existujú porovnateľné ukazovatele a aj v menšom medzi podnikmi. Výšku ohodnotenia je možné porovnať napríklad s pracovnými ponukami iných zamestnávateľov a podobne.

P.S.:
Osoba, ktorá sama seba hodnotí, nemá objektívny pohľad na vec. Na druhej strane ona je hnacím motorom svojho ďalšieho postupu. Ten však závisí od toho, čo za to: aj zo strany zamestnanca (schopnosti), aj zo strany zamestnávateľa (ohodnotenie). Mzda je vec dohody, rovnako ako cena dodanej služby.

Porovnávať však interné účtovníctvo s externým podľa môjho názoru nie je možné.
Naposledy upravil Jana Acsová : 26.10.08 at 09:02 Dôvod: Preklep
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Jana Acsová Pozri príspevok
Pri internom spracovaní účtovníctva nie je zamestnancova ani stolička, na ktorej sedí, ani papier, na ktorý píše, bez zodpovednosti za chod podniku a zákazky ...
V tomto prípade naznačujem, že externé spracovanie je spojené s inou réžiou a zodpovednosťou. Ak sa má účtovníctvo vykonávať zodpovedne a so všetkých, čo s tým súvisí, réžia sa šplhá vysoko. A tá je obsiahnutá v cene položky za externé spracovanie. Preto sa podľa môjho názoru jedná o porovnávanie neporovnateľného.
0 0
LUCIAPAC LUCIAPAC

LUCIAPAC je offline (nepripojený) LUCIAPAC

apo Pozri príspevok
Za účtovníctvo je to mesačne 45.078 Sk.

Kalkuloval som pre doklady takéto počty riadkov:
Faktúry 2
Pokladňa 1,2
Interné doklady 3 (ja mám priemer 3,2 riadky)
Banku som rátal 35x250= 8.750 riadkov za rok

Za rok 40.430 riadkov
mesiac 3.369

Za mzdy navyše 200 Sk za jednu výplatnú pásku ak sa mzdy vyplácajú na osobné účty, ak jedným pokladničným dokladom tak 300 SK.

Okrem toho musíš kalkulovať či robíš iba výpočet mzdy, alebo aj spracovávaš podklady z ktorých sa dopracuješ k hrubej mzde zamestnanca, ďalej či robíš aj pokladníčku, alebo len účtuješ pokladničné doklady.

Ja som kalkuloval tú jednouchšiu možnosť, že dostaneš vyčíslenú hrubú mzdu a pokladníčku nerobíš.

Takže za mzdy 2.000, respektíve 3.000 plus k horeuvedenej sume.

Tabuľka v ktorej so robil prepočet je v tejto porade môžeš skúšať iné varianty.

Pozdravujem.

apo
Ďakujem za odpoveď pointa celého je, že nadriadený je svokor a podľa celej rodinky ja nič nerobím aspoň mám ten poci, že to tak nie je
0 0
LUCIAPAC LUCIAPAC

LUCIAPAC je offline (nepripojený) LUCIAPAC

Jana Acsová Pozri príspevok
V tomto prípade naznačujem, že externé spracovanie je spojené s inou réžiou a zodpovednosťou. Ak sa má účtovníctvo vykonávať zodpovedne a so všetkých, čo s tým súvisí, réžia sa šplhá vysoko. A tá je obsiahnutá v cene položky za externé spracovanie. Preto sa podľa môjho názoru jedná o porovnávanie neporovnateľného.
u mňa je to trochu iné pc som si kúpila sama, lebo podľa svokra mi stačí aj 486 ak si ešte pamatáte čo to je a bežné pomôcky okrem papiera do tlačiarne, upgradu programu a nejakého toho školenie si platím sama je to trochu komplikované ale aj tak ďakujem za odpoveď
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
LUCIAPAC Pozri príspevok
... lebo podľa svokra mi stačí aj 486...
... autorom takýchto "skvelých myšlienok" nemožno oponovať, a samozrejme sa neoplatí viesť ani zmysluplnú diskusiu... Je síce pravda, že hlavnú knihu alebo peňažný denník vyhotovíte i na tej 486 v nejakom DOS programe, ale ... proste chcel som napísať niečo, lenže je to bezpredmetné - kto nepochopí nutnosť držať krok s vývojom v oblasti informačných technológií aj pri spracovaní účtovníctva...
Ak nemám variabilné a modifikovateľné výstupu zo svojho účtovníctva, on-line prístup ku svojim účtom, vypadne na pol dňa internet - tak sa cítim taký polovičný, nesvoj, neviem kde čo mám - a keď nebodaj nenaštartuje PC - to je už hotová pohroma...

Viem, že je to mimo témy, ale žiaľ aj vo svojom okolí stretávam takýchto ľudí - o PC, internete vedia toľko, že sú, dokonca ani mobily nemajú... Sú to svojim spôsobom šťastní ľudia - nezaťažení dobou... Ale ak im poviem, že nový sofvér si vyžaduje aj nový, výkonnejší počítač, tak to akceptujú. Trvať na 486 v dnešnej dobe - no proste no comment...
0 0
Johanka Johanka

Johanka je offline (nepripojený) Johanka

LUCIAPAC Pozri príspevok
Ahojte každý sa pýta, tak aj ja. Vie mi niekto povedať, koľko by zobral za s.r.o. mes. platca dph, kazdý Q. pribezna uzáv.do banky, 3 pobocky, 12 tis doslych fa/rok, 3 tis vyst ktoré nahadzujem, pokladňa 4 tis dokladov, inter. dokl 400/ročne, 10 zamestancov, bankove vypisy denne cca 35 poloziek vychádza to cca 55 tis riadkov v peň, som zamestnanec ďakujem za akýkoľvek komentár
LUCIAPAC Pozri príspevok
u mňa je to trochu iné pc som si kúpila sama, lebo podľa svokra mi stačí aj 486 ak si ešte pamatáte čo to je a bežné pomôcky okrem papiera do tlačiarne, upgradu programu a nejakého toho školenie si platím sama je to trochu komplikované ale aj tak ďakujem za odpoveď
Ak teda môžem akýkoľvek komentár, tak si dovolím otázku - si od svokra nejako mimoriadne závislá ??? Toto nie je "trocha" komplikované, mne to pripadá ako vydieranie. Neviem, čo za tým je, ale toto je nejaké čudné zamestnanie.
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Jana Acsová Pozri príspevok
Pri internom spracovaní účtovníctva nie je zamestnancova ani stolička, na ktorej sedí, ani papier, na ktorý píše, bez zodpovednosti za chod podniku a zákazky ...

Áno s Vaším príspevkom je možné len súhlasiť. Ocenenie závislej práce a práce na vlastnú zodpovednosť je niečo celkom iné. Na druhej strane len málokde v závislej činnosti robí človek len to čo je jeho náplňou.

Ja som pri požiadavke na kalkuláciu ceny vychádzal z predpokladu, že sa rozhoduje či má ísť na voľnú nohu, alebo zostať v závislej činnosti.

Zároveň som dal do priestoru konkrétnu kalkuláciu ceny. V tejto téme je toho veľmi veľa popísané, čaká sa na vypracovaný hotový cenník. Konkrétny výpočet za vzorku spracovaných údajov sa akosi hanbíme zverejniť. Obecný cenník bude k ničomu keď nebude porovnávaný s výpočtami na zhodnej vzorke údajov.

Pozdravujem.

apo
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
apo Pozri príspevok
Konkrétny výpočet za vzorku spracovaných údajov sa akosi hanbíme zverejniť. Obecný cenník bude k ničomu keď nebude porovnávaný s výpočtami na zhodnej vzorke údajov.
Pozdravujem.
apo
To nie je o hanbe, ale o tom, že si niektorí myslia, že robia pod cenu a tí druhí, že sa im vysmejú, a naopak.

Tá vzorka údajov prebehla, ale vie o nej len "smith" a myslím si, že by to tak malo aj ostať. Z tejto vzorky vychádzal a spracoval veľmi kvalitné cenníky (teda na tú dobu). Čas beží a potrebujeme nové cenníky, len by sme sa mali ujednotiť, či jeden pre celé Slovensko alebo po krajoch.
Ja som za "Jednotný cenník pre celé Slovensko", z ktorého sa bude dať vychádzať podľa potrebných služieb.
mh
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Zatiaľ cenníky od "smitha" som nepoužil ako porovnávací nástroj nakoľko k týmto cenníkom som nenašiel definíciu mernej jednotky.

Ak si nazrieš do výpočtu pre "luciapac" tak tam nájdeš informáciu ako sa počítala cena.

Merná jednotka je definícia položky a bez tejto definície je každý cenník použiteľný, ale nebude obecne platný. Podľa toho istého cenníka bez definície položky niekto bude robiť veľmi draho a niekto veľmi lacno.

Ešte doplním. Prvý výstup od "smitha" je veľmi cenný nakoľko urobil priemery z toho čo sme mu naposielali, on viac spraviť nemohol ako urobiť presné výpočty z nie celkom porovnateľných vstupov. Teraz musí nastúpiť druhá etapa a cenníky DOLADIŤ podľa jednotných pravidiel.

To jednotné pravidlo bude definícia mernej jednotky. Ak bude merná jednotka napríklad faktúra musíme vedieť či je to jedna položka, alebo minimálne dve položky, u niektorej firmy to môže byť v priemere 2,5 položky.

apo
Naposledy upravil apo : 27.10.08 at 10:18
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Ešte jeden doplnok.
Keď bude ku cenníku zadefinované čo je položka, potom si každý kto cenník bude mať záujem aplikovať pri stanovení ceny prepočíta svoje údaje.

Pri výpočte ceny sa bude riadiť:
- počtom zápisov v denníku
- alebo počtom zápisov v evidencii dokladov, teda počtom faktúr, počtom pokladničných dokladov, počtom riadkov pri účtovaní bankového výpisu, počtom interných dokladov a čo ešte môže prísť do úvahy aká iná evidencia účtovných dokladov.

Až cenník s definíciou položky bude použiteľný obecne ako základ pre výpočet ceny za účtovné služby a ja stále čakám na túto definiciu, aby som vedel porovnať svoj cenník so "smitovými" cenníkmi. Nakoniec som dal k dispozícii kalkulačku na výpočet ceny.
apo
Naposledy upravil apo : 27.10.08 at 14:04
0 0
Tinika Tinika

Tinika je offline (nepripojený) Tinika

Dobrý den, chcela by som sa poradiť, mám novú klientku dohodli sme sa v pohode na platbe, ale mam pocit ze som si pýtala málo. Má 4 leasingy, 3 účty, 1 úverový, faktúry tak 200 ročne prijaté, neviem koľko vystavené. Ďakujem za rady
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

V príspevku č. 622 je kalkulačka, môžeš si testovať optimálnu cenu.

apo
0 0
Tinika Tinika

Tinika je offline (nepripojený) Tinika

apo Pozri príspevok
V príspevku č. 622 je kalkulačka, môžeš si testovať optimálnu cenu.

apo
Dakujem
0 0
Tinika Tinika

Tinika je offline (nepripojený) Tinika

Tak som to vyskúšala na jednom klientovi, ktorý je neplatca a má 274 zápisov. A správne mi vyšlo ze má platiť 6454 mesačne?? To fakt? Šak ja robim zadarmo.
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Ja potom ešte kontrolujem cenu prepočítaním na 1 hodinu. Pouvažuj koľko hodín si sedela nad účtovníctvom, ale nie len nahodenie dokladov, ale kým to celé vyparádiš tak aby to mohlo ísť na daňovú kontrolu.

Svoju cenu za hodinu zistíš tak, že Tvoju ročnú tržbu vydeľ 250 pracovnými dňami za rok, môžeš 250 dní ponížiť o 25 dní dovolenky a 10 dní pracovnej neschopnosti a takýmto prepočtom zistíš či máš dobrú cenu.

Parameter ročná tržba môže byť nie to čo utržíš, ale to čo potrebuješ, aby si mohla slušne žiť a mala si aj rezervu na nejakú pokutu na investovanie a tak.

apo
Naposledy upravil apo : 15.11.08 at 15:15
0 0
Magda14 Magda14

Magda14 je offline (nepripojený) Magda14

Milí priatelia, veľmi mi pomáhajú vaše rady pri mojej práci, nakoľko nemám dlhé skúsenosti v práci účtovníctva. Prosím, poraďte mi, ako sa orientovať v stanovení odmeny pre môjho nového klienta /prevádzkoval predajňu bižutérie/za túto službu:
1. Požiadal ma a ja som mu skontrolovala účt.2007,robil si ho sám /JÚ v Alfe/-280 položiek,vypracovanie dodatočného RZZP na ktoré zabudol v posledných dňoch októbra,stihli sme aj zaplatil nedoplatok,má nedostatky v účt.-chýbajú DOBČ,zle zaradil os.auto nasledne nesprávne odpisy v jeho neprospech,chýba kniha jázd za 6 mesiacov,niektoré ďalšie doklady.
2. Ešte otázka - kupoval bižutériu z Ukrajiny a následne ju predával - je treba viesť sklad v JÚ? Nemám skúsenosti.

Ďakujem Magda
0 0
Magda14 Magda14

Magda14 je offline (nepripojený) Magda14

Pomôže mi niekto? Prosíííím! Magda
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Na 675 príspevku máť kalkulačku na výpočet ceny. Zadaj tam svoje hodnoty a uvidíš ako to bude vychádzať.

apo
0 0
Magda14 Magda14

Magda14 je offline (nepripojený) Magda14

Apo vďaka :-)
0 0
apo apo

apo je offline (nepripojený) apo

Magda14 Pozri príspevok
Apo vďaka :-)
Rado sa stalo.

Pri tejto príležitosti vyzývam Poraďákov, ktorí otvorili tú populárnu tému, aby spravili finálny úkon:

Vydanie definície cenníkovej POLOŽKY.

Škoda, že dodané cenníky z ktorých sa vyhotovili priemerné regionálne cenníky neboli upravené na jednotne zadefinovanú cenníkovú položku. Smith mal pred sebou ťažkú úlohu pri spracovaní regionálnych cenníkov, ktoré zverejnil.

Predpokladám, že nie len ja neviem jednoznačne podľa zverejnených cenníkov porovnať cenu za služby nakoľko nie je jedno či položkou je faktúra, alebo počet súvzťažností na faktúre. U platičov DPH sú na faktúre minimálne dve položky. Takto pri faktúrach ak je cenník lineárny dôjde k 50% rozdielu v cene.

V tomto názore ma utvrdzujú vyjadrenia Poraďákov, ktorí použili kalkulačku na výpočet ceny, že robia zadarmo. Podľa mňa zadarmo nerobia, ale kalkulačka má nastavené ceny na počet súvzťažností, čiže jedna faktúra = minimálne dve položky.

Pozravujem účtovníkov, ktorí sa boja, že robia zadarmo.

apo
Naposledy upravil apo : 01.12.08 at 07:34
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať