Zavrieť

Porady

začiatočník v jednoduchom účtovníctve

Ahojte poraďáci,
chcem sa poradiť,ako si chystáte v JÚ doklady pred spracovaním?
ja som si povypisovala pokladňu, k bank.výpisom som poprikladala faktúry.
Faktúry si nahadzujete do záväzkov až keď si účtujete bank.výpis-teda ich účtujete porade,ako boli uhradené,
alebo si najskor zaúčtujete všetky prijaté faktúry podľa dátumu vystavenia?
ďakujem
Téma je uzavretá.
Katka22 Katka22

Katka22 je offline (nepripojený) Katka22

teraz hlavne mama :-)
mondes Pozri príspevok
Dobrý deň, prosím Vás ak mi zamestnanci prinesú bločky napr. za nákup materiálu, za nákup PHM atď. je potrebné ich presvietiť. Aspoň ja to tak robím. Ale čo v prípade, keď bloček sa nedá presvietiť? Jednoducho to nevidno. Môžem takýto bloček dať do účtovníctva? Alebo ho radšej rovno vyhodiť. Niekedy však tá suma je dosť veľká na to, aby som ho len tak vyhodila. Dávate takéto bločky do účtovníctva? Ďakujem.
Ak sa dajú presvietiť , tak také áno , ale ak sú na normálnom papieri a už tam nič nevidno tak také nie , a ak mám aj slabo viditeľné údaje tak sa to snažím prefotiť + si ešte opíšem údaje na papier na ktorom je blok nalepený .
1 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
mondes Pozri príspevok
Dobrý deň, prosím Vás ak mi zamestnanci prinesú bločky napr. za nákup materiálu, za nákup PHM atď. je potrebné ich presvietiť. Aspoň ja to tak robím.

Ale čo v prípade, keď bloček sa nedá presvietiť? Jednoducho to nevidno. Môžem takýto bloček dať do účtovníctva? Alebo ho radšej rovno vyhodiť. Niekedy však tá suma je dosť veľká na to, aby som ho len tak vyhodila. Dávate takéto bločky do účtovníctva? Ďakujem.
Otázky a odpovede z DRSR :
Otázka:
Firma podniká v oblasti predaja tovaru a je povinná viesť tržby elektronickou registračnou pokladňou. Po určitom čase (3 mesiacoch) sú vytlačené denné uzávierky nečitateľné i keď sa každý deň riadne archivujú. Predajca pokladne firme povedal, že si majú prefocovať pásky. Je to z daňového hľadiska v poriadku, že nie firma ale aj každý zákazník je povinný prefocovať pásky za nakúpený tovar, ktoré jemu slúžia ako daňový doklad ?

Odpoveď :

Podľa § 1 ods. 3 vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z.z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov daňový subjekt pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb vydáva kupujúcemu doklad vyhotovený pokladnicou, ktorého kópia sa uchováva na kontrolnej páske v pokladnici a ktorého údaje sú ustanovené v § 2 písm. j) cit. vyhlášky.

Doklady vyhotovené podľa vyššie cit. ustanovení vyhlášky a vydané zákazníkovi, musia byť vyhotovené tak, aby tieto boli čitateľné a aby si zákazník, ktorý je účtovnou jednotkou mohol zabezpečiť trvalosť účtovných záznamov v zmysle ustanovenia § 8 ods.1 a 6 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. Z uvedeného vyplýva, že daňový subjekt je zodpovedný, aby ním používaná elektronická registračná pokladnica vydávala také doklady, aby mohli byť splnené podmienky vyplývajúce z cit. ustanovenia zákona, t j. elektronickú registračnú pokladnicu zabezpečiť takou páskou, u ktorej výrobca garantuje uchovanie údajov. V prípade, že daňový subjekt, ktorý má povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu vydá doklad, u ktorého je predpoklad, že údaje z neho budú po čase stratené, odporúčame z takéhoto dokladu vyhotoviť fotokópiu a archivovať túto fotokópiu, ktorá bude slúžiť pre daňové účely. K uvedenej problematike je takéto stanovisko zaujaté aj zo strany MF SR.


To isté platí aj pre odberateľa, doklad prefotiť . Ak na prvotnom doklade nie sú viditeľné žiadne údaje, také doklady ani nemôžete účtovať a ani by som taký doklad od zamestnanca neprevzala .

Ako osoba, ktorá zodpovedá za pokladňu a môže preukázať výdaj z pokladne , keď pre tento výdaj je čistý alebo nečitateľný doklad z RP. Taký doklad sa nemôže ani účtovať , ak je čistý a nie je na ňom nič vidieť .
3 0
andyd17 andyd17

andyd17 je offline (nepripojený) andyd17

Mám VŠ ekonomickú. Vzdelávam sa, kedy len môžem. Čítam zákony, mám POHODU, účtujem JU pre seba a pre moje OZ + tento rok som prešla i na PU. Som manažérka v automobilovom priemysle. Účtovníctvo robím preto, lebo ma to strašne baví ("vo voľnom čase"). Mám rada túto stránku, špecialisti, super rady, Ďakujem Vám všetkým. ...viac
Dobrý deň, ja už dva dni hľadám odpoveď na moju otázku..stále neviem čo mám robiť. Robím účtovníctvo pre SZCO - neplatca DPH, ktorý prevádzkuje jeden bufet len od 11/2010. Rok 2010 je už uzavretý, kde nájomné nebolo zaevidované do Knihy Záväzkov ( na základe zmluvy by mala platiť majiteľka polročne. Čiže v tomto prípade su tu len dva mesiace). Čo v takomto prípade? Úhrada sa uskutočnila až v apríli, kedy nájomca poslal poštovy poukaz na účet, čo prenajímatel aj zaplatil-ten môj SZCO. Vtedy sme sa dozvedeli aj presnú sumu. (síce v zmluve bolo písané o nájomnom). Neviem teraz ako to mám zaúčtovať? Môžem to dať do knihy záväzkov v apríli, vtedy aj úhradu za mesiace november a december?
0 0
Enyma Enyma

Enyma je offline (nepripojený) Enyma

Autoúver : Prosím o radu v zaučtovaní :

Zálohová fa na auto uhr. hotovosť : 6470,50 €
Fa k zálohovej fa : 0,00 €
Faktúra konečná : 6470,50 € - zmluva o zabezp. prevode vlastníctva - autokredit - úver na financovanie motor. vozidla.
Splátky mesačné 255,18 € na 36 mesiacov.
Istina, úrok, poistenie.

Prosím o vysvetlenie postupu učtovania v JU - učtujem v alfe.

Za všetky rady ďakujem.

S pozdravom enyma
0 0
slavka124 slavka124

slavka124 je offline (nepripojený) slavka124

začiatočníčka v jú
ahojte, mám otázku ohľadom peňažného denníka - došiel mi klient, ktorému bolo urobené daňové priznanie 2010 formou účtovníctva: lenže v peňažnom denníku sú len príjmy a výdavky. žiadne účtovanie banky a priebežných položiek aj keď podnikateľský účet má a chodili mu tam provízie a boli na ňom realizované platby za telefón a internet. taktiež výkaz o majetku a záväzkoch je prázdny. ja odporúčam prerobiť celé účtovníctvo 2010 - čo vy na to? krásny horúci deň
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
slavka124 Pozri príspevok
ahojte, mám otázku ohľadom peňažného denníka - došiel mi klient, ktorému bolo urobené daňové priznanie 2010 formou účtovníctva: lenže v peňažnom denníku sú len príjmy a výdavky. žiadne účtovanie banky a priebežných položiek aj keď podnikateľský účet má a chodili mu tam provízie a boli na ňom realizované platby za telefón a internet. taktiež výkaz o majetku a záväzkoch je prázdny. ja odporúčam prerobiť celé účtovníctvo 2010 - čo vy na to? krásny horúci deň
Treba vychádzať aj zo zákona o účtovníctve

§ 7


(1) Účtovná jednotka je povinná účtovať tak, aby účtovná závierka poskytovala verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva, a o finančnej situácii účtovnej jednotky.

(2) Zobrazenie v účtovnej závierke je verné, ak obsah položiek účtovnej závierky zodpovedá skutočnosti a je v súlade s ustanovenými účtovnými zásadami a účtovnými metódami. Zobrazenie v účtovnej závierke je pravdivé, ak sú pri ňom použité účtovné zásady a účtovné metódy, ktoré vedú k dosiahnutiu verného zobrazenia skutočností v účtovnej závierke.

§ 8


(1) Účtovná jednotka je povinná viesť účtovníctvo správne, úplne, preukázateľne, zrozumiteľne a spôsobom zaručujúcim trvalosť účtovných záznamov.

(2) Účtovníctvo účtovnej jednotky je správne, ak účtovná jednotka vedie účtovníctvo podľa tohto zákona a ostatných osobitných predpisov.

(3) Účtovníctvo účtovnej jednotky je úplné, ak účtovná jednotka zaúčtovala v účtovnom období v účtovných knihách všetky účtovné prípady podľa § 3 a za toto účtovné obdobie zostavila individuálnu účtovnú závierku, prípadne konsolidovanú účtovnú závierku, vyhotovila výročnú správu podľa § 20, prípadne konsolidovanú výročnú správu, zverejnila údaje podľa § 21 a má o týchto skutočnostiach všetky účtovné záznamy.

(4) Účtovníctvo účtovnej jednotky je preukázateľné, ak všetky účtovné záznamy sú preukázateľné (§ 32) a účtovná jednotka vykonala inventarizáciu.

(5) Účtovníctvo účtovnej jednotky je zrozumiteľné, ak umožňuje podľa § 4 ods. 8 jednotlivo aj v súvislostiach spoľahlivo a jednoznačne určiť obsah účtovných prípadov v nadväznosti na použité účtovné zásady a účtovné metódy (§ 4 ods. 2) a obsah účtovných záznamov v nadväznosti na použité formy účtovných záznamov (§ 31 ods. 2).

(6) Účtovníctvo účtovnej jednotky sa vedie spôsobom zaručujúcim trvalosť účtovných záznamov, ak účtovná jednotka je schopná zabezpečiť trvalosť po celú dobu spracovania a úschovy podľa § 31 až 36.


Osobne by som účtovníctvo prerobila, ak je platiteľ DPH urobila dodatočné DP DPH a samozrejme treba urobiť aj dodatočné DP. Okrem toho aj opravné RZZP.
1 0
slavka124 slavka124

slavka124 je offline (nepripojený) slavka124

začiatočníčka v jú
aj ja som tohto názoru, ďakujem
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
slavka124 Pozri príspevok
ahojte, mám otázku ohľadom peňažného denníka - došiel mi klient, ktorému bolo urobené daňové priznanie 2010 formou účtovníctva: lenže v peňažnom denníku sú len príjmy a výdavky. žiadne účtovanie banky a priebežných položiek aj keď podnikateľský účet má a chodili mu tam provízie a boli na ňom realizované platby za telefón a internet. taktiež výkaz o majetku a záväzkoch je prázdny. ja odporúčam prerobiť celé účtovníctvo 2010 - čo vy na to? krásny horúci deň

A v tých príjmoch a výdavkoch má aj pohyby z účtu? Mám na mysli VOZD a POZD, ktoré sa realizovali na účte? Nejde náhodou len o daňovú evidenciu? (Pozri si do DP čo je zaškrtnuté pod tabulkou príjmov a výdavkov podľa § 6.
0 0
slavka124 slavka124

slavka124 je offline (nepripojený) slavka124

začiatočníčka v jú
áno, má tam aj pohyby na účte- ktoré súvisia s podnikaním. a ani žiaden úrok nezdanila. ja viem, že ak má szčo podnikateľský účet- musí sa viesť účtovníctvo a taktiež v peň. denníku žiadne priebežné položky neúčtované- aj keď výberov a vkladov bolo haba dej.
0 0
Prima73 Prima73

Prima73 je offline (nepripojený) Prima73

Dobry den, mam otazku, kupili sme tovar (miesacku) od SZCO, platili sme v hotovosti. Vystavil fakturu a PPD. Je to postacujuce na zauctovanie do VOZD, ide o nakup z dotacie z UPSVaR a preto by som nerada spravila nejaku chybu, aby nevznikli neopravnene vydavky a nemuseli sme peniaze vratit. Nemusi nam dat blok z registracnej pokladne? Nemusime si zistovat, ci je dodavatel povinny mat registracnu pokadnu?
0 0
Katarina Katarina

Katarina je offline (nepripojený) Katarina

Je to v poriadku, vystavená faktúra, ktorá obsahuje všetky náležitosti a PPD sú postačujúce na zaúčtovanie.
0 0
Prima73 Prima73

Prima73 je offline (nepripojený) Prima73

Katarina Pozri príspevok
Je to v poriadku, vystavená faktúra, ktorá obsahuje všetky náležitosti a PPD sú postačujúce na zaúčtovanie.
Dakujem.

A este mam otazku:
SZCO ma v zaväzkoch dotaciu, z ktorej postupne odpisuje nakup zariadeni. Tak isto ma v zaväzkoch aj fakturu na miesacku, ktoru zaplatil z dotacie. Pri uhrade som vykryla fakturu, ale potrebujem ponizit aj zaväzok dotacie. Mozem jednou uhradou vykryt aj fakturu, aj dotaciu, alebo musim na ponizenie zaväzku dotacie vytvorit interny doklad? Dakujem za kazdu odpoved.
0 0
Prima73 Prima73

Prima73 je offline (nepripojený) Prima73

Prima73 Pozri príspevok
Dakujem.

A este mam otazku:
SZCO ma v zaväzkoch dotaciu, z ktorej postupne odpisuje nakup zariadeni. Tak isto ma v zaväzkoch aj fakturu na miesacku, ktoru zaplatil z dotacie. Pri uhrade som vykryla fakturu, ale potrebujem ponizit aj zaväzok dotacie. Mozem jednou uhradou vykryt aj fakturu, aj dotaciu, alebo musim na ponizenie zaväzku dotacie vytvorit interny doklad? Dakujem za kazdu odpoved.
posuvam

Ja som to zauctovala v Alfe nasledovne:
1. krok - uhrada faktury za miesacku zaevidovanu v zaväzkoch vydavkovym pokadnicnym dokladom (ako vydavok za material), zaskrtnuta uhrada zaväzku (vyberiem si v zaväzkoch prislusnu fakturu) a zaroven aj zaskrtnua evidencia do kratkodobeho majetku
2. krok - otvorila som si ten isty VPD a cez opravu som spravila uhradu zaväzku este raz, tentokrat som vybrala zaväzok voci UPSVaR (dotaciu) a ponizila som tym stav zaväzku

Neviem ale, ci som takto mohla postupovat, ci by sa to ponizenie zaväzku voci UPSVaR nemalo spravit Internym dokladom-vydavok, tu ale potom neviem, aky typ uhrady by som mala pouzit (zase vydavok za material, alebo iny neovplyvnujuci dan z prijmu?).
0 0
Marcelka V Marcelka V

Marcelka V je offline (nepripojený) Marcelka V

Ako mám zaučtovať faktúru za odevnú výrobu? Vyrobila som pracovné nohavice,material som dodala ja. To je jasné,že je to môj príjem za výrobky a služby. Ale ako to zaučtuje tá druhá strana? je to výdaj za material ,tovar či prevadzková réžia? Ďakujem.
0 0
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
Záleží na tom, na čo tie výrobky nakúpili: buď materiál, alebo tovar.
0 0
Marcelka V Marcelka V

Marcelka V je offline (nepripojený) Marcelka V

Som zmätená z jedného účt.prípadu. Známemu došla faktúra O2 suma 10€.On z účtu zaplatil 13€. celková suma na faktúre bola -3€. V ďalšej faktúre mu to odpočítali. Mal platit 13€ odratali 3€ a zaplatil 10€. ako to účtovne vysporiadať? tie -3€ dať do záväzkov,či do pohľadávok? Ďakujem.
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
Prima73 Pozri príspevok
posuvam

Ja som to zauctovala v Alfe nasledovne:
1. krok - uhrada faktury za miesacku zaevidovanu v zaväzkoch vydavkovym pokadnicnym dokladom (ako vydavok za material), zaskrtnuta uhrada zaväzku (vyberiem si v zaväzkoch prislusnu fakturu) a zaroven aj zaskrtnua evidencia do kratkodobeho majetku
2. krok - otvorila som si ten isty VPD a cez opravu som spravila uhradu zaväzku este raz, tentokrat som vybrala zaväzok voci UPSVaR (dotaciu) a ponizila som tym stav zaväzku

Neviem ale, ci som takto mohla postupovat, ci by sa to ponizenie zaväzku voci UPSVaR nemalo spravit Internym dokladom-vydavok, tu ale potom neviem, aky typ uhrady by som mala pouzit (zase vydavok za material, alebo iny neovplyvnujuci dan z prijmu?).
Možno ti pomôže:
http://www.kros.sk/tmp/asset_cache/l...%20pr%E1ce.pdf
1 0
Marcelka V Marcelka V

Marcelka V je offline (nepripojený) Marcelka V

S tou O2 faktúrou mi niekto pomôže?Ďakujem.
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

Marcelka V Pozri príspevok
Som zmätená z jedného účt.prípadu. Známemu došla faktúra O2 suma 10€.On z účtu zaplatil 13€. celkovásuma na faktúre bola -3€. V ďalšej faktúre mu to odpočítali. Mal platit 13€ odratali 3€ a zaplatil 10€. ako to účtovne vysporiadať? tie -3€ dať do záväzkov,či do pohľadávok? Ďakujem.
...neviem, asi už neviem rozmýšľať, ale otázka je, podľa mňa zmätočná. Zdaj ešte raz.
0 0
Marcelka V Marcelka V

Marcelka V je offline (nepripojený) Marcelka V

ok.tak este raz. Za mesiac jún mu prišla faktúra z O2 na úhradu -3€
Mal zaplatit 10€ a on z účtu zaplatil 13€. Za mesiac Júl mu prislo na úhradu 11€. O tie 3eura menej ako mal pôvodne platit.celková suma bola 14€ Ďakujem.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať