Zavrieť

Porady

začiatočník v jednoduchom účtovníctve

Ahojte poraďáci,
chcem sa poradiť,ako si chystáte v JÚ doklady pred spracovaním?
ja som si povypisovala pokladňu, k bank.výpisom som poprikladala faktúry.
Faktúry si nahadzujete do záväzkov až keď si účtujete bank.výpis-teda ich účtujete porade,ako boli uhradené,
alebo si najskor zaúčtujete všetky prijaté faktúry podľa dátumu vystavenia?
ďakujem
Téma je uzavretá.
stanka613 stanka613

stanka613 je offline (nepripojený) stanka613

uz som si nasla odpoved zapisuje sa to k 31 v mesiaci aj ked ma TP v banke k 5 dnu v mesiaci a potom tu úhradu zaučtujem do PD
0 0
slnenko slnenko

slnenko je offline (nepripojený) slnenko

Zoltán Kovács Pozri príspevok
Nie je povinnosť pokladňu vynulovať.
t.j. zostatok prepočítať kurzom? musím mať aj doklad o zámene SKK na EUR?
0 0
cleonka cleonka

cleonka je offline (nepripojený) cleonka

PoraĎte prosím. Neplátca DPH vystavuje fa v ALFE s dátumom zd.pl. 31.12.2008, vystavuje 04.01.2009 s dát.spl. 20.012009. Vystavuje a zaraďuje v r. 2008 alebo 2009. Ďakujem
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

cleonka Pozri príspevok
PoraĎte prosím. Neplátca DPH vystavuje fa v ALFE s dátumom zd.pl. 31.12.2008, vystavuje 04.01.2009 s dát.spl. 20.012009. Vystavuje a zaraďuje v r. 2008 alebo 2009. Ďakujem
Prvá možnosť je správna.
0 0
cleonka cleonka

cleonka je offline (nepripojený) cleonka

Ďakujem.
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

dobré ráno, prosím poraďáci poraďte mi, prečítala som si tu príspevky lebo začínam tento rok viesť polovičke JU - kvart.platca dph a už mám v tom zmätok, a tak som včera zašla za jednou účtovníčkou čo robí JU a tá mi to vysvetlila že sa to robí takto:

1/
- rozdelia sa doklady na došlé a vyšlé fa, pokladničné a banka - to mi je jasné aj to že sa usporiadajú podla dátumov a potom očíslujú a tak zvlášť v poradí založia do šanonu
- došlé faktúry si dá do pc ako došlé fak.nasledovne - od koho, text fa, dátum došlo, plnenia, splatnosti a rozpíše si základ dph - a umiestni či je to réžia, materiál..., dph či je 19 % a kolko, a spolu celkom.
- tak isto aj vyšlé fa teda do vyšlích fa zápis komu, text - začo, vystavená, plnenie , splatnosť a rozpíše základ dane kolko a či je to predaj tovaru alebo služby, dph 19% a kolko a celkom.
- potom si nahodí pokladňu výdaj - kedy bola platba, komu, za čo - text, a rozpíše základ dph = kolko a zadelí či réžia alebo materiál.. , dph a celkom,
- ak je to úhrada za faktúru tak len dá že úhrada a vytiahne si v programe ktorú faktúru uhrádza a to pripáruje,
- pri príjmových tak tam či je úhrada za fa tiež pripáruje alebo pri prevodoch medzi bankou a pokladňou dá priebež. položku.
- potom vezme banku a nahadzuje podla dátumu účt.operácie tam zvyknú byť dva dátumy na účte a tak dá za čo to je a ak sú to odvody rovno zaúčtuje ako výdaj banky na anal. do odvododv ak úhrady fa tak dá vydaj a vytiahne ktorú fak. a pripáruje platbu.
- úhrady už robí bez členenia na základ a dph len sumu celkom

a potom si to program sám premietne do peňažného denníka a na základe toho jej urobí aj podklad pre dph.
dph = vyšlé faktúry - došlé faktúry a uhrady v pokladni a banke = zaplatiť dph.

prosím ak mám to aj takto robiť budem robiť v alfe bude to správne???

lebo totiž v knihe o postupoch účtovania ju som to videla napísané inak a to takto.
2/- faktúry došlé - do knihy záväzkov - kde sa vypíše kedy prišla, od koho začo slatnosť a len celkom sa zapíše suma
- ku koncu mesiaca sa tu ako ID zapíše aj predpis voči SP a zdr.poisť,
to isté aj vo vyšlích fa - ako kniha pohľadávok

a ked nastane úhrada fa bud v hotovosti alebo bu tak až vtedy pri doklade o úhrade sa rozpisuje základ a dph .
a pri úhrade odvodov cez bu sa to dá do odvodov a v knihe záv. sa dopíše dátum.
ale toto asi platí len ked sa ju robí ručne. ak sa to robí cez program tak asi platí prvá verzia a program to zaradí sám.


a ešte prosím ako sa dá v ju ak si szčo platí život. poistenie z BU - to ktoré sa môže nakonci pri DP dať max. 12000 do základu dane?

prosím dajte mi odpoved ako to mám teda robiť, čím viac o tom čítam tým väčší chaos.
Ďakujem
0 0
abel abel

abel je offline (nepripojený) abel

veronkaj - priznám sa, že celý príspevok sa mi nechce čítať, našla som len otázku, na ktorú sa pýtaš.
Nárok na odpočet DPH vzniká dňom dodania tovaru alebo služby teda nie dátumom, kedy faktúra prišla alebo kedy bola zaplatená. V alfe keď do knihy došlých faktúr zapisuješ došlú faktúru, tak ti ju hneď rozčlení na základ dane a daň a predsa sa ťa spýta, či chceš aj zápis do evidencie DPH. Dáš áno a už ti ju započíta do toho kvartálu, kedy k zdaniteľnému obchodu došlo.

Ak si SZČO platí životné poistenie cez podnikateľský účet, dávaš to ako výdavok neovplyvňujúci základ dane. Až v daňovom priznaní si uplatníš nezdaniteľnú výšku na základe dokladu od poisťovne, že spĺňa podmienky na jej uplatnenie.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Veronkaj ja k tomu snáď len toľko - používajte v ALFE - POMOC .
Nachádza sa na lište Pomôcky /vpravo/ otvoríte menu a tam kliknete na "Pomoc" . Tam máte všetko ohľadom účtovania v Alfe dokonca aj s príkladmi a postupmi a môžete pri účtovaní v Knihne záväzkov a v Knihe pohľadávok postupovať podľa toho . Taktiež aj ohľadom DPH .
Všetko všetúčko je tam , len si treba nájsť čas a preštudovať to . Ak teda máte program oficiálne zakúpený , myslím ,že v Demo verzii to nie je .

ALFA je veľmi dobrý program , len s ním treba vedieť pracovať a terba vedieť aj využívať všetky jeho funkcie .
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

abel ďakujem, ja len neviem ktorý variant použiť, lebo ja rýchlo učka som si kúpila v kníhkupectve knihu ako postupovať pri ju a tam je to tak napísané = 2 verzia a z praxe vyplíva že vlastne ak je program tak to urobí sám. a potom sa vytlačí aj zvlášť peňažný denník aj kniha došlých aj vyšlích faktúr.

prosím a ešte nákup gastrolístkov - dám pri kúpení faktúru ako čo - réžia? a poplatok za nákup tú službu ako službu alebo celé ako réžia.
a potom musím vlastne si evidovať v knihe cenín kolko si vybral ale ked je sám szčo tak sa mu musí zhodovať počet lístkov s počtom prac. dní v kalendári a na konci roku sa vlastne ceniny ten obnos zohľadní v základe pre výpočet DP?
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

zita mám demoverziu toho programu a idem na školenie 18.2. na používanie toho programu
- pýtali sme sa tam a oni vraveli že ak nám nebude z kapac. dôvodov stačiť demoverzia tak sa dá kedykolvek prejsť na originál
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
veronkaj Pozri príspevok
zita mám demoverziu toho programu a idem na školenie 18.2. na používanie toho programu
- pýtali sme sa tam a oni vraveli že ak nám nebude z kapac. dôvodov stačiť demoverzia tak sa dá kedykolvek prejsť na originál
Tak čo s Vami Ono sa to zdá byť jednoduché , ale nie je to , že ?

Tak si aspoň stiahnite príručku zo stránky www.kros.sk a tie postupy máte aj tam pekne popísané .Ak chcete pracovať s Alfou , musíte aj dodržiavať určitú postupnosť a samozrejem nehovorím o tom , že musíte poznať aj znenia zákonov a postupov účtovania a to aj pri akomkoľvek SW.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
veronkaj Pozri príspevok
z praxe vyplíva že vlastne ak je program tak to urobí sám
sorry, ale napadá ma len a "obdivujem" odvahu
0 0
Robina Robina

Robina je offline (nepripojený) Robina

niekedy ani sama neviem
Ja si myslím, že to nie je správny postup zobrať si demoverziu s tým, že ak nebude stačiť, tak sa dokúpi. Demo verzia - ak sa nemýlim neponúka všetky možnosti a funkcie tak ako ostrá verzia a pokiaľ sa chceš tomu venovať poriadne - tak v decembri boli dobré akcie a myslím, že aj teraz ide niečo.
A ďalšia vec, že nestačí mať len dobrý program a vedieť ho ovládať, ale program ti NIEČO urobí aj sám, ale podstatu mu ty musíš zadať a pokiaľ nebudeš ovládať účtovn., tak sa ti to bude robiť ťažko. Chyba sa spraví raz - dva a dlho sa hľadá, alebo ju zbadáš až pri tlačových výstupoch. Ale ináč ti držím palce.
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

ja robím podvojné účtovníctvo a to je iné, ju som nerobila nikdy a tak mi neostáva len sa pýtať a ísť na radu. Nemám odvahu len tak robiť všetko sama, s normálnou účt. firmou mám dohodu, že si tam dám skontrolovať kvartál pred podaním dph či to mám dobre ak áno budem tak pokračovať a ak sa niečo vyskytne čo som ešte nemala budem to konzultovať.
a tak tu budem často chodiť a čítať vaše komentáre k otázkam, a vďaka že táto porada je.
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Ak ti je podvojne uctovnictvo blizsie, mozes ho uctovat aj v PU.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Prikladám link na Príručku

http://www.kros.sk/11264
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

zita jej ďakujem, príručku som si stiahla a už som ju začala čítať, a účtovníčka predošlá mi poslala na ukážku aké mal doklady za posledný kvartál a ked som spočítala príjmové, výdavkové, banku a faktúry urobila priemer za mesiac tak mi vyšlo že za rok to bude viac ako 250 zápisov do denníka takže ideme kupovať normálnu verziu, pri tom školení ju rovno zakúpim zatial sa budem pozerať na program v demo verzii.

robila som s účtovníčkou a robím aj teraz podvojné účtovníctvo a to sa mi vidí ako logickejšie a prehladnejšie a hlavne tam sa mi nemôže žiadny zápis stratiť alebo nevypárovať. ale život nás núti učiť sa.
0 0
Robina Robina

Robina je offline (nepripojený) Robina

niekedy ani sama neviem
Súhlasím s tebou a urobíš dobre s tou ostrou verziou. Pokiaľ ovládaš PU, tak sa do toho dostaneš. Alfa je prehľadný a ľahko pochopiteľný program.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
veronkaj Pozri príspevok
ja robím podvojné účtovníctvo a to je iné, ju som nerobila nikdy a tak mi neostáva len sa pýtať a ísť na radu. Nemám odvahu len tak robiť všetko sama, s normálnou účt. firmou mám dohodu, že si tam dám skontrolovať kvartál pred podaním dph či to mám dobre ak áno budem tak pokračovať a ak sa niečo vyskytne čo som ešte nemala budem to konzultovať.
a tak tu budem často chodiť a čítať vaše komentáre k otázkam, a vďaka že táto porada je.
Nie je to celkom iné. Ak ovládaš PU tak si vyskúšaj Element JedUct . Stiahni odtialto : http://www.hdsoft.sk/download.php . Zbadáš určitú podobnosť s PU a možno budeš mať aj prehľad. Nie je to už obmedzená verzia (aj keď sa to niekde na stránke píše). Je to úplne neobmedzená free verzia pre xxx firiem. Stačí založiť novú firmu.
0 0
abel abel

abel je offline (nepripojený) abel

veronkaj Pozri príspevok
prosím a ešte nákup gastrolístkov - dám pri kúpení faktúru ako čo - réžia? a poplatok za nákup tú službu ako službu alebo celé ako réžia.
a potom musím vlastne si evidovať v knihe cenín kolko si vybral ale ked je sám szčo tak sa mu musí zhodovať počet lístkov s počtom prac. dní v kalendári a na konci roku sa vlastne ceniny ten obnos zohľadní v základe pre výpočet DP?
Nákup gastrolístkov pre SZČO dáš ako výdavok neovplyvňujúci základ dane a zapíšeš ich do knihy cenín, poplatok za nákup dáš do réžie.
Mesačne dávaš čerpanie podľa počtu pracovných dní interným dokladom v členení do prevádzkovej réžie.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať