Zavrieť

Porady

začiatočník v jednoduchom účtovníctve

Ahojte poraďáci,
chcem sa poradiť,ako si chystáte v JÚ doklady pred spracovaním?
ja som si povypisovala pokladňu, k bank.výpisom som poprikladala faktúry.
Faktúry si nahadzujete do záväzkov až keď si účtujete bank.výpis-teda ich účtujete porade,ako boli uhradené,
alebo si najskor zaúčtujete všetky prijaté faktúry podľa dátumu vystavenia?
ďakujem
Téma je uzavretá.
Janulana Janulana

Janulana je offline (nepripojený) Janulana

ešte mám otázku, mám spracovaný v PD rok 2008, avšak pri kontrole som zistila, že na jednej faktúre má aj tovar, ktorý použil podnikateľ na podn.účely ale aj na osobnú spotrebu. Ja so to všetko účtovala ako VOZD. Ako to môžem opraviť?
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
V rámci uzávierkových zápisov, mínusom VOZD, plusom VNZD.
0 0
Janulana Janulana

Janulana je offline (nepripojený) Janulana

keď mám alfu, dám to cez interný zápis? Alebo ako?
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

Janulana Pozri príspevok
keď mám alfu, dám to cez interný zápis? Alebo ako?
Ano cez ID, dáš výdaj za tovar a zaúčtuješ príslušnú sumu, ktorá išla na osobnú potrebu so znamienkom mínus a tak ponížiš VOZD v tovare.
Potom vystav ďalší ID pod kodom 33 a túto istú sumu zaúčtuj ako osobnú potrebu.
Pekný deň...
0 0
Janulana Janulana

Janulana je offline (nepripojený) Janulana

Viem, že pre vás je to banálna otázka, ale chcem mať istotu. Mzdy pracovníka, jeho odvody poistného, daň, sú všetko VOZD?
0 0
ekonella ekonella

ekonella je offline (nepripojený) ekonella

Áno sú ./ Odvody sa rozúčtujú . Do miezd dú odvody za zamestnanca, do platieb poistného odvody za zamestnávateľa./
0 0
IKA K IKA K

IKA K je offline (nepripojený) IKA K

Dobrý deň všetkým, ktorí sú práve na PORADE...
Učtovanie v r. 2008 :zamestnávateľ /prevádzkovateľ reštaurácie/ prepláca stravu zamestnancov vo výške 53,90Sk /zo zákona/ + 1,10 Sk zo SF, spolu vo výške 55 Sk, čo je zároveň cena stravy- nákup materiálu na prípravu stravy pre 1 zamest. Nepožadujem od zamestnancov žiadne príspevky na stravu. Ako budem učtovať výdavok zamesnávateľa na stravu zamestnanca? Podľa môjho názoru by som mala dať výdavok za nákup materiálu na prípravu stravy mínusom z materiálu,ktorý nakupuje pre prevádzku reštaurácie a potom ešte zaúčtovať výdavok za stravu zamestnancov 55% z 98 Sk+ príspevok zo SF, v rámci uzávierk.operácií, len si to neviem nejak zosúladiť, lebo keď by som učtovala -55 Sk materiál na prípravu stravy a potom + 55 Sk výdavok na stravu zamestnanca bude to tak správne? Nie je potrebné stravu učtovať v predajných cenách podľa cenníku reštaurácie? Učtuje prosím niekto podobný prípad, resp. prosím o názor viacerých skúsených učtovníkov. U zamestnanca, podľa mňa, nie je potrebné zdaniť nepeňažný príjem - doplatok za stravu , krorý zamestnávateľ nepožaduje. Ďakujem za každú odpoveď.
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

dobré ráno všetci,

prosím mám otázku -
máme problém, musíme predložiť du účtovné knihy za rok 2007 - kompletne ale problém je v tom, že pani čo robila účtovníctvo za rok 2007 do júna je preč bohviekde a tá čo to prebrala to robila len dalej

- bolo to robené nasledovne - bola kniha nákup a predaj také so sevtu a PD bol v exeli.

- v knihe nákupu boli evidované bločky - výdavk. za materiál, phm a réžiu.. v knihy predaja - vystavené faktúry.

- PD bol písaný systémom, mesiac , číslo za čo a ... ale bez dátumu, bez evidovania pr. položiek, a boli tam divné opravy alebo napísaný text napr. benzín a nič prázdne, hoci doklad bol, alebo napr. rozpis uhr. fa na základ. dane a dph ale to že pribudlo skoro 200 000 do pokladne ani čiarka.

prosím čo by ste robili vy ked pri takej kontrole zistíte, že

- v číslovaní faktúr chýba 6 faktúr - akoby preskočené poradie
- písal aj zákaz. listy, ktoré boli akosi ako faktúra ale nemá na nich dátumy, len vypísané komu, popis prác a materiál, rozpis dane a je na to len príjmový doklad o úhrade a tak zaevidované a sú dva zákaz. listy pod rovnakým číslom ale iné dátumy aj iný odberatelia a každý zvlášť úhradený v hotov.
- ked zistíte že do PD nebol do položky pokladňa daný príjem za faktúru 180.000 ale bola v PD rozpís. základ a dph za predaj služieb
- v BU neboli zapísané niektoré mín. položky, nap. odvod do poisť.... a stav ked to bolo robené v exceli len upravené fyzicky prepísané aby sedel s bankou ???
- ked na konci roku kúpili nábytok do kancelárie na 3 faktúry, spolu je to 90.000, a len ho zaevidovali ako réžiu??
- ked auto ktoré kúpili do podnikania stálo rovných 30.000 s dph a dali ho do réžie??
- ked zistíte že vám chýbajú bločky hoci by mali byť podľa p.denníka??

- mám za rok 2007 ked to musíme prerobiť a napasovať na to čo má a nemá byť napísať ako tu sú niekde v jU do tab. v exeli kniha záv. a pohľadávok a pd do excelu ???,

no sme zúfalí vôbec sme netušili že doklady sú v takom stave, pani sa tvárila že je to ok, hoci všade v tých dvoch knihách sú škrtance, prelepovania a pod.

pani, ktorá to prebrala si nedala ani tú námahu aby si aspom tú banku ps a ks po mesiacoch prešla len to tak robila ďalej, vôbec nevie že tam chýbajú v čísl. fa ani nič.
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

IKA K Pozri príspevok
Dobrý deň všetkým, ktorí sú práve na PORADE...
Učtovanie v r. 2008 :zamestnávateľ /prevádzkovateľ reštaurácie/ prepláca stravu zamestnancov vo výške 53,90Sk /zo zákona/ + 1,10 Sk zo SF, spolu vo výške 55 Sk, čo je zároveň cena stravy- nákup materiálu na prípravu stravy pre 1 zamest. Nepožadujem od zamestnancov žiadne príspevky na stravu. Ako budem učtovať výdavok zamesnávateľa na stravu zamestnanca? Podľa môjho názoru by som mala dať výdavok za nákup materiálu na prípravu stravy mínusom z materiálu,ktorý nakupuje pre prevádzku reštaurácie a potom ešte zaúčtovať výdavok za stravu zamestnancov 55% z 98 Sk+ príspevok zo SF, v rámci uzávierk.operácií, len si to neviem nejak zosúladiť, lebo keď by som učtovala -55 Sk materiál na prípravu stravy a potom + 55 Sk výdavok na stravu zamestnanca bude to tak správne? Nie je potrebné stravu učtovať v predajných cenách podľa cenníku reštaurácie? Učtuje prosím niekto podobný prípad, resp. prosím o názor viacerých skúsených učtovníkov. U zamestnanca, podľa mňa, nie je potrebné zdaniť nepeňažný príjem - doplatok za stravu , krorý zamestnávateľ nepožaduje. Ďakujem za každú odpoveď.
Nájdeš tu http://www.porada.sk/t63927-poskytnu...stauracii.html
http://www.porada.sk/t36352-strava-v...stauracii.html
http://www.porada.sk/t38084-sf-strav...uctovanie.html
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
veronkaj Pozri príspevok
dobré ráno všetci,

prosím mám otázku -
máme problém, musíme predložiť du účtovné knihy za rok 2007 - kompletne ale problém je v tom, že pani čo robila účtovníctvo za rok 2007 do júna je preč bohviekde a tá čo to prebrala to robila len dalej

- bolo to robené nasledovne - bola kniha nákup a predaj také so sevtu a PD bol v exeli.

- v knihe nákupu boli evidované bločky - výdavk. za materiál, phm a réžiu.. v knihy predaja - vystavené faktúry.

- PD bol písaný systémom, mesiac , číslo za čo a ... ale bez dátumu, bez evidovania pr. položiek, a boli tam divné opravy alebo napísaný text napr. benzín a nič prázdne, hoci doklad bol, alebo napr. rozpis uhr. fa na základ. dane a dph ale to že pribudlo skoro 200 000 do pokladne ani čiarka.

prosím čo by ste robili vy ked pri takej kontrole zistíte, že

- v číslovaní faktúr chýba 6 faktúr - akoby preskočené poradie
- písal aj zákaz. listy, ktoré boli akosi ako faktúra ale nemá na nich dátumy, len vypísané komu, popis prác a materiál, rozpis dane a je na to len príjmový doklad o úhrade a tak zaevidované a sú dva zákaz. listy pod rovnakým číslom ale iné dátumy aj iný odberatelia a každý zvlášť úhradený v hotov.
- ked zistíte že do PD nebol do položky pokladňa daný príjem za faktúru 180.000 ale bola v PD rozpís. základ a dph za predaj služieb
- v BU neboli zapísané niektoré mín. položky, nap. odvod do poisť.... a stav ked to bolo robené v exceli len upravené fyzicky prepísané aby sedel s bankou ???
- ked na konci roku kúpili nábytok do kancelárie na 3 faktúry, spolu je to 90.000, a len ho zaevidovali ako réžiu??
- ked auto ktoré kúpili do podnikania stálo rovných 30.000 s dph a dali ho do réžie??
- ked zistíte že vám chýbajú bločky hoci by mali byť podľa p.denníka??

- mám za rok 2007 ked to musíme prerobiť a napasovať na to čo má a nemá byť napísať ako tu sú niekde v jU do tab. v exeli kniha záv. a pohľadávok a pd do excelu ???,

no sme zúfalí vôbec sme netušili že doklady sú v takom stave, pani sa tvárila že je to ok, hoci všade v tých dvoch knihách sú škrtance, prelepovania a pod.

pani, ktorá to prebrala si nedala ani tú námahu aby si aspom tú banku ps a ks po mesiacoch prešla len to tak robila ďalej, vôbec nevie že tam chýbajú v čísl. fa ani nič.
Celé účtovníctvo prepracovať na novo a podať Dodatočné daňové priznanie za rok 2007 s prepracovanými Výkazmi .To je moje doporučenie .
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

Zita - Ďakujem aj ja som to myslela a asi aj tak urobím,

len mi prosím poraď mám to urobiť napr. v tých exceloch súboroch čo sú tu že JU v Exceli kde je kniha záv. a kniha pohľadávok - tam budem písať došlé a vyšlé faktúry, a PD v exceli - môže byť??


a čo prosím s tými zákaz. listami - oni to písali akože niekde dávali faktúru ktorá splňa to čo má a niekde dávali zákaznícky list č..., ktorý bol uplne ako faktúra až na to že tam nieje dátum vystavenia, dodania ani splatnosti, kedy asi bol sa dá riadiť jedine podľa príj. dokladu naň .

alebo to môžem urobiť aj napr,. vo verzii money S3 jed. účtovn., demo verzii ak sa mi to tam zmestí, ktorá bola platná??lebo tých dokladov je za ten rok naozaj veľa a dosť vysoké sumy. tak asi mi jedine zostane excel.
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Veronka, ja by som to cele radsej nahodila znova do softwaru, a zauctovala, podla seba, ako som zvyknuta. Je to na zvazenie, co trva kratsie - ci orientovat sa v nejakych excelovskych tabulkach alebo to urobit nanovo nauctovat do softwaru.
Naposledy upravil Lianka : 09.02.09 at 09:17 Dôvod: doplnenie
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

aj ja si myslím, len ked tým vlastne bude na seba upozorňovať daňový úrad a tak vraj či sa to nedá nejako napasovať, no zatial sme prešli 4 mesiace, spísala som čo som našla a čo nie a cez víkend pôjdem ďalej.
keby ste vedeli aký je z toho zúfalý

robila som podvojné a teraz sa učím to jed. účtovníctvo ale základné princípy platia všade, ako že poriadok v doklade, číslovanie chronologicky a príjmy a výdaje musia byť zapísané, hlavne z bu to nieje problém odkontrolovať, kde sú zostatky.

no tak uvidíme čo ďalej,

Lianka a na tie zákaz. listy čo hovoríš ?? a chýbajúce faktúry - 6 čísiel čo s tým???
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Veronka, nezavidim ti to, ani sefovi. Drzte sa, pevne nervy, resp. klud...

- ked je ku zakaznovemu listu pripnuty PPD, dopisala by som aj na zakazkovy list datum, aky je aj na PPD a zauctovala do pokladne,
- tam, kde pises, ze dva zakazkove listky, ale ine datumy a ini odberatelia - uctovala by som na zaklade PPD = odberatela, ktory je uvedeny na PPD a datum, ktory je na PPD uvedeny,
- k tym zakazkovym listom vobec nevystavoval faktury? alebo len k niektorym?
- to je 6 vydanych faktur? uff, to sa bude asi tazsie vysvetlovat... treba si pripravit argumenty, preco je to tak...
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

lianka
- ja som si tiež myslela že asi jedine rukou dopísať dátum vystav. a plnenia a tak evidovať v podstate je to ako faktúra = do knihy záväzkov.
- to že je 2x to isté číslo buď dám ako A a B alebo prepíšeme na jeden čo chýba číslo a úhradu samozrejme nechám na deň kedy je doklad.

- a tie vyšlé faktúry že tam chýba 6 čísiel to neviem.
tak či tak musím to prerobiť aj nové, zistili sme že napr. faktúra prišla, bola zaplatená v hotovosti a bola medzi dokladmi ale nezaúčtovaná. a tak... no des.


prosím mám už teraz naozaj chaos s tými gastrol čítala som to ale už som jak talian.

to po novom:
0 0
Peterka Peterka

Peterka je offline (nepripojený) Peterka

K tejto téme je strašne veľa vecí, preto prosím pomôžte sa mi zorientovať.Vyšiel mi preplatok z RZZP na rok 2008,naúčtoval som ho ako pohľadávku.Pri prijatí platby som naúčtoval ako príjem nezvyšujúci základ dane a závierkovou operáciu som znížil výdavok na zdravotné poistenie.Postupoval som správne?
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

kto mi poradí???
začínam tento rok robiť v programe JU pre szčo - platca dph a teraz ked som preberala účtov. po predch. účtovníčke som sa pýtala či je všetko k 31.12.2008 uhradené došlé aj vyšlé fa povedala že všetko.

Lenže!!!!!!!!!!!!!!!§
včera som účtovala do alfy - začínam všetko čo mi dal szčo za január doklady, faD, faV, pokladnu aj banku a zrazu v banke je úhrada - príjem = uhradená faktúra z roku 2008

faktúra ktorá bola vystavená v roku 2008 pre mňa to je vyšlá, ktorá bola zaevidovaná do knihy pohľadávok v roku 2008
Ako môže potom účtovníčka bývalá povedať, že nič nieje otvorené že všetko je uhradené ked teraz prišla na ňu úhrada??

ako mám postupovať???

- musím ju nahodiť do knihy pohľadávok ako z min. roka ale už bez dph??? len spolu celkom suma??? prepočítanú na EUR
- a z bu potom k nej tak priradiť úhradu a to sa ma opýta že či odpočítať dph a dám že ano???

tak či tak som volala jeho býv. účtov. že nech mi pozrie ako tam má zaznačenú úhradu.
prosím čo s tým ???

a odvody, ktoré boli platené v 1/09 za 12/2008 normálne zaevidovať len z Bu v 1/09 ako - odvody
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
Veronka, vypytaj si konecne stavy - banka, pokladna, kniha socialneho fondu, ceniny, knihu pohladavok, knihu zavazkov, karty majetku, odpisove plany, inventuru skladu... k 31.12.2008 a nadviaz na to. Nespoliehaj sa na to, co ti ustne povie uctovnicka, neskor mozes prist na dalsie nove nezrovnalosti.

Odvody za SZCO - do knihy zavazkov, za 12/2008 patria do zavazkov r. 2008.
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

lianka -
to je tak - banka - bu - ps je v 1/2009 takže ok
- pokladňa - dohoda je že ju vynuluje - dá 31.12.2008 ako výber szčo celú sumu takže 0
- soc. fond - szčo ak nemá zam. nemusí mať však???
- ceniny - nemal, nenapadlo ju že si môže dávať gastrolístky
- knihy záv. a pohl. ked som si to pýtala pozerala na mňa že čo to je že ona všetko nahadzuje cez peňažný denník a takú knihu nemá ale že dá sa od tial vytlačiť aké boli faktúry!!!
- karty majetku?? teraz vo februári sa pýtala aké auto kúpil minl. rok či je nákladné alebo osobné či mohla uplatniť dph.,
kniha drobného majetku - nepočula, nevidela, nevie, náradie a vybavenie účtuje rovno ako réžiu
- sklad našťastie nemá


Lianka prosím ťa tie odvody je mi jasné že sa to týka 12/08 a uhradené boli v 1/09 to znamená že ja ich mám v bu dať minusom ako výdaj ale taký, ktorý mi nebude ovply´vňovať tento rok základ dane pri výpočte DP 2009 ???? tak

a ked je v alfe kniha záväzkov mám tam okrem došlých faktúr evidovať aj pod iným číselným radom ku koncu mesiaca nahodiť, že záv. voči soc.poisť a sumu a zdrav. poisť. a ked bude BV v ďalšom mesiaci tak pri úhrade z BU dať ako vyrov. záväzku odvody???
lebo niektorý to do knihy záv. vôbec nedávajú len účtujú z BU ako minusom rovno do odvodov.

a čo s tou úhradou za fa r roku 2008 mám to dať do pd správne???
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
veronkaj Pozri príspevok
- soc. fond - szčo ak nemá zam. nemusí mať však??? - nie, v tom pripade nema, netvori ho

a ked je v alfe kniha záväzkov mám tam okrem došlých faktúr evidovať aj pod iným číselným radom ku koncu mesiaca nahodiť, že záv. voči soc.poisť a sumu a zdrav. poisť. a ked bude BV v ďalšom mesiaci tak pri úhrade z BU dať ako vyrov. záväzku odvody??? ano, samostatny ciselny rad

a čo s tou úhradou za fa r roku 2008 mám to dať do pd správne???ak ste platcami dph, patri to do r. 2008
Odpovede v texte.

Odvody za SZCO za 12/08 platene v 1/09 su VOZD v r. 2009 - vtedy, kedy ich zaplatil.

Ostatne - nevie, nepocula... no comment
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať