Zavrieť

Porady

začiatočník v jednoduchom účtovníctve

Ahojte poraďáci,
chcem sa poradiť,ako si chystáte v JÚ doklady pred spracovaním?
ja som si povypisovala pokladňu, k bank.výpisom som poprikladala faktúry.
Faktúry si nahadzujete do záväzkov až keď si účtujete bank.výpis-teda ich účtujete porade,ako boli uhradené,
alebo si najskor zaúčtujete všetky prijaté faktúry podľa dátumu vystavenia?
ďakujem
Téma je uzavretá.
bv_alexandra bv_alexandra

bv_alexandra je offline (nepripojený) bv_alexandra

veronkaj Pozri príspevok
ako v JU ak auto je zaradené do ponikania sa účtuje údržba tohto auto teda napr. umytie, výmena oleja ,...alebo nákup vody do ostrekovača, batéria,,, ja som to dala do pr. réžie v členení údržba auta aj ja to tak účtujem do prevádzkovej réžie

prosím ako mám v JU zapísať do účtovníctva pre szčo platca dph ked má na pokladničnom doklade z čerpacej stanice blok na dial. známku 7 dňovú a táto suma je že bez dph???aby mohla byť uplatnená DPH z dialničnej známky je potrebné aby pri bloku bol priložená časť známky, ten papierik ktorý ostava po nalepení známky na okno. Tam je aj vyčíslená DPH

je to na auto, ktoré má v podnikaní.

Ďakujem

inak znovu som zopakovala ten postup s gastrol. v sekcii ceniny takže je to tam
v texte
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

bv_alexandra

na bloku z čerp. stanice je len že dn 7 dnová napr. 4,00 Eur a tak na bloku nieje vyčíslená žiadna dph,
takže ak nemám spodok z tej nálepky čo ide na okno tak to dám do JU bez dph ako réžia v členení dial. známky
a ak mám k dispozícii ten bloček ak ho nevyhodili teda tú spodnú časť tak podľa toho môžem dať aj dph a tiež ako PR réžiu ale už s dph.

tak mám chápať, niekedy je to písané na blokoch tak inokedy s dph ako ktorá čerpačka alebo kde sa kúpi.


Ďakujem
0 0
bv_alexandra bv_alexandra

bv_alexandra je offline (nepripojený) bv_alexandra

veronkaj Pozri príspevok
bv_alexandra

na bloku z čerp. stanice je len že dn 7 dnová napr. 4,00 Eur a tak na bloku nieje vyčíslená žiadna dph,
takže ak nemám spodok z tej nálepky čo ide na okno tak to dám do JU bez dph ako réžia v členení dial. známky
a ak mám k dispozícii ten bloček ak ho nevyhodili teda tú spodnú časť tak podľa toho môžem dať aj dph a tiež ako PR réžiu ale už s dph.

tak mám chápať, niekedy je to písané na blokoch tak inokedy s dph ako ktorá čerpačka alebo kde sa kúpi.


Ďakujem
Spodok nálepky podľa par. 71 sa považuje za fa
(4) Za faktúru sa považuje aj
a) cestovný lístok vydaný prevádzkovateľom verejnej hromadnej dopravy osôb, ktorý je platiteľom, ak cestovný lístok obsahuje jeho obchodné meno, dátum vyhotovenia a cenu vrátane dane,
b) podkladová časť nálepky, ktorou sa preukazuje zaplatenie úhrady za užívanie diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a ciest I. triedy v tuzemsku, ktorá ostane príjemcovi služby po oddelení nalepovacej časti nálepky, ak podkladová časť nálepky obsahuje obchodné meno dodávateľa služby a jeho identifikačné číslo pre daň, dátum predaja nálepky, cenu vrátane dane a sumu dane.
Ak ju máš uplatníš si DPH
Ak ju nemáš - neuplatníš si DPH, ale ja by som ani nedala do nákladu celú čiastku. Uplatnila by som do VOZD len čiastku spočívajúcu v sume bez DPH a čiastku DPH by som dala ako VNZD.
0 0
Janulana Janulana

Janulana je offline (nepripojený) Janulana

Mám v PD zaúčtovaný mesiac máj a teraz som prišla na chybu, ktorú mám v marci. Týka sa účtovania cenín. Čo by ste mi poradili? Ako by sa to dalo opraviť?
0 0
mekelek mekelek

mekelek je offline (nepripojený) mekelek

Platiteľ alebo neplatiteľ DPH?
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

Janulana Pozri príspevok
Mám v PD zaúčtovaný mesiac máj a teraz som prišla na chybu, ktorú mám v marci. Týka sa účtovania cenín. Čo by ste mi poradili? Ako by sa to dalo opraviť?
Chybné účtovanie oprav teraz cez ID.
0 0
Janulana Janulana

Janulana je offline (nepripojený) Janulana

Neplatiteľ DPH.
0 0
mekelek mekelek

mekelek je offline (nepripojený) mekelek

Janulana Pozri príspevok
Neplatiteľ DPH.
Tak, ako ti radil Manual ... a čím skôr.
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

prosím kto poradí aký je správny postup účtovania v JU u platcu dph zálohových faktúr, myslím že aj viacerí to použijú.odpoved by bola najlepšie do textu


teda ja dostanem :
1.6. zál. fak na 100,- Eur na službu
3.6. ju uhradím z BU = 100,- Eur
10,6 dostanem konečnú faktúru na 150,- Eur za službu (plnenie akože do 15 dní)
11,6 dohradím zvyšok cez bu 50,-


- ak po uhrade 3.6. dostanem len dan. zál. fa že obdržali platbu a teraz rozpísali sumu s dph a k úhrade 0, akože plnenie bude po 15 dňoch
a tú konečnú faktúru by som dostala 20.6. ako konečnú


a druhý prípad
ked ja vystavím zálohovú faktúru:

2.5. vyst. zálo. fa na 20,-
6.5. dostanem na BU 20,-
8.5. vyst. konečnú . fa akože plnenie do 15 dní na 50,-
8.5. dostanem do pokladne zvyšok 30,-

ak by som vystavila 8.5. len dan. zálohovú na základe úhrady rozpíšem sumu 20,- vrátane dph a ako zaúčtovať
- a potom okolo 20.5. vystavím konečnú fa na tých 50,-


dátumy aj sumy sú samozrejme vymyslené môže to byť napr. služba

prosím ako to správne zaúčtovať:????????,

Ďakujem
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

,
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
veronkaj Pozri príspevok
prosím kto poradí aký je správny postup účtovania v JU u platcu dph zálohových faktúr, myslím že aj viacerí to použijú.odpoved by bola najlepšie do textu


teda ja dostanem :
1.6. zál. fak na 100,- Eur na službu - do knihy zaväzkov, clenenie zaklad + DPH (DPH neuplatnujes),
3.6. ju uhradím z BU = 100,- Eur - banka rozpis VOZD + DPH (neuplatnujes), vyrovnas zaväzok v knihe zaväzkov,
10,6 dostanem konečnú faktúru na 150,- Eur za službu (plnenie akože do 15 dní) - do knihy záväzkov, clenenie zaklad + DPH (uplatnis DPH),
- ID odpocet zalohy, znizenie zaväzkov v knihe zav. (ja uctujem v Alfe, odpocitam to zapisom priamo v zaväzkoch medzi "uhradami"),
11,6 dohradím zvyšok cez bu 50,- - banka VOZD + DPH (neuplatnujes), vyrovnas v knihe zaväzkov.


- ak po uhrade 3.6. dostanem len dan. zál. fa že obdržali platbu a teraz rozpísali sumu s dph a k úhrade 0, akože plnenie bude po 15 dňoch
- fakturu do knihy zaväzkov, rozpis zaklad + DPH (uplatnit DPH),
- ID odpocet zalohy, znizenie zaväzkov v knihe zav. (zapisujem, ako som vyssie uviedla)
a tú konečnú faktúru by som dostala 20.6. ako konečnú
- ak ti pride aj konecna s 0 EUR, zauctujes do knihy zaväzkov s 0 EUR.


a druhý prípad
ked ja vystavím zálohovú faktúru:

2.5. vyst. zálo. fa na 20,-- neúčtujem o zálohovych fakturach,
6.5. dostanem na BU 20,- - banka prijem POZD + DPH, sparovanie s pohladavkou (konecnou fa.),
8.5. vyst. konečnú . fa akože plnenie do 15 dní na 50,- - kniha pohladavok, rozpis zaklad + DPH (na vystupe),
8.5. dostanem do pokladne zvyšok 30,- - pokladna prijem POZD + DPH, vyrovnanie pohlad. v knihe pohlad.

ak by som vystavila 8.5. len dan. zálohovú na základe úhrady rozpíšem sumu 20,- vrátane dph a ako zaúčtovať
- ak vystavis ostru fakturu na DPH (aj ked ziadas len zalohu), zauctujes do knihy pohladavok zaklad + DPH (na vystupe),
- a potom okolo 20.5. vystavím konečnú fa na tých 50,- - vo fakture odpocitas zalohu: odpocet zalohy faktura c... minus zaklad minus DPH,
- faktura do knihy pohladavok zaklad + DPH,
- ID odpocet zalohy (zapisujem priamo v pohladavke v "uhrade").


dátumy aj sumy sú samozrejme vymyslené môže to byť napr. služba

prosím ako to správne zaúčtovať:????????,

Ďakujem
Ja uctujem takto.
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

lianka ďakujem veľmi pekne podrobne naštudujem
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

prosím ešte dotaz, či sa vyvíjam správne, ked si platca dph kúpi niečo do hmotn. alebo nehmotného majteku tak dph si uplatní hned v danom mesiaci alebo kvartáli a zvyšok teda základ ceny + ak boli nejaké obst. náklady napr. doprava si odpisuje v odpisoch.

a tu sa chcem spýtať čítala som dva názory:
- nap. hmontý majetok teraz je zvýšený limit na odpisovanie na sumu 1700 Eur. To znamená že ak kúpim vec, ktorej základ dane 1700 Eur už odpisujem alebo odpisujem až stojí 1700,10 Eur.Stretla som sa totiž s tým že raz to jedna účtovníčka považovala že ak stojí presne 1700 dá jednoráz. do nákladov a druhá že už rozpisuje.


prosím vedeli by ste mi poradiť nejakú literatúru kde by som našla konkrétne prípady účtovania v JU u podnikateľa platcu dph napr. v prípade nákupu auta a hmot. majetkov a tak.

niečo ako majú v PU súvzťažnosti.
0 0
Niuška Niuška

Niuška je offline (nepripojený) Niuška

...a ja sa nehrám a nerobím si robotu. príde zálohová fa, zaplatím ju, príde vyúčtovacia, uplatním daň, rozúčtujem podľa typu nákladu. zálohovú platbu faktúry dám zatiaľ do nedaňových výdavkov a potom po obdržaní daňového dokladu preúčtujem do výdavkov daňových.
0 0
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
veronkaj Pozri príspevok
a tu sa chcem spýtať čítala som dva názory:
- nap. hmontý majetok teraz je zvýšený limit na odpisovanie na sumu 1700 Eur. To znamená že ak kúpim vec, ktorej základ dane 1700 Eur už odpisujem alebo odpisujem až stojí 1700,10 Eur.Stretla som sa totiž s tým že raz to jedna účtovníčka považovala že ak stojí presne 1700 dá jednoráz. do nákladov a druhá že už rozpisuje.
§ 22
(2) Hmotným majetkom odpisovaným na účely tohto zákona sú

a) samostatné hnuteľné veci, prípadne súbory hnuteľných vecí, ktoré majú samostatné technicko-ekonomické určenie, ktorých vstupná cena je vyššia ako 1 700 eur a prevádzkovo-technické funkcie dlhšie ako jeden rok,

(7) Nehmotným majetkom na účely tohto zákona sú práva priemyselného vlastníctva, 110) autorské práva111) alebo práva príbuzné autorskému právu vrátane počítačových programov a databáz, projekty, výrobné a technologické postupy, utajované informácie, lesné hospodárske plány, technické a hospodársky využiteľné znalosti, ktorých vstupná cena je vyššia ako 2 400 eur a majú prevádzkovo-technické funkcie alebo použiteľnosť dlhšiu ako jeden rok a sú obstarané odplatne alebo vytvorené vlastnou činnosťou s cieľom obchodovať s nimi, aktivované náklady na vývoj a technické zhodnotenie plne odpísaného nehmotného majetku vyššie ako 1 700 eur.
http://www.porada.sk/t6023-zakon-o-d...2009-a.html#22

Rozumiem tomu takto - vyssia ako 1 700/2 400 znamena:
- presne 1 700 je este drobny hmotny majetok,
- 1 700,05 je uz dlhodoby hmotny majetok.
Zakon hovori suma "vyssia ako", nie "rovna, prip, vyssia".
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

ďakujem takto pekne po lopate chápem,

vie mi niekto poradiť aj nejakú tú učebnicu?
0 0
ivustek ivustek

ivustek je offline (nepripojený) ivustek

Iveta
Prosím Vás o radu.
Predmetom môjho podnikania je ubytovanie, ktoré poskytujem na základe zmluvy s ces.kanceláriou, uzatvorenou na dobu neurčitú. CK mi poskytuje klientov na základe záväznej objednávky/ v súlade zmluvy/, teda ja faktúry nevystavujem. Objednávka vyzerá takto:
Sprostredkovali sme pre Vás zákazníka v temíne 1.8.-15.8.2009 pre 12 osôb v celkovej sume 200 €.
Priebeh platieb: preddavok 50 € hneď po potvrdení z Vašej strany, sumu 100 € Vám zaplatí zákazník na začiatku pobytu a doplatok 50 € Vám uhradíme my po skončení pobytu.
Objednávka vystavená dňa 20.6.2009./Túto objednávku obratom v ten istý deň vždy aj potvrdím cez e-mail/.

1. Neviem ako to mám zapísať do pohľadávok-/teda dátum vzniku pohľadávky - mám ju do pohľadávok zapísať pod jedným dátumom a to dňom, kedy som ju potvrdila?
2. Sumu pohľadávky mám napísať celých 200 € alebo rozpísať poďľa objednávky na tri sumy.
3. Splatnosť tiež rozpísať podľa obj. na tri dátumy?

Ďakujem.
Naposledy upravil ivustek : 27.06.09 at 08:21
0 0
veronkaj veronkaj

veronkaj je offline (nepripojený) veronkaj

prosím ako by sme mali riešiť toto,

autoklampiar účtujúci v JU má živnosť a sídlo firmy na adrese....púpavova ul.
je platca dph, má zmluvu o prenájme priestorov u iného platcu dph, ktorý má vlastné priestory na podnikanie, a časť týchto priestorov je definovaných v zmluve. dohodli sa na symbolickú cenu za prenájom 100 Eur na rok.
- môže to tak byť??? môže si stanoviť sumu akú len chce teda aj úplne takú malú alebo musí to byť tá cena obvyklá alebo ????
- ak by mu niekto prenajímal svoju súkromnú garáž, ktorú nemá niekto v podnikaní zase by tam musel mať všetky povolenia a ešte by aj musel robiť dp za príjmi z prenájmu???
- ak si tento autoklampiar kúpil nábytok do podnikania, môže povedať že to má doma kde má sídlo firmy aj spolu s pc alebo to musí mať na tých prenajatých priestoroch???

ako je to s tými cenami môže si zvoliť sumu za prenájom ako chce alebo je tam nejaká hranica.

- ešte otázka ak by platiteľ szčo chcel kúpiť dom a časť povedzme celý suterén a jednu izbu - by dal ako na podnikanie môže si na to vziať úver alebo resp. dať do majetku firmy tie metre a odpisovať ich????

- alebo je lepšie ak vlastní ten dom s manželkou tak manželke bude platiť za prenájom tých metrov???

prosím poradte ako máme postupovať v uvedených prípadoch, ďakujem
0 0
ego.mc ego.mc

ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

?
ivustek Pozri príspevok
Prosím Vás o radu.
Predmetom môjho podnikania je ubytovanie, ktoré poskytujem na základe zmluvy s ces.kanceláriou, uzatvorenou na dobu neurčitú. CK mi poskytuje klientov na základe záväznej objednávky/ v súlade zmluvy/, teda ja faktúry nevystavujem. Objednávka vyzerá takto:
Sprostredkovali sme pre Vás zákazníka v temíne 1.8.-15.8.2009 pre 12 osôb v celkovej sume 200 €.
Priebeh platieb: preddavok 50 € hneď po potvrdení z Vašej strany, sumu 100 € Vám zaplatí zákazník na začiatku pobytu a doplatok 50 € Vám uhradíme my po skončení pobytu.
Objednávka vystavená dňa 20.6.2009./Túto objednávku obratom v ten istý deň vždy aj potvrdím cez e-mail/.

1. Neviem ako to mám zapísať do pohľadávok-/teda dátum vzniku pohľadávky - mám ju do pohľadávok zapísať pod jedným dátumom a to dňom, kedy som ju potvrdila? Áno.
2. Sumu pohľadávky mám napísať celých 200 € alebo rozpísať poďľa objednávky na tri sumy. Celou sumou.
3. Splatnosť tiež rozpísať podľa obj. na tri dátumy? Nie.

Ďakujem.
Prvé dve platby sú podľa mňa iba preddavky - ešte ste žiadnu službu neposkytli.
Trochu ma mätie to slovo "sprostredkovali" v objednávke od CK.
0 0
ivustek ivustek

ivustek je offline (nepripojený) ivustek

Iveta
ego.mc Pozri príspevok
Prvé dve platby sú podľa mňa iba preddavky - ešte ste žiadnu službu neposkytli.
Trochu ma mätie to slovo "sprostredkovali" v objednávke od CK.
Ďakujem, že ste zareagovali na moju otázku.

Mám uzatvorenú s nimi: Zmluva o spolupráci uzatvorená ako nepomenovaná zmluva v zmysle § 269 ods.2 Obch.zákonníka s primeraným použitím §§ 642 až 651 a §§566 až 576 Obch. zákonníka.
Ako účel v nej je napísané: CK bude na základe tejto zmluvy vyvíjať v prospech ubytovateľa činnosť smerujúcu k spostredkovaniu ubytovania v jeho ubytovacej kapacite. CA je za týmto účelom oprávnená v súlade s individuálnou požiadavkou konečného zákazníka Ubytovateľa dododnúť v mene Ubytovateľa so zákazníkom za podmienok uvedených touto zmluvou konkrétne podmienky pobytu a zaslať v tomto duchu Ubytovateľovi záväznú objednávku.

Veď práve aj ja mám pochybnosť, či to mám účtovať ako pohľadávky, alebo, či je to vlastne preddavok. Ak by tie prvé dve platby boli preddavok, mám to zapísať do knihy záväzkov?
Naposledy upravil ivustek : 30.06.09 at 14:21
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať