Zavrieť

Porady

zálohové faktúry - úplný začiatočník

Obyčajný človek, ktorý sa snaží niečo naučiť.... ...viac
Dobrý deň,

prosím o radu ohľadom zálohových faktúr, som úplný začiatočník...

- 31.1. som vystavila zálohovú faktúru na 10 000 vrátane DPH, no bez konkrétneho vyčíslenia DPH.
- 31.1. bola zálohová faktúra aj vyplatená.
Ako mám postupovať ďalej? Treba vystaviť riadnu faktúru, kde bude vyčíslená DPH a zároveň aj odpočítaná zaplatená záloha?

Ďakujem.
Usporiadat
mamullienka mamullienka

mamullienka je offline (nepripojený) mamullienka

Áno
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

mamullienka Pozri príspevok
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať zaplatili sme zálohu za traktor, na fa bola cena rozčlenená na ZD + DPH. Traktor sme však nekúpili, máme právo si odpočítať DPH z uvedenej fa?
Máme tomu rozumieť, že ho ani vôbec nekúpite ?. Potom predpokladám, že Vám vrátia aj zálohu. K dodaniu nedošlo, a ak by ste si zo zálohy už odpočťítali aj DPH /na základe prijatej platby = daňová povinnosť/, dobropisom by mala byť záloha stornovaná.
,
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
mamullienka Pozri príspevok
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať zaplatili sme zálohu za traktor, na fa bola cena rozčlenená na ZD + DPH. Traktor sme však nekúpili, máme právo si odpočítať DPH z uvedenej fa?
môžeš si odpočítať, ak máš doklad k prijatej platbe, ale ak ste traktor nekúpili, zálohu vám vrátia a ty budeš musieť zasa tú DPH vrátiť štátu.
0 0
mamullienka mamullienka

mamullienka je offline (nepripojený) mamullienka

Ale zálohu nám nevrátili ani nevrátia
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

mamullienka Pozri príspevok
Ale zálohu nám nevrátili ani nevrátia
Nárok na odpočet z faktúry za platbu máte. A prečo vám nevrátia zálohu? Veď na jej vrátenie máte nárok.
0 0
mamullienka mamullienka

mamullienka je offline (nepripojený) mamullienka