Neviem koľkí z vás si pamätajú rok 1993. Vtedy to tiež ponúkali zásielkové obchody. Poznal som jedného "blázna", čo vyklčoval svoju aj rodičovskú záhradu, len aby mohol pestovať túto super odrodu. A už kalkuloval koľkokrát vyšší bude mať výnos na takej ploche, než keby tam mal bežnú odrodu. A že tým pádom nižšie náklady a vysoký zisk.
Čo z toho sa naplnilo? ...teraz je to už jedno, ale stále je na túto tému háklivý
Pri takomto spôsobe predaja a primeranej reklame, sa nájde dostatok zákazníkov. Ak rastlinka nesplní vaše očakávania, tak v podstate je nemožné niečo dosiahnuť reklamáciou, pretože ste "určite nedodržali pestovateľský postup".
Firma ponúka produkt, ktorý nie je nákladný. Cena základného dodávaného množstva je nastavená tak, že aj keď sa nájde nespokojný zákazník, tak ostane len pri hromžení, lebo za tých pár stovák, ktoré na to vyhodil sa mu neoplatí sa naťahovať s firmou. No a keď obdržané sadenice aj u nikoho nesplnia propagované vlastnosti, firma predsa negarantuje, že sa dokážete o ne správne starať.
Len tak naokraj. Firma z Novej Dubnice a ľudia z nej profitujúci... Pamätám si na roky keď ste tu rozbehli jednu super hru. Volala sa ForYou. Pre ostatných na vysvetlenie, finančná pyramidka zo začiatku 90tych rokov. A teraz im pár rokov slušne vynáša zásielkový predaj zaručene super produktov. Od šťastných čísiel, cez osobné horoskopy a amulety, cez zaručené výhry (len si treba niečo objednať), cez špeciálne zdravotné pomôcky, či pomôcky do domácnosti, až po tieto superjahody.
Keď som ten celostránkový inzerát na jahody pred pár týždňami zbadal v jednom časopise s TV programom, polovička sa až zľakla keď som si pleskol po čele a povedal nahlas: ..."boha, už zase... ...som zvedaví koľko ludí im teraz naletí"..., vyrušiac tak našu popoludňajšiu siestu