Zavrieť

Porady

Sankcie pri zrušení záväznej objednávky

Dobrý deň, verím, že mi vie niekto poradiť.
Naša firma obdržala objednávku na izolácie, ktoré sme mali na sklade, väčšiu časť sme museli vyrobiť pre zákazníka. Asi po 3 týždňoch, po viacerých našich telefonátov, kedy si prídu pre tovar, nám ústne stornovali objednávku. Písomne nie.
Druhý prípad: dali sme vyrobiť dve špeciálne siete pre telesne postihnuté dieťa, avšak nepýtali sme zálohu, ale siete sme poslali na dobierku. Balík sa nám vrátil s tým, že ho adresát neprevzal. Napísali sme mu mail, čo to znamená, keď si to záväzne objednal. Odpísal nám, aby sme mu ich znova poslali, lebo cez Vianoce a na začiatku roka sa nezdržiaval doma. Siete sme teda ešte raz poslali. Zase sa nám vrátili, s tým, že ich neprevzal. Odvtedy nám neodpísal. Ide o dosť vysokú sumu, lebo siete sú špeciálne a ich cena je 11.000,- Sk.
Existuje v Obchod. zákonníku nejaký § na takéto prípady.
Ďakujem každému, kto mi zareaguje a poradí.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Alica Leszková Pozri príspevok
    Dobrý deň, verím, že mi vie niekto poradiť.
    Naša firma obdržala objednávku na izolácie, ktoré sme mali na sklade, väčšiu časť sme museli vyrobiť pre zákazníka. Asi po 3 týždňoch, po viacerých našich telefonátov, kedy si prídu pre tovar, nám ústne stornovali objednávku. Písomne nie.
    Druhý prípad: dali sme vyrobiť dve špeciálne siete pre telesne postihnuté dieťa, avšak nepýtali sme zálohu, ale siete sme poslali na dobierku. Balík sa nám vrátil s tým, že ho adresát neprevzal. Napísali sme mu mail, čo to znamená, keď si to záväzne objednal. Odpísal nám, aby sme mu ich znova poslali, lebo cez Vianoce a na začiatku roka sa nezdržiaval doma. Siete sme teda ešte raz poslali. Zase sa nám vrátili, s tým, že ich neprevzal. Odvtedy nám neodpísal. Ide o dosť vysokú sumu, lebo siete sú špeciálne a ich cena je 11.000,- Sk.
    Existuje v Obchod. zákonníku nejaký § na takéto prípady.
    Ďakujem každému, kto mi zareaguje a poradí.
    Pokiaľ je odberateľom firma, môžete si žiadať náhradu škody cez obč. súd.

    Pokiaľ je to spotrebiteľ, navyše fyz. osoba, tak tí sú chránení zákonom na ochranu spotrebiteľa pri predaji na diaľku (myslím tým prípad tých sietí). V takom prípade podľa zákona spotrebiteľ môže dostúpiť od zmluvy do 7 dní od dodania tovaru. Oni odstúpili ešte predtým, takže odstúpenie je platné. Bohužiaľ, v tomto ťaháte za kratší koniec. Mali ste pýtať zálohu, ale aj by mohli odstúpiť do 7 dní.

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    1. V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) má Kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote list o odstúpení od zmluvy doručený Predávajúcemu. Toto právo má Kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne priamo u Predávajúceho.

    Sankcie pri zrušení záväznej objednávky

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.