Na serveri Sme bezi tiez diskusia a spominaju tam aj tu nasu na porade.
http://staznosti.sme.sk/cpld/759/Prv...poistovne.html http://diskusie.sme.sk/diskusie/1228...e.html#7403732
Tu na porade spominany Dano 227 sa tam tiez nachadza a radi radsej do nicoho nesprtat a prijat to tak ako poistovna ponuka .
Zaujimave veci v diskusii napisal pisatel pod nickom Bolsomtamajja
text:
Nechcel som, ale musím. Nemôžem už mlčať.
Ako jeden z dlhoročných obchodníkov PČSP očisťujem svoje svedomie a podávam svedectvo o praktikách tejto poisťovne. Priznávam, musel som ich robiť aj ja a hanbím sa za to.
Nech táto výpoveď slúži všetkým klientom a finančným poradcom na výstrahu.
Môj osobný názor – moja osobná skúsenosť!
Stále sa omieľa dookola, že prečo nejaké výpočty boli doteraz v poriadku a zrazu už nie sú a podobne. Pretože nikto predsa do toho z bežných ľudí – klientov nevidel. NEBOLO TO ROKY V PODRIADKU, pretože PČSP podľa môjho osobného názoru vykazovala svoje technické rezervy PODVODNÝM SPôSOBOM!!!!!! A podľa mňa im NBS totiž na to prišla!!!!! Na Slovensku je približne 27 poisťovní, prečo by NBS strácala čas s nejakou malou košickou poisťovňou, ktorá má podľa mňa na trhu absolútne zanedbateľný podiel a veľa konkurenčných a STABILNÝCH SPOLOČNOSTÍ ani o takejto poisťovni nevie, že vôbec existuje?
Poisťovňa vykazuje ,,samé dobré výsledky“, ibaže to má jeden háčik: predpis, ktorý vykazujú nie je nič iné, len existujúce staré zmluvy, zmenené na nové ,,výhodnejšie“. To znamená, že zmluvu s garantovanou úrokovou technickou mierou 6% vám ,,výhodne“ pretransformujú, podľa môjho názoru na úbohý a najnevýhodnejší produkt v histórií poisťovníctva. Samozrejme, okrem toho, že (aspoň podľa mňa) je v porovnaní s konkurenčnými spoločnosťami oveľa drahší, garantovaná technická úroková miera sa vám z pôvodných 6% znižuje na 2,5%. PČSP má iba zanedbateľné množstvo nových klientov, ktorých počet podľa mojich informácií ešte k tomu i tak v porovnaní s minulým obdobím veľmi prudko klesá.
Preto by som sa na tomto mieste rád spýtal teda samotných predstaviteľov tejto ,,poisťovne“:
1. Ruku na srdce: ste vo vnútri Vášho svedomia absolútne spokojní, vyrovnaní a naozaj Vážne presvedčení, že robíte správnu vec?
2. Dokážete sa s čistým svedomím pozrieť do oči akémukoľvek klientovi, ktorý sa v dobrej viere u Vás poistil a vy ste mu za jeho dôveru, bez jeho vedomia, zmenili jeho zmluvu, na úplne iné poistenie, ktoré nikdy nechcel?
3. Môžete s čistým svedomím odprisahať, že sa vždy usilujete o spravodlivosť a že chcete pre klienta len to najlepšie, tak ako to máte zakotvené v hodnotách a v misií Vašej spoločnosti?
4. Koľko životných poistiek ste predali Vy osobne, keď sa hráte na marketing, hráte sa na riadenie poisťovne, pričom v skutočnosti sa zahrávate so svedomím desiatok obchodníkov a hazardujete s peniazmi tisícok klientov?
Hubujete? Nepáči sa Vám to? Kto Vám dal právo klamať klientov? Vy Neklamete? Vážne!!? Ste naozaj o tom absolútne presvedčení? A čo tie tisíce klientov a rodín, ktoré prišli u Vás o peniaze debilnými transformáciami, vernostnými bonusmi a primitívnymi dodatkami???!!!
MÁM SVEDOMITÚ POVINNOSŤ VEREJNE VYHLÁSIŤ, že vedenie tejto spoločnosti nás obchodníkov nútilo tieto zmluvy transformovať a jej obchodníci – moji mnohí kolegovia, to bohužiaľ robia a musia robiť doteraz!!!!!! Dokonca to zašlo až tak ďaleko, že táto poisťovňa klientom zmenila bez ICH súhlasu zmluvy na úplne iné zmluvy!!! Ako klient sa tešíte na peniaze z dožitia a zrazu máte produkt až do 70 roku života bez Vášho vedomia. A je podľa mňa dosť možné, že peniaze už nikdy neuvidíte. V poistných zmluvách tejto spoločnosti – čo už je dosť notoricky známe a medzi obchodníkmi sa o tom bežne hovorí – klient podpisuje, že súhlasí zo všetkými podmienkami, ktoré si poisťovňa v budúcnosti vymyslí! Áno, keď si zmyslia, že Vám, nedajú, tak Vám jednoducho nedajú.
Podpísali ste, musíte s tým súhlasiť. A podľa mňa, vedenie tejto poisťovne od hora až nadol, nemá ani nejmenšie tušenie o predaji životného poistenia ako aj o prístupe k ľuďom, nie to ešte ku klientom.
Poviete si: tak toto nie je možné. A L E J E
Podľa môjho subjektívneho názoru, táto spoločnosť v krátkom čase môže VEĽMI PRUDKO skrachovať. Má absolútne zúfalé praktiky, ktoré nie sú zlúčiteľné s akýmkoľvek serióznym biznisom. Na najspodnejšiu úroveň klesli okrem iného i tým, že klientom klamali o 40Sk zľave na poistnom – ktorú im poskytovali, PRIČOM IM SĽUBOVALI, že ich podmienky sa nezmenia. Každý klient, ktorý takúto zľavu podpísal, sa NAVŽDY PRIPRAVIL o odkupnú hodnotu – ktorá mu právom patrí! Čítate správne: Ak klient zmluvu zruší skôr, NIKDY ŽIADNE PENIAZE NEBUDÚ KLIENTOVI VYPLATENÉ!!! Toto sa nedej v žiadnej inej spoločnosti na trhu!
A mimochodom, takéto trápne veci - ako obviniť NBS a pod. sú len záchvevy zdochýnajúceho a ťažko raneného zvieraťa, ktoré si už nevie samo pomôcť, no čo je horšie ani nikto iný jemu.
Kto neverí, nech si pozrie VPP - Všeobecné poistné podmienky tejto poisťovne, ktoré sú voľne a bežne dostupné, sú určené verejnosti a všetkým občanom – ako potencionálnym klientom a mali by Vám ich dať k nahliadnutiu v každej pobočke PČSP.
Len stručne uvediem zopár bodov, ktoré sú podľa mňa na samej hrane zákona:
1. Klient podpisom zmluvy súhlasí s akýmikoľvek podmienkami, ktoré si PČSP v budúcnosti vymyslí !!!
2. PČSP klientovi uplatňuje koeficient platobnej schopnosti všetkých klientov, teda ak Vy ako klient platíte načas, ale iní klienti (ktorých samozrejme ani nepoznáte), neplatia načas, môže Vám byť Vaša garantovaná suma znížená daným koeficientom!!!
3. Poisťovňa má právo kedykoľvek zvýšiť poistné bez predchádzajúceho upovedomenia klienta, podľa ekonomických ukazovateľov poisťovne. Podľa môjho názoru toto robia aj teraz a myslím si, že ako obeť, aby to mali na koho zvaliť, im veľmi dobre padla NBS, ktorá práve v tom čase robila u nich kontrolnú činnosť.
4. Ak klient odmietne tieto podmienky – resp. svojvoľné navýšenie poistného (pripomínam, že nie zo zdravotných dôvodov klienta), odmieta automaticky poistenie a tým pádom sa mu poistná suma redukuje.
6. Ak sa klient ohradí, že s týmito podmienkami nesúhlasí a bude sa chcieť riadne súdiť, poisťovňa ustanoví rozhodcovský súd, ktorý spravodlivo uzná, že poisťovňa je v práve!!! Áno, domnievate sa správne. Rozhodcovský súd v PČSP tam má svojho právnika!
7. Ak podpíšete tzv. vernostný bonus (kde Vám dá PČSP smiešnu zľavu 40Sk na poistnom), podpisujete tým zároveň, že súhlasíte s novými všeobecnými podmienkami, kde okrem iného súhlasíte aj s tým, že ak by ste zmluvu zrušili skôr, nebude Vám NIKDY vyplatená odkupná hodnota!
Okrem toho zhodnotenie na takejto poistnej zmluve je 1%, pričom garantovaná technická úroková miera stanovená NBS je pri životnom poistení 2,5%!
Ešte pár dôležitých bodov na záver:
Najnovšie PČSP urobila podľa mňa PODVOD STOROČIA, keď všetkým klientom, ktorí uzavreli poistenie od Mája 2007 a všetkým, ktorí podpísali tzv. vernostný bonus (aj s 10 ročnými zmluvami, ktoré mali oveľa lepšie podmienky) transformuje ich zmluvy na úplne iný produkt ako uzavreli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!! a trvanie tohto produktu je až do 70r. Prečo?
Pretože všetok doteraz nahromadený kapitál v týchto zmluvách sa spotrebováva na poistné riziko, čím sa PČSP takýmto, podľa môjho názoru podvodným spôsobom zbavila vyplácania, či zhodnocovania peňazí klientov. Ako je to možne? Ako som už vyššie uviedol, klient podpisom zmluvy súhlasí s akýmikoľvek podmienkami, ktoré si PČSP v budúcnosti vymyslí!!! A toto práve PČSP momentálne aj robí.
Ja len doplním, že podľa zákona o poisťovníctve v rámci EÚ môže byť klientovi predaný jedine produkt, ktorý si sám vybral, ktorý vyhovuje jeho potrebám a požiadavkám (na čo slúži zo zákona tzv. analýza potrieb) a s ktorým bol riadne pri podpise zmluvy oboznámený. Ak by toto náhodou obchodník neurobil, hrozí mu pokuta až v miliónoch korún.
A PČSP? ......... Jediným rozhodnutím vedenia, PČSP zmení razom tisíckam klientov ich zmluvy na nechcené produkty a to ešte bez ich VEDOMIA!!!
Toľko z mojej strany. O vnútrofiremných podmienkach, kde Vám stále strhávajú peniaze (a sú to tisíce korún mesačne), kde Vám stále dávajú nejaké sankcie a pokuty, sa nebudem zvlášť rozpisovať, pretože v tomto štádiu mi je to jedno – prišiel som už o dosť.
Všetky tieto podmienky pre klientov sú PODĽA MŇA na hrane zákona až podvodné. Možno sa mýlim (bolo by potrebne preveriť) ale taktiež si myslím, že na svedomí ich majú už známi páni p. ŠKAPINEC s p. TALÁNOM ml., ktorí už mimochodom ,,účinkovali“ v relácií Paľba na TV Markíza, v kauze zmenkový podvod za 7,5 mil. Sk. A v tejto kriminálnej relácií neboli na strane obetí!
Preto VEREJNE VYZÝVAM Národnú Banku Slovenska: PREBOHA urobte už s nimi poriadok!!! Ste jediná inštitúcia, ktorá v medziach zákona SR môže tisícky nič netušiacich klientov zachrániť od praktík tejto podľa mňa KRACHUJÚCEJ poisťovne. Klienti a obchodníci Vám veria a spoliehajú sa na Vás. Ste ich jedinou záchranou. Klienti ani netušia, čo všetko sa na nich pripravilo a ďalej pripravuje. Môžem odprisahať, že toto mi potvrdia stovky obchodníkov a tisícky klientov, ktorí už zažili prístup a komunikáciu tejto ,,firmy“.
Držím všetkým klientom aj obchodníkom palce. Životné poistenie je ušľachtilá vec, ...pokiaľ ho však nepredávate pre PČSP – môj názor.
S pozdravom Bolsomtamajja